جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تیر خلاص جهانگیری به روحانی/نامزد پوششی بیشتر نوعی تهدید است

✍ در هیچ جای دنیا پیدا نمی کنید که یک رئیس جمهور برای نوبت دوم نامزد انتخابات شود و به فاصله یک روز، معاون اول او هم ثبت نام کند. به فاصله ۲۴ ساعت از ثبت نام آقای روحانی، آقای جهانگیری اعلام نامزدی کرد. از دو حال خارج نیست؛ و هر دو احتمال یک معنا

اختصاصی کرونا

کد خبر : 34003
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۲

کرونا :

تیر خلاص جهانگیری به روحانی/نامزد پوششی بیشتر نوعی تهدید است

در هیچ جای دنیا پیدا نمی کنید که یک رئیس جمهور برای نوبت دوم نامزد انتخابات شود و به فاصله یک روز، معاون اول او هم ثبت نام کند. به فاصله ۲۴ ساعت از ثبت نام آقای روحانی، آقای جهانگیری اعلام نامزدی کرد. از دو حال خارج نیست؛ و هر دو احتمال یک معنا را متبادر می کند. ۱- معاون اول روحانی، رویه او را قبول ندارد و ناکارآمد می شمارد و می خواهد با وی رقابت کند. ۲_ برای حمایت از آقای روحانی آمده چون یقین کرده و باور دارد که روحانی ناتوان از دفاع نسبت به کارنامه خویش است. هر کدام از دو احتمال باشد، نزدیک ترین مقام دولتی به روحانی، در توانایی های وی به طور جدی #شک کرده و #تردید دارد. جهانگیری هیچ آورده ای ندارد جز اظهار بی اعتمادی به روحانی و نابود کردن اعتبار وی.

همین چند روز پبش خانم آذر منصوری عضو مرکزیت حزب اتحاد ملت (جایگزین حزب مشارکت) به «خردادنیوز» گفت “طرح نامزد پوششی به مسخره گرفتن افکارعمومی است.گفته شده نامزد پوششی فردی است که قرار است نامزد اصلی را حمایت کند. این مفهوم به این معناست که نامزد اصلی ما به تنهایی توان رقابت در عرصه انتخابات را ندارد و در برخی موارد دچار ضعف است و ما افرادی را مطرح می‌کنیم که بتوانند این نامزد را در این موارد یاری کنند. چنین اقدامی در وهله اول به معنی تضعیف نامزد اصلی است. یعنی این که ما به افکارعمومی و مردم می‌گوییم که نامزد اصلی ما ضعیف است . مسئله دوم آن است که ما با نامزد پوششی ،پایگاه اجتماعی و رای‌دهندگان نزدیک به خود را دچار تردید و سردرگمی و ابهام می‌کنیم . به نظر من طرح نامزد پوششی به سخره گرفتن و حتی به نوعی توهین به افکار عمومی است. نامزد پوششی بیشتر نوعی تهدید است”.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi