جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

چرا اصلاح طلبان بسمت ایجاد احزاب واقعی نمی روند؟!

برخی از اصلاح طلبان فعالیت جنبشی و جریانی را بر فعالیت حزبی و تشکیلاتی ترجیح میدهند و هسته مرکزی این افراد بصورت محفل و پشت پرده سعی در رهبری و هدایت جریان اصلاحات را دارند و از احزاب صرفا برای انسجام و گردآوری نیروها و بدنه اصلاحات استفاده میکنند برای همین هم شوراها یا جبهه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 33600
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱:۱۱

کرونا :

چرا اصلاح طلبان بسمت ایجاد احزاب واقعی نمی روند؟!

برخی از اصلاح طلبان فعالیت جنبشی و جریانی را بر فعالیت حزبی و تشکیلاتی ترجیح میدهند و هسته مرکزی این افراد بصورت محفل و پشت پرده سعی در رهبری و هدایت جریان اصلاحات را دارند و از احزاب صرفا برای انسجام و گردآوری نیروها و بدنه اصلاحات استفاده میکنند برای همین هم شوراها یا جبهه هایی را تاسیس تا کنترل و هدایت احزاب و افراد را در دست و تحت نفوذ داشته باشند.

برای همین است که با احزابی که در مسیر یک حزب مستقل و یا حرفه ای بخواهند قدم بردارند برخلاف ادعا و شعارهای ظاهری , در عمل مخالفند .

اگر این احزاب یا افراد تابع و همسو نشدند مورد هجمه و تخریب قرار میگیرند و برچسب باران خواهند شد برچسب هایی مانند بدلی , نفوذی و حاکمیت ساخته. و نگاهشان به احزاب صوری و ویترینی میباشد تا همواره غیرشفاف , غیرپاسخگو و حلقه ای محدود و خاص باشند.
اگر احزاب واقعی و حرفه ای و مستقل شکل بگیرد دیگر رقیب کلی و نامشخصی به نام اصولگرایی وجود نخواهد داشت و رقیب خوداحزاب خواهند بود .

دیگر محفل های غیرشفاف و نامشخص تصمیم ساز نخواهند بود و اعضای هر حزبی تصمیمات را خواهند گرفت ، بجای کاندید جناحی کاندید حزبی خواهد بود و برنامه ها و مواضع شفاف و مشخص خواهد بود , برنامه و سیاستهای حزبی جای شعارهای کلی و رویکردهای سلبی و تخریبی را خواهد گرفت , افراد و چهره های جدید میدان و فرصت بروز و ظهور پیدا خواهند کرد و جایگاهها و پایگاهها تغییر خواهد کرد , انحصار و پدر خواندگی و لابیگری کم رنگ خواهد شد , بنابراین بجای تقویت احزاب و کیفیت تحزب به شورا , جناح و جنبش اهمیت میدهند . در سخنان این بخش از اصلاح طلبان دو دلیل همیشه دیده میشود یکی اینکه میگویند شرایط حساس است و دیگری که می گویند هنوز شرایط برای فعالیت حزب واقعی فراهم نیست , نمیدانم این توجیهات تا کی ادامه خواهد داشت پس چه زمانی حساس نیست و چه زمانی شرایط فعالیت حزبی فراهم میشود ؟

متن کامل مصوبه مجلس برای لغو تحریم‌ها/ تولید اورانیوم ۲۰ درصد و مهلت یک ماهه توقف پروتکل الحاقی
دنبال کنید

این دور باطل باید قطع شود و در راه رسیدن به احزاب واقعی قدم برداشت و اگر اراده و انگیزه باشد برداشتن گامهای نخستین نیز ممکن خواهد بود .
از ویژگی مهم اصلاح طلبی و دموکراسی خواهی حمایت و تقویت احزاب است و اگر اصلاح طلبان در عمل بسمت ایجاد , حمایت و تقویت احزاب واقعی و حرفه ای نروند در واقع خود اصلاح طلبان مانع و سد راه اصلاحات و اصلاح طلبی شده اند و باید اصلاح را از خودشان شروع کنند.

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi