پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس سازمان اوقاف :رونق گردشگری مذهبی و اشتغال با استفاده ازظرفیت بقاع متبرکه/ ضرورت حضور فعال اوقاف درفضای مجازی

رئیس سازمان اوقاف با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام اقتصاد مقاومتی ،اشتغال و تولید بنیاد توسعه و عمران موقوفات و معاونت های بهره وری و فرهنگی را مکلف به ارائه برنامه ویژه عملیاتی درحوزه تولید و اشتغال دانست و افزود: توسعه گردشگری مذهبی در سطح ملی و بین المللی با استفاده از ظرفیت

اختصاصی کرونا

کد خبر : 33721
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۰
رئیس سازمان اوقاف :رونق گردشگری مذهبی و اشتغال با استفاده ازظرفیت بقاع متبرکه/ ضرورت حضور فعال اوقاف درفضای مجازی

رئیس سازمان اوقاف با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام اقتصاد مقاومتی ،اشتغال و تولید بنیاد توسعه و عمران موقوفات و معاونت های بهره وری و فرهنگی را مکلف به ارائه برنامه ویژه عملیاتی درحوزه تولید و اشتغال دانست و افزود: توسعه گردشگری مذهبی در سطح ملی و بین المللی با استفاده از ظرفیت امامزادگان یکی از عرصه های لازم و بایسته و شایسته توجه برای ایجاد اشتغال است.

به گزارش کرونا نیوز روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه حجت الاسلام و المسلمین محمدی صبح امروز در دیدار نوروزی با کارکنان سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به فرمایشات نوروزی مقام معظم رهبری در مشهد مقدس گفت: مقام معظم رهبری با اشاره به تلاش دشمن در تفرقه انداختن میان مردم و مسئولان و بدببین کردن مردم نسبت به نظام اسلامی تصریح کرد: دشمن یک عمر است که دارد تبلیغ می کند که اسلام و دین در پاسخگویی به نیازهای اقتصادی مردم ناتوان است، ،الان هم رژیم صهیونیستی و ایادی و اذنابش کینه توزانه دارند تبلیغ می کنند که اسلام نمی تواند پاسخگوی نیازهای مادی و اقتصادی جامعه امروز باشد اما مقام معظم رهبری تاکید کردند این نسبت ناروا و دروغ است.

رئیس سازمان اوقاف با اشاره به برشمردن دستاوردهای نظام اسلامی در عرصه اقتصادی پس از انقلاب اسلامی و خدمات بی شمار نظام به مردم در سخنان نوروزی مقام رهبری افزود: ایشان در فرمایشات نوروزی افزایش چند برابری ظرفیت ها و خدمات علمی، اقتصادی، صنعتی، تولیدی و کشاورزی و توفیقات و خدمات چشمگیر دهها برابری نظام اسلامی به مردم در عرصه های مختلف نسبت به دوره طاغوت را مورد اشاره قراردادند اما دشمن می خواهد همه این ها را نادیده بگیرد و البته برخی از افراد کینه توز هم در داخل به گرم شدن تنور این تبلیغات سوء و دروغ کمک می کند .

رئیس سازمان اوقاف تصریح کرد: ایران در عرصه دفاعی و نظامی در دوره طاغوت فاقد هر گونه پیشرفت و دستاوردهای بود و ما هیچ نداشتیم ، اما امروز به برکت انقلاب و اسلام یکی از قدرتهای تاثیر گذار نظامی هستیم و دشمن از این پیشرفت متحیر مانده و اینکه نمی توانند اقدامی نظامی علیه کشور انجام دهند به برکت همین اقتدار و پیشرفت است.

حجت الاسلام محمدی استقلال و آزادی امروز کشور را مرهون انقلاب و نظام اسلامی و خون شهیدان دانست و افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی ملت خودشان تصمیم می گیرند و مدیرانشان را تعیین می کنند.

وی وجود برخی ضعف ها و نقض های موجود در کشور را ناشی از نگاه غیر ارزشی برخی از مدیران دانست و افزود: یکی از دلایل گرفتاری های کشور نبود روحیه جهادی و ارزشی در برخی مدیران و تصمیم سازان و بهره گیری و الگوگیری آنها از الگوهای اقتصادی لیبرالی است.

محمدی تاکید کرد: این در حالیست که مقام معظم رهبری راه نجات کشور و علاج مشکلات را الگوگیری از دستورات اقتصادی اسلام می دانند.

رئیس سازمان اوقاف تصریح کرد: هر جا مدیران فعال، کارآمد، انقلابی و پرتحرک در راس کاربوده اند کارها پیشرفت داشته اما هر جا مدیران ناتوان و غیر انقلابی و خنثی حاکم شده اند کار به انجام نرسیده و کشور درجا زده است.

برون رفت از رکود با محوریت صادرات
دنبال کنید

رئیس سازمان اوقاف در ادامه راه حل مشکلات اقتصادی کشور را از نگاه مقام معظم رهبری وجود مدیران انقلابی، با ایمان و متعهد دانست و تصریح کرد :مشکل اقتصادی کشور پیچیده تر و سخت تر از غنی سازی اورانیوم ۲۰درصدی شهید احمد روشن نیست که یک تنه آن را به دست آورد، لذا ما باید به نیروهای جهادی، مومن و متدین انقلابی جوان اعتماد کنیم و به آنان میدان بدهیم تا کشور در سطوح مختلف پیشرفت کند.

حجت الاسلام محمدی توجه دادن مسئولان به تولید ملی و اشتغال و جهت دادن به مردم برای رو دست گرفتن مطالبات ملی را که همان مطالبات رهبری است از دیگر محورهای مورد تاکید سخنان نوروزی رهبر انقلاب دانست و افزود: ظرفیت ۳۳ میلیونی نسل جوان کشور یک نیروی عظیم و بی نظیر است و باید برای حل مشکلات مردم از این ظرفیت بهره برداری کر، قطعاً هیچ کشوری تنها با تکیه و اعتماد به دیگر کشورها به جایی نرسیده البته این معنای بستن راههای تعامل و ارتباط نیست.

رئیس سازمان اوقاف انجام وظیفه مطلوب ، برخورداری از وجدان کاری، تعهد به مسئولیت و انجام درست تکلیف را رمز موفقیت سازمانها در اجرای ماموریتشان دانست و افزود: امروز رقم بالایی از بودجه کشور برای هزینه های جاری مصرف می شود این رقم بسیار بالاست ،لازم است ما در اوقاف هم به این موضوع توجه کنیم و برای هزینه کردن بهینه بودجه برنامه ریزی کنیم.

حجت الاسلام محمدی معاونت بهره وری، بنیاد توسعه و عمران موقوفات و معاونت فرهنگی را مکلف به ارائه برنامه ویژه عملیاتی در حوزه تولید و اشتغال دانست و با بیان ضرورت ایجاد اشتغال در حوزه موقوفات، احیاء رقبات معطل مانده و تولید ثروت در حوزه وقف افزود: توسعه گردشگری مذهبی در سطح ملی و بین المللی با استفاده از ظرفیت امامزادگان یکی از عرصه های لازم و بایسته و شایسته توجه برای ایجاد اشتغال است.

حجت الاسلام محمدی توجه به اولویت های سازمان اوقاف در برنامه ریزی ها را مورد اشاره قرار داد و افزود : حضور فعال و هدفمند اوقاف طبق برنامه در فضای مجازی یکی از ضرورت های امروز فرهنگی است و ما باید از این ظرفیت عظیم فرهنگی بهره برداری کنیم بر این اساس روابط عمومی، مرکز امور قرآنی و معاونت فرهنگی موظفند برنامه و طرح بدهند و به طور همه جانبه تلاش کنند.

رئیس سازمان اوقاف بکارگیری شیوه های جذاب برای جذب جوانان را یکی از ضرورت های کار فرهنگی در سطح امامزادگان دانست و افزود: امامزادگان فرزندان اهل بیت اند، دارای نورند و فرهنگ زیارت امامزادگان که یکی از مولفه های سبک زندگی دینی است باید در برنامه ریزی فرهنگی کشور مورد توجه قرارگیرد و تصمیم سازان برای جذب نسل جوان برنامه های جذاب و جوان پسند طراحی کنند.

وی حضور امام راحل در روز ۱۷ بهمن ماه ۵۷ تنها چند روز پس از بازگشت به ایران برای زیارت حضرت عبدالعظیم الحسنی را یکی از شاخص ها و الگوهای زندگی بنیانگدار جمهوری اسلامی دانست و بر ترویج فرهنگ زیارت بقاع متبرکه در میان مردم تاکید کرد.

بازدید رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلامشهر از نمایشگاه بزرگ بهارستان
دنبال کنید

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف با قدردانی از تلاش های تمامی دست اندرکاران اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری به طور خاص از تلاش همکاران فعال در معاونت فرهنگی اجتماعی، روابط عمومی، بازرسی و حراست در سطح ستاد سازمان و ادارات کل قدردانی کرد.

رئیس سازمان اوقاف همچنین با اشاره به نحوه اجرای طرح آرامش بهاری به گسترش بازه زمانی این طرح اشاره کرد و افزود: مسئولان فرهنگی برای اجرای طرح آرامش بهاری و متناسب با شرایط آب و هوایی وجغرافیایی استانها برنامه ریزی کنند چراکه ما باید برای معرفی فرهنگ اهل بیت در تمام طول سال برنامه ریزی کنیم.

حجت الاسلام محمدی تبلیغ فرهنگ دینی در مجموعه تاریخی تخت جمشید را در قالب طرح آرامش بهاری مورد اشاره قرار داد و افزود: سال گذشته مبلغان دینی چند زبانه با بیش از ۱۲۰۰ توریست خارجی مباحثه دینی و فرهنگی موثر داشتند که این امر اتفاقی بزرگ در مبادلات فرهنگی کشور است.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف میدان دادن به جوانان مومن، انقلابی،کارآمد و تحصیل کرده، ارائه آموزش های تخصصی و غیر متمرکز و فراگیر در سطوح پایین اوقاف را مورد تاکید قرار داد و افزود: ارائه آموزشها مبتنی بر مبانی دینی و انقلابی، تخصصی کردن آموزش های مبلغان همکار با اوقاف و مخاطب محوری و توجه به بانوان در بقاع متبرکه را از جمله اولویت های سال جاری مدیران اوقاف در برنامه های آموزشی و فرهنگی دانست.

وی تاکید کرد: خدمات به امامزادگان و فرزندان اهل بیت یکی از نعمت های خداوند است که باید بابت آن شاکر و قدردان بود تا این نعمت از ما سلب نشود.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف با اشاره به دستاورد فعالیت های فرهنگی در اماکن متبرک افزود: مسافران امروز احساس می کنند امن ترین جا از لحاظ فرهنگی و اجتماعی امامزادگان هستند لذا می آیند و در برنامه ها شرکت می کنند.

وی همدلی ، صفا و صمیمت و پرهیزاز اختلاف را یکی از ضرورت های موفقیت سازمان اوقاف دانست و افزود: برای پیشبرد کارها باید اتحاد و انسجام وروحیه همگرایی و همکاری را تقویت کنیم.

حجت الاسلام محمدی حضور حداکثری در انتخابات پیش رو را یکی از پشتوانه های نظام اسلامی دانست و افزود: در انتخاب هایمان هم باید دنبال اشخاص صالح و امین باشیم تا در ثواب کارها و اقدامات آنها شریک باشیم، لذا باید به کسانی رای بدهیم که دلسوز دین، قرآن و اهل بیت باشند و همراه و یار ولایت باشند.

رئیس سازمان اوقاف در پایان با تبریک ماه رجب، این ماه را ایام نزول رحمت الهی بر بندگان دانست و افزود: باید در این ماه به گونه ای عمل کنیم که رحمت خداوند متعال شامل همه ما بشود و از پذیرایی در سفره الهی خداوند بهره مند شویم.

رئیس سازمان اوقاف :رونق گردشگری مذهبی و اشتغال با استفاده ازظرفیت بقاع متبرکه/ ضرورت حضور فعال اوقاف درفضای مجازی 3

منبع: روابط عمومی اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi