پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

ناراحتی مردم از زندگی اشرافی برخی از مسئولان به اوج خود رسیده است/ارتش و سپاه در کنار هم امنیت ایران اسلامی را تامین می کنند/برنامه ریزی هدفمند دشمن برای انتخابات /اقتصاد مقاومتی تنها نسخه شفا بخش تولید و اشتغال

حجت الاسلام سید علی صالح موسوی اعظم در خطبه های نمازه جمعه شهر یاسوج افزود: گرانبهاترین و مقرب ترین افراد جامعه بشری در پیشگاه خداوند حق کسانی هستند که از پارسایی واقعی برخوردارند و از محرمان روی می گردانند و واجبات را به تمام انجام می دهند و سعی و تلاش می کنند از مشروهات

اختصاصی کرونا

کد خبر : 33997
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸

کرونا :

ناراحتی مردم از زندگی اشرافی برخی از مسئولان به اوج خود رسیده است/ارتش و سپاه در کنار هم امنیت ایران اسلامی را تامین می کنند/برنامه ریزی هدفمند دشمن برای انتخابات /اقتصاد مقاومتی تنها نسخه شفا بخش تولید و اشتغال

حجت الاسلام سید علی صالح موسوی اعظم در خطبه های نمازه جمعه شهر یاسوج افزود: گرانبهاترین و مقرب ترین افراد جامعه بشری در پیشگاه خداوند حق کسانی هستند که از پارسایی واقعی برخوردارند و از محرمان روی می گردانند و واجبات را به تمام انجام می دهند و سعی و تلاش می کنند از مشروهات دوری کنند و مستحبات را انجام دهند.

وی به زندگی ساده حضرت علی(ع) اشاره داشت و اظهار کرد: امام (ع) فرمود از ثروت دنیا ذخیره ای ندارم و هیچ چیزی را برای خودم ذخیره نکردم.

امام جمعه موقت یاسوج تصریح کرد: هر چه امام علی (ع) می فرماید را باید با تاصی  از وی در زندگی خود جاری کنیم و هر اسنانی باید امام و پیشوایی داشته تا برای او الگو و سرمشق باشد .

حجت الاسلام موسوی اعظم تاکید کرد: کسی که امام شناس و به ولی خود اقتدا می کند پاک زندگی کرده و مال یتیم را در اموالش نمی برد و شهادت دروغ نمی دهد.

وی با بیان اینکه چرا دست اندرکاران این نظام نمی توانند مثل امیرالمومنین ساده زیست باشند، یادآور شد: ناراختی مردم از زندگی اشرافی برخی از مسئولان به اوج خود رسیده است وگرنه این مردم با ایمان و مومن و مقید به مقام معظم رهبری هستند.

ارتش و سپاه مدافعان حریم کشور هستند

امام جمعه موقت یاسوج در خطبه دوم نماز جمعه شهر یاسوج گفت: چیزی که در استان کهگیلویه و بویراحمد این روزها شنیده می شود این مردم تمام شیعه هستند  و با سند و مردک می توان این مورد را اثبات کرد.

وی به تعریف امام صادق(ع) از شیعه اشاره داشت و افزود: امام صادق(ع) فرمود شیعیان ما کسانی هستند که مال کسی را نمی خورند.

حجت الاسلام موسوی اعظم مناسب های پیش رو اشاره کرد و گفت: ارتش و سپاه مدافعان حریم کشور هستند که در این زمینه خوش درخشیدند .

وی تصریح کرد: فکر و انگیزه امام  راحل محرومیت زدایی بود اهل تعارف هم نبود و امام دستور که حساب ۱۰۰ امام(ره) تشکیل شود تا برای بی سرپرستان خانه بسازند، امامی که خود در خانه دیگران از دنیا رفت و تنها زمینی که در خمین داشت را وقف فقرا کرد.

امام جمعه موقت یاسوج یادآور شد: رهبر ما هم زاهد ترین و پاکترین است.

****************************************************************************

حجت الاسلام سید محمود الهی نیا امام جمعه موقت شهرستان لنده در خطبه های عبادی سیاسی جمعه این ضمن اشاره به حضور پرشور جوانان در مراسم معنوی اعتکاف در مساجد شهری و روستایی این شهرستان گفت: اعتکاف یعنی پناه بردن به خداوند و خلوت کردن با خدای خویش و رهایی از وابستگی های دنیوی ومادی و با خلوص نیت عبادت کردن.

وی افزود: از حضور پر شور و نشاط جوانان و دستندرکاران مراسم معنوی اعتکاف که زمینه حضور پر شور مردم را فراهم کردند قدردانی کرد.

*پشرفت های نظامی ما نتیجه همدلی و همزبانی ارتش و سایر نیروهای مسلح است

امام جمعه موقت شهرستان لنده ضمن گرامیداشت ۲۹ فرودین روز ارتش جمهوری اسلامی تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار سایر قوای نظامی ایران برای حفظ امنیت و استقلال ایران اسلامی همواره در حال تلاش و پاسداری از حریم تمایت ارضی ایران هستند که این روز را به همه خادمان حریم امنیت تبریک می گوییم.

وی تاکیدکرد: ارتش در همان روز های آغازین انقلاب اسلامی با بیعت با امام خمینی(ره) و با استفاده از رهنمون های امام راحل و مقام معظم رهبری در خط دفاع از ارزش ها و آرمان های انقلاب بوده و هست.

الهی نیا اظهارکرد: ارتش در طول هشت سال دفاع مقدس در کنار سپاه پاسداران بهترین عملکرد را به واسطه حضور و دفاع از ایران اسلامی را داشته و شهدای گرانقدری نیز در راه تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی در ادامه گفت: پیشرفت های آموزشی، تسلیحاتی و تجربه ارزشمند هشت سال دفاع  مقدس باعث شده است که امروز به لحاظ قدرت دفاعی و نظامی در منطقه به عنوان یک قدرت بی نظر و آنی تبدیل شویم و در کمترین زمان ممکن پاسخ متجاوزان را خواهیم داد.

*برنامه ریزی هدفمند دشمن برای انتخابات

خطیب جمعه شهرستان لنده تاکیدکرد: برنامه ریزی های دشمن از چند ماه قبل برای اخلال در انتخابات و دلسرد کردن مردم برای حضور حماسی شروع شده است و با تبلیغات روانی در حال توطئه چینی برای انتخابات ما هستند.

وی گفت: قصد و هدف دشمن ضربه زدن به انقلاب است که با برنامه سازی و سناریو سازی های کاذب به دنبال ایجاد فتنه ای جدید در کشور هستند.

الهی نیا اظهارکرد: کسانی که قصد ورود به انتخابات را دارند باید هدفشان رفع مشکلات و گرفتاری های معیشتی، فرهنگی، اقتصادی و عمرانی کشور باشد.

وی گفت: رفع مشکلات و آسیب های اجتماعی  بیشتر هر زمان دیگر نیاز مردم است چرا که رشد آمار طلاق، اعتیاد و بیکاری از جمله این آسیب های است.

*اقتصاد مقاومتی تنها نسخه شفا بخش تولید و اشتغال

مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنده تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی تنها نسخه شفا بخش تولید و اشتغال در این کشور است که مسئولان باید برای اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی همتی جهادی داشته باشند.

وی خاطر نشان ساخت: عدم توجه به تولیدات داخلی باعث افزایش بیکاری، اعتیاد و مشکلات اجتماعی در سطح جامعه خواهد شد که لازمه آن توجه به تولیدات داخلی و کاهش واردات کالاهای مشابه داخلی است.

الهی نیا در ادامه اظهارکرد: یکی از راههای تسهیل کننده تولید و اشتغال در شهرستان لنده فراهم نمودن زمینه ایجاد نمایندگی و یا استقلال اداره فنی و حرفه ای است چرا که با ایجاد مرکز فنی و حرفه ای می توان به جوانان بیکار تخصص و حرفه آموزی یاد داد و آنان را روانه بازار کار آزاد کرد.

*تعطیلی پروژه پل لنده به تراب و نگرانی مردم

وی تصریح کرد: پروژه های نیمه تمام به خصوص پروژه پل لنده به تراب که مدت دو سال از کلنگ زنی آن می گذرد و قرار بود ۱۸ماهه تحویل شود هنوز هیچ پیشرفتی فیزیکی ندارد و فقط آهن آلات آن در محوطه کارگاهی ریخته شده است.

الهی نیا اظهارکرد: یکی از مهمترین مطالبه مردم در بحث راه های شهرستان بحث پل تراب به لنده است که متاسفانه هیچ پیشرفت فیزیکی تا کنون ندارد.

*چهار است که مردم چشم انتظار تکمیل پروژه یادمان شهدای گمنام هستند

خطیب جمعه این هفته شهرستان لنده با گلایه از وضعیت شهدای گمنام شهرستان لنده گفت: بیش از چهار سال است که عملیات تکمیل پروژه یادمان شهدای گمنام نیمه تمام مانده است.

*همه ما شرمنده شهدای گمنام هستیم

وی گفت: همه ما شرمنده شهدای گمنام هستیم هرچند وضعیت گلزار شهدای شهر نیز متاسفانه وضعیت مناسبی ندارد که انتظار می رود مسئولان نسبت به رفع این مشکلات هرچه سریعتر اقدام کنند.

*مسئولان به فکر جوانان و گلایه های آنان باشند

امام جمعه موقت شهرستان لنده به گلایه جوانان از وضعیت قطعی و اختلال تلفن های همراه و اینترنت اشاره کرد وگفت: متاسفانه قطعی و اختلال در تلفن های همراه و بعضاً نیز اینترنت از جمله گلایه مندی های به حق جوانان است که انتظار می رود مسئولان پیگیری نمایند.

*تخریب کاندیداهای در شبکه های اجتماعی

وی با تذکر جدی به برخی از افراد حاضر در شبکه های اجتماعی اظهار کرد: استفاده درست از شبکه های اجتماعی می تواند به شفافیت برنامه های نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا کمک خواهد کرد ولی سوء استفاده و تخریب کاندیدهای شورای شهر و روستا اقدامی ناپسند است که در برخی از شبکه های اجتماعی در شهرستان مشاهده می شود.

الهی نیا اظهارکرد: رعایت اصول اخلاقی و بیان صحیح برنامه های دواطلبان در استفاده از شبکه های اجتماعی علاوه بر اخلاق مداری باعث انتخاب بهتر دواطلبان خواهدشد.

وی به شاخص های انتخاب یک کاندیدای خوب اشاره کرد وگفت: داشتن روحیه انقلابی، توان کارجهادی، مدیریت انقلابی و روحیه انقلابی باعث خواهد شد که کسانی که تشنه خدمت هستند به جایگاه حقیقی خود برسند نه تشنگان قدرت.

اخبار کوتاه از شهرستان های گچساران و باشت
دنبال کنید

******************************************************************************

حجت الاسلام سید نورالله افشار امام جمعه چرام در نمازجمعه این هفته شهر چرام  با اشاره به تفسیر آیه۹سوره اعراف بیان کرد: تمکین در آیات الهی به آن معناست که تمام وسایل کار را در اختیار انسان بگذاشته و ابزار کار را فراهم کنند تا موانع برطرف گردد که به مجموع این کارها تمکین می گویند.

وی در ادامه خطبه اول و با اشاره به داستان حضرت یوسف افزود: یادآوری نعمت ها زمینه شکوفایی معرفت،محبت و تسلیم شدن در برابر خداوند است زیرا محبت میوه ی معرفت می باشد. دکتر افشار در ادامه گفت:حق بهره گیری از امکانات زمین برای همه انسان ها است و مخصوص گروه خاصی نیست.

امام جمعه چرام اضافه کرد:قوانین حاکم بر طبیعت به نوعی است که انسان می تواند بر آن سلطه داشته و آن را در اختیار بگیرد و اگر خداوند آن را رام نمی کرد،بشر به تنهایی قدرت مهار و رام زمین را نداشت. خطیب جمعه چرام با اشاره برجام اظهار داشت:برجام هرچند وقت یک بار به امری تشبیه می شود روزی آفتاب تابان و روزی دیگر فتح الفتوح و به تازگی ابری است که می بارد و سرزمین ما را پرآب می کند.

دکتر افشار در ادامه بیان کرد:این تعابیرمختلف درباره برجام در حالی است که توفق هسته ای تاثیر عملی در بهبود وضعیت اقتصادی مردم نداشته است و رکود حاکم بر کشور،بعضی کارخانه ها را تعطیل کرده و شرایط اقتصادی بیمارگونه به راه خود ادامه می دهد.

وی تصریح کرد:قرار بود با توافق هسته ای هم چرخ زندگی مردم بچرخد و هم چرخ سانتریفیوژها؛در بحث هسته ای که در قلب راکتور اراک سیمان ریخته شد و وضعیت بد معیشت مردم و رکود حاکم اقتصادی و بیکاری جوانان نشانگر عدم چرخش زندگی مردم است.

امام جمعه چرام افزود:قرار بود برجام تحریم ها را بردارد و مانع تحریم جدید شود اما در پسابرجام یازده شخصیت حقیقی و حقوقی ما تحریم شدند. دکتر افشار گفت:آمریکایی ها چندین میلیارد از دارایی های ایران را به بهانه های مختلف برداشتند که حتی رئیس جمهور از آن به تعبیر دزدی بین المللی یاد کرد.

وی در ادامه اظهار کرد:بانک های بزرگ دنیا به واسطه ترس از آمریکا با ایران معامله نمی کنند و و همچنین ۱۳آوریل۲۰۱۷ایران اسلامی توسط شورای اتحادیه اروپا تحریم شد و ۸۲ فرد ایرانی در لیست تحریم ها قرار گرفتند؛اینها نمونه ای از تحریم های آمریکا و نقض برجام در پسا برجام بود.

خطیب جمعه چرام اضافه کرد:حال جای تعجب است که ابر برجام در کجا باریده که آثاری مشاهده نمی شود؟و شاهد تحریم های جدید هم هستیم. امام جمعه چرام در پایان سخنانش گفت:باید به جای این توجیهات جواب قاطع و محکمی به دشمنان این ملت داد و دشمنی دشمنان را به خاطر مسائل انتخاباتی توجیه نکنیم.

************************************************************************************

امام جمعه باشت: چرا هر فردی از راه رسیده برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده است

حجت السلام عبدالرحیم عبودی امتم جمعه باشت در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت:انتخابات ریاست جمهوری از چند روز گذشته در وزارت کشور آغاز شده است، ما گلایه مند هستیم که هرکسی برای ریاست جمهوری ثبت نام کرده اند.

وی افزود:زیبنده نیست هرکسی برای ریاست جمهوری ثبت نام کند یک آقایی دختر بچه چهار ساله اش را برای ریاست جمهوری ثبت نام کنند، بسیار زشت است در شان کشور ما این کارها نیست. فرد دیگری می گوید من ۲۰۰کیلو هستم اگر از من چاقتر هست به نفع او کنار می روم.

امام جمعه باشت اظهار کرد:خواهش داریم از مسئولین مربوطه جلوی این کارها را بگیرید، مسئله ریاست جمهوری مسئله بسیار مهم کشوری و فرد دوم مملکت است، باید قانون ثبت نام ریاست جمهوری را تغییر دهند.

این خطیب جمعه در ادامه گفت: مسئله مهم دیگر تایید صلاحیت این کاندیدا است، که این کار بر عهده شورای نگهبان است و کاندیدای شرکت کننده درصورت رد صلاحیت فقط میتوانند از شورای نگهبان شکایت کرده و پیگیر باشند.

حجت الاسلام عبودی افزود:تاکنون همه ی کاندیدای محترم قانون را پذیرفته و تابع قوانین هستند و امیدواریم انتخابات امسال هم درکمال ارامش برگزار شود.

وی در ادامه بیان کرد:ما در مسائل انتخابات نیاز به امنیت داریم ،دستگاه قضا برخی از مدیرکانال های فضای مجازی را به جرم مسائل امنیتی دستگیر کرده است ،امید است این امنیت بیشتر شود.

امام جمعه باشت در ادامه افزود: کاندیدها شورا و ریاست جمهوری از هر جناحی که هستند برنامه هایشان را برای مردم ارائه دهند،ما از این شعارها خسته ایم کاندیدا شعار ندهند.

وی تصریح کرد: مردم دارند اذیت میشوند از بیکاری از وضعیت اقتصادی کشور ، باید این بداخلافی های سیاسی در شورای شهر و ریاست جمهوری را کنار بگذاریم.

وی بیان کرد: سالگرد تاسیس بنیاد مسکن را خدمت همه عزیزان و مسئولین مربوطه تبریک عرض میکنم،هدف اصلی از تاسیس بنیاد مسکن اسلامی تقویت مسکن روستائیان است و این اداره سعی کرده با دادن وام های کم بهره به مردم کمک کند،از مسئولین شهرستان درخواست میکنیم اعتبارات بیشتری را در این زمینه جذب نماییند خصوصا برای افرادی که تحت پوشش کمیته امدادهستند.

این خطیب جمعه در بخش دیگری از خطبه های این هفته افزود:۲۹فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران می باشد،به همه نیروهای ارتشی کشور تبریک عرض میگوییم،مرزهای ما یکی از امن ترین مرزهای دنیا است که مرزبانان ما بصورت مقتدرانه نگهبانی می کنند.

***************************************************************************

امام جمعه گچساران:

نفت ملی است شامل همه جا می شود غیر ازگچساران!

امام جمعه گچساران گفت: شعار اعتدال یعنی عدالت، نفت ملی است شامل همه جا می شود غیر ازگچساران؟و این در حالی است که بیکاری مختص گچساران استو امیدوارم مسئولان توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند و عدالت را رعایت کنند.

حجت الاسلام سید امین الله حجازی امام جمعه گچساران در خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته گچساران ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گفت:مقام معظم رهبری بارها در خصوص ارزش رشد اقتصادی و تلاش برای رسیدن به قله رفیع اقتصادی که نیاز به قدرت دشمن نباشد توصیه هایی را به ملت و دولتمردان داشته اند.

وی افزود:یعنی هر چه یک ملت در رشد اقتصادی ،تلاش و کوشش کند و به جلو برود قدرتمند خواهد شد و در مقابل از طمع دشمنان به آن مملکت نیز کاسته خواهد شد.

امام جمعه گچساران در ادامه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شوراها اظهارکرد:باید تشکر کرد از عزیزانی که ثبت نام کرده اند و به نوعی تنور انتخابات را گرم کرده و گرم خواهند نمودکه باید توجه کردو قبول کنیم که مملکت ماباید بر مبنای حکومت و شریعت دینی مدیریت شود.

حجازی تصریح کرد:یعنی بر مبنای اخلاق اسلامی و برمبنای رعایت حرمت و حفظ آبروی مسلمین،و هیچ مومنی در هرکجای عالم اجازه ندارد با آبروی مومنی دیگر بازی کند و مومنی را بین مردم لکه دار کند ،الا مواردی که مشهود است.

 وی گفت:کاندیداها توجه داشته باشند در مرحله ای که انتخابات تمام شدباید رقابت تبدیل به رفاقت شود و نباید عناد و دشمنی و کینه نسبت به هم داشته باشیم و نباید ملاک را قدرت سیاسی و اجتماعی در نظر گرفت.

امام جمعه گچساران افزود:طایفه گرایی،پول محوری ،زورمحوری و قبیله گرایی نباید ملاک انتخاب افراد باشدبلکه شایسته سالاری باید مد نظر مردم باشد.

حجازی افزود:این فردی که قرار است در شورای اسلامی شهر و روستا ثبت نام کند اولا این فرد متدین است یا نیست اگر امانت به دستش سپرده شد از امانت حفاظت می کند یا نه؟توان این را دارد که در شهر و یا روستا منشا اثر باشد یا نه؟

امام جمعه گچساران گفت:تقوا، پاکی و تعهد و تخصص این باید ملاک باشد و تلاش کنیم انتخابات را بر محور اخلاق ،قانون ، منطق و با برادری و همدلی به پایان برسانیم و دشمنان را ناکام و نا امید نماییم.

اسفبار بودن وضعیت معیشتی معلولان و بودجه تخصیص یافته
دنبال کنید

وی تصریح کرد:در خیلی از موارد یکی از وظایف امام جمعه این است که نیازهای شهرستان را به مسئولین مربوطه به صورت محرمانه انتقال دهد، اگر نقص و نیازی شهرستان دارد محرمانه بگویداما اگر رفع مشکلات نشد امام جمعه مختار است از طریق تریبون نماز جمعه بگوید که چرا این مشکلات شهرستان ما وجود دارد.

 وی افزود:این اختیار، اختیاری از منصب ولایت فقیه است چرا که منصب ولایت، مملکت را بر اساس شرع و قانون مدیریت می کند امام جمعه اختیار دارد از تریبون نماز جمعه بیان کند و هر فردی که دارای منصب و قدرتی هم باشد نمی تواند جلوی اختیار امام جمعه را بگیرد.

حجازی گفت:آقای ربیعی وزیر محترم کار در استان کرمان فرمودندکه ما عن قریب در کرمان جشن حذف بیکاری برگزاری می کنیم و برخی دیگر از وزرای محترم دولت در هفته قبل مثلا در جایی دیگر گفته اند چندین هزار نفر را در فلان استان بکار خواهیم گرفت.

وی افزود:حال یک سوال از وزرا و دولت محترم دارم که وقتی بحث نفت می شود می گویید نفت ملی است و متعلق به کل کشور ایران است.اما بحث بیکاری چه می شود؟اگر ملت و عامه مردم ملاک است و نفت ملی است پس چرا وضع بیکاری در استان ما و در شهر نفتخیز گچساران بیداد می کند و چه کسی پاسخگو است؟.

امام جمعه گچساران اظهارکرد:آرزو داریم در هیچ نقطه کشور بیکاری نباشدو از این بابت هم خوشحال می شویم که در استانی دیگر بیکار وجود ندارد، اما حرف ما این است که شهرستان گچساران هم احتمالا جزیی از این مملکت باشد!

امام جمعه گچساران گفت:شعار دولت و دولتمردان شعار اعتدال و عدالت است و آیا در دنیا هیچ نشنیده اید فرآوردهای نفتی؟آیا هیچ امکان احداث کارخانه های ۲هزار نفری و ۵هزار نفری در کنار نفت امکان ندارد؟

حجازی ادامه داد:آیا نمی شود از همین یک چهارم کل نفت وگاز مملکت که در گچساران تولید می شود در کنار آن هم شرکت ها و کارخانه هایی  احداث شود تا جوانان این استان و این شهرستان هم نیازمند نباشند.

وی گفت:شعار اعتدال یعنی عدالت، نفت ملی است شامل همه جا می شود غیر ازگچساران؟و این در حالی است که بیکاری مختص گچساران است  و امیدوارم مسئولان توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند و عدالت را رعایت کنند.

****************************************************************************

امام جمعه شهر لیکک با اشاره به هیاهوی رسانه ای کشور در شرایط کنونی از مردم خواست با رصد اخبار رسانه ها، گوش به کلام مقام معظم رهبری باشند.

امام جمعه شهر لیکک در خطبه های امروز با اشاره به هیاهوی رسانه ای کشور در شرایط کنونی از مردم خواست با رصد اخبار رسانه ها، گوش به کلام مقام معظم رهبری باشند.

حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی تصریح کرد:مردم نباید از ائمه جمعه و تریبون های مقدس نماز جمعه انتظار داشته باشند که در جریان انتخابات وارد جزئیات شوند.

وی گفت:در حال حاضر فضای تهمت و تخریب و افترا بر بیشتر رسانه های کشور حاکم است و مردم در این هیاهوی رسانه های سردرگم هستند.

افروغی خاطرنشان کرد: مردم در مورد یک شخص که در حال حاضر بیشتر نگاه ها و حواشی به سمت او می باشد، انتظار توضیح نداشته باشند.

وی افزود: قدرت کشور ایران تنها به رئیس جمهور نیست اما اگر رئیس جمهور بد باشد سرعت حرکت رو به جلوی نظام را کند می کند اما نمی تواند مسیر انقلاب اسلامی ایران را عوض کند.

امام جمعه شهر لیکک در ادامه گفت:اگر جایی نیاز باشد و کسی بخواهد مسیر انقلاب را از ریل اصلی آن خارج کند، بدون شک مقام معظم رهبری هشدار لازم را می دهند.

افروغی گفت: مردم باید در چنین شرایطی فضای انتخابات را رصد کنند اما گوششان به کلام مقام معظم رهبری باشد که بیاناتشان برای تمامی جهان راهگشاست.

وی در ادامه به شاخصه های اصلی یک رئیس جمهور شایسته پرداخت و گفت:باید دولتی سر کار بیاید که عزت ایران و ایرانی را به کشور برگرداند و با توجه به اینکه ایران یک کشور ابرقدرت است ، در تمامی قراردادها و مذاکرات از موضع قدرت با جهان وارد شود.

امام جمعه شهر لیکک در پایان از مردم خواست در بحث انتخابات شورای شهر، شایسته سالاری، دلسوزی و تخصص را به جای قومیت گرایی مد نظر داشته باشند.

************************************************************************

امام جمعه سی سخت با اشاره به اینکه مسوولی که می گوید ما توان پخت آبگوشت بزباش را هم نداریم نمی تواند ناجی کشور باشد و ما می توانیم را تحقق بخشد تاکید کرد: اگر نمی توانید کنار بروید تا دیگران مشکلات اقتصادی سد راه ملت را برطرف کنند.

حجت الاسلام ناصر مصباح نژاد خطیب جمعه سی سخت در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر سی سخت ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی گفت:هر کس از مقام عدل الهی و دادگاه الهی بترسد و هوای نفسش را از هواپرسی کنترل کند ماوای او بهشت است.

خطیب جمعه سی سخت با بیان اینکه انسان باید مراقب باشد که نفس چموشش او را به هلاکت نیاندازد عنوان کرد:انسان با یادآوری تقوا و مبارزه با نفس انسان می تواند به بهشت برسد، وی ابراز کرد:هر کس به مبارزه با هوای نفس چنگ بزند نجات می یابد و به بهشت راه پیدا می کند.

امام جمعه سی سخت با بیان اینکه محبت و شوق به خداوند موجب از بین رفتن گناه می شود افزود:محبت به خدا موجب می شود انسان از معصیت دوری کند.
مصباح نژاد با اشاره به اینکه انسان به حقیقت ایمان نمیرسد مگر اینکه محبتش به خدا از پدر و مادر و فرزندانش و آنچه در دنیا است بیشتر شود خاطر نشان کرد:نشانه دیگری که باید با ان فهمید محب خدا هستیم تهجد و عبادت در دل شب است.

خطیب جمعه سی سخت با بیان اینکه حقیقتا اگر انسان حلاوت مناجات با خداوند را تجربه کند با هیچ چیزی عوض نمی کند ابراز کرد که اگر انسان در این مسیر تلاش کند خداوند نیز انسان را یاری می کند.

امام جمعه سی سخت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات نوروزی رهبر انقلاب در دیدار با مسوولان کشوری گفت:اتفاقات طول دوران انقلاب نشان داده نظام ظرفیتها و امکانات لازم برای پیشرفت را دارد و می توانیم به رشد و ترقی و تعالی برسیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی سی سخت با بیان اینکه ساده دلانی که تصور می کنند آمریکا منطق و استدلال را متوجه می شوند و به تعهداتشان عمل می کند همچنان ساده دلی در وجودشان است گفت :آمریکا کشوری را که ببیند ضعیف است له می کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مسوولی که می گوید ما توان پخت ابگوشت بزباش را هم نداریم نمی تواند ناجی کشور باشد و ما می توانیم را تحقق بخشد تاکید کرد: اگر نمی توانید کنار بروید تا دیگران فعل می توانیم را صرف کنند و مشکلات اقتصادی سد راه ملت را برطرف کنند.

امام جمعه سی سخت در ادامه به حمله آمریکا به سوریه اشاره کرد و گفت که آمریکا سه راهبرد کنار زدن بشار اسد ،تشدید جنگ فرسایشی و طرح تجزیه سوریه را در دست اجرا دارد .وی خاطر نشان کرد که آمریکا می خواهد در سوریه پادگان نظامی احداث کند و جنگ فرسایشی در منطقه وجود داشته باشد تا ظرفیتهای ایران، روسیه، سوریه و عراق تحلیل برود .

مصباح نژاد در بخش پایانی سخنان خود ضمن تاکید بر حضور حداکثری در انتخابات افزود حضور در انتخابات اصل است و بعد از انتخاب اصلح بسیار مهم است که بتواند پرکار و تحول آفرین و شایسته سالار باشد.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi