جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آهی که هست راهی که نیست/وضعت اسف بار جاده های سخت گذر محروم ترین شهرستان استان

قابل توجه آخوندی وزیر راه و شهرسازی دولت تدبیر و امید: سیداسماعیل میری شاید در پس توی هیاهوی سیاسی و شاخ و شونه کشیدن وزیرراه و شهرسازی برای خبرنگاران هنوز جاده های هستند که در این سالها به دلیل بی تدبیری و سهل اندیشی برخی مسئولان جز آه و نفرین مردم هیچ عایداتی برای آنان

اختصاصی کرونا

کد خبر : 33802
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۹:۵۱

کرونا :

آهی که هست راهی که نیست/وضعت اسف بار جاده های سخت گذر محروم ترین شهرستان استان
وزیر راه وشهرسازی,خبرلنده,بی تدبیری,شهرستان لنده,خرید هواپیما,نبود جاده,آه مردم,محروم ترین شهرستان استان,آخوندی,اخبار لنده
قابل توجه آخوندی وزیر راه و شهرسازی دولت تدبیر و امید:
سیداسماعیل میری
شاید در پس توی هیاهوی سیاسی و شاخ و شونه کشیدن وزیرراه و شهرسازی برای خبرنگاران هنوز جاده های هستند که در این سالها به دلیل بی تدبیری و سهل اندیشی برخی مسئولان جز آه و نفرین مردم هیچ عایداتی برای آنان بر جای نگذاشته است.

به گزارش کرونا نیوز پایگاه اطلاع رسانی خبرلنده، روستای محروم عروه در مسیر جاده ای صعب العبور با محرومیتی عمیق دست و پنجه نرم می کنند تا چشم روستائیان به راهی باشد که مسئولان را به این دیار بکشاند. روستای عروه از توابع بخش مرکزی شهرستان لنده است که مردم بسیاری از روستاهای آن از حداقل امکانات اولیه زندگی از قبیل آب آشامیدنی سالم و بهداشتی، جاده، گاز و غیره محروم هستند و با محرومیت عجین شده اند و گویی این واژه هرگز نمی خواهد با مردم این دیار خداحافظی کند

آهی که هست راهی که نیست/وضعت اسف بار جاده های سخت گذر محروم ترین شهرستان استان 18.

اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه این روستا تنها پایه های برقی بوده است که سالهای گذشته به دلیل نبود جاده بر روی دوش مردم و کارگران فصلی جانمایی و ترانس های برق نیز از طریق بالگرد به این روستا منتقل شده است.

آهی که هست راهی که نیست/وضعت اسف بار جاده های سخت گذر محروم ترین شهرستان استان 19

عمق محرومیت در این منطقه به گونه ای است که نیاز به خدمات بیشتری در منطقه احساس می شود که توجه جدی و جهادی توسط مسئولین ارشد استان را می طلبد تا در آینده با این رویکرد شاهد توسعه همه جانبه این روستای محروم و جلوگیری از هجوم روستائیان به شهر و رونق گرفتن اقتصاد کشاورزی و دامپروری و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان و مردم این روستا باشیم.

برنامه ریزی برای برگزاری کنگره بین المللی بی بی حکیمه(س) آغاز شد
دنبال کنید

آهی که هست راهی که نیست/وضعت اسف بار جاده های سخت گذر محروم ترین شهرستان استان 20

تنها جاده ارتباطی روستای عروه سال های گذشته با اعتبارات ناچیزی که داشت بخشی از جاده که در مسیری کوهستانی و سخت گذر می باشد بازگشایی شد ولی حجم پروژه به اندازی است که با اعتبارات خرد و ناچیز به صورت اصولی و کاربردی کار نشده است.

آهی که هست راهی که نیست/وضعت اسف بار جاده های سخت گذر محروم ترین شهرستان استان 21

آهی که هست راهی که نیست/وضعت اسف بار جاده های سخت گذر محروم ترین شهرستان استان 22

آهی که هست راهی که نیست/وضعت اسف بار جاده های سخت گذر محروم ترین شهرستان استان 23

بیشترین گلایه مردم روستای عروه از وضعیت اسف بار این جاده است و تنها وسیله حمل و نقل این روستا خودروی سایپای است که با هربار رفتن به این روستا می بایست سری به تعمیرگاه مکانیکی و لاستیک فروشی های در شهر بزند چرا که جاده جاده نیست.

آهی که هست راهی که نیست/وضعت اسف بار جاده های سخت گذر محروم ترین شهرستان استان 24

آهی که هست راهی که نیست/وضعت اسف بار جاده های سخت گذر محروم ترین شهرستان استان 25

جالب است که در سفر چند روز پیش مسئولان به این روستا نیز که برای بررسی مشکلات صورت گرفته بود خودروهای دولتی و شاسی بلند نیز تنها با استفاده از دنده کمکی و لاستیک های نو توانسته اند در این مسیر حرکت کنند که چند جایی نیز با مشکل مواجه شده و حتی یک خودری شاسی بلند نیز در سخت ترین مسیر ترمز برید و سد راه سایر خودروها شده بود که با تلاش مردم و برخی از مسئولان با هل دادن خودرو از مسیر خارج و راه خودرو های دیگر باز شد.

آهی که هست راهی که نیست/وضعت اسف بار جاده های سخت گذر محروم ترین شهرستان استان 26

نکته جالب تر اینجا است که در میانه راه لودر اداره راه و شهرسازی در حال حرکت و بازگشایی جاده عروه بود و راننده آن از مشکلات این لودر و جاده سخت گذر عروه از مسئولان گلایه داشت.

آهی که هست راهی که نیست/وضعت اسف بار جاده های سخت گذر محروم ترین شهرستان استان 27

آهی که هست راهی که نیست/وضعت اسف بار جاده های سخت گذر محروم ترین شهرستان استان 28

آهی که هست راهی که نیست/وضعت اسف بار جاده های سخت گذر محروم ترین شهرستان استان 29

حال وزیری که با بد اخلاقی اینگونه در حیاط پاستور با اصحاب رسانه برخورد می کند آیا توجیهی برای عدم رسیدگی به مطالبات به حق مردم روستای عروه و سایر روستاهای شهرستان محروم لنده که سالیان سال است برای بهره مندی از راهی مطئمن و ایمن چشم انتظار جاده ای خاکی و آسفالت هستند گره گشایی حاصل شد، تا کی باید جور بی تدبیری مسئولان راه و شهرسازی را تنهاآقازاده (راننده مسیر روستاعروه) در جاده ای سخت گذر و گذرگاه مرگ به دوش بکشد و سال به سال اعتبار این جاده تنها برای حذف نشدن کد آن باشد.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شبکه های مجازی ضروری است
دنبال کنید

آهی که هست راهی که نیست/وضعت اسف بار جاده های سخت گذر محروم ترین شهرستان استان 30

آهی که هست راهی که نیست/وضعت اسف بار جاده های سخت گذر محروم ترین شهرستان استان 31

شاید خرید هواپیما برای مردمانی که تنها صدا و تصویرآن را در آسمان آبی می شنوند و می بینند و آن را به همدیگر نشان می دهند جالب باشد ولی حقیقت همان جاده ای است که حتی خودروها به سختی در آن تردد می کنند و در فصل زمستان به طور کلی قطع می شوند و تا روزها چشم انتظار بازگشایی هستند.

آهی که هست راهی که نیست/وضعت اسف بار جاده های سخت گذر محروم ترین شهرستان استان 32

به هرحال امیدواریم مسئولان راه و شهرسازی استان قدری به خود آمده و به فکر روستاهای باشند که غبار محرومیت آنان ناشی از نبود راه مناسب برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی وسایر نیازمندی های آنان است.

آهی که هست راهی که نیست/وضعت اسف بار جاده های سخت گذر محروم ترین شهرستان استان 33

شهرستان لنده در فاصله ۲۰۸کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است.

انتهای پیام/م۷۵

لینک منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi