شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیام محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به مناسبت روز جهانی تئاتر

پیام محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به مناسبت روز جهانی تئاتر بسم الله الرحمن الرحیم هنر نمایش که قدمتی به بلندای تاریخ داشته و در بطن جامعه متولد شده است؛ پیش از خلق کلام، برای ایجاد ارتباط میان آدمیان ضرورتی حیاتی بوده است. هنر نمایش هنری جمعی است که ریشه در آزادی‌

اختصاصی کرونا

کد خبر : 33508
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۶
پیام محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به مناسبت روز جهانی تئاتر

پیام محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به مناسبت روز جهانی تئاتر

بسم الله الرحمن الرحیم
هنر نمایش که قدمتی به بلندای تاریخ داشته و در بطن جامعه متولد شده است؛ پیش از خلق کلام، برای ایجاد ارتباط میان آدمیان ضرورتی حیاتی بوده است.
هنر نمایش هنری جمعی است که ریشه در آزادی‌ فطری دارد و هنرمند می تواند با تکیه بر فطرت خدایی و آزاد خود به خلق اثر بپردازد، تا بتواند ارتباطی معنادار، هدفمند و گسترده با مخاطبش برقرار کند. تئاتر هنری دیرینه است که انسان‌ها را از هر طبقه، قوم و آیین به هم نزدیک می کند.
هنرمندان تئاتر به ویژه در آذربایجان همواره با کمبودها و کاستی‌هایی که بوده، نه تنها صحنه را خالی نکرده‌اند، بلکه با عشقی سرشار از شور هنری و قلبی آکنده از صداقت، مخاطبان را مجذوب خود کرده اند، به یقین وصف شورانگیز تئاتر شهر تبریز در این مجال نمی گنجد، اما پیشینه تئاتر این دیار نشان از قدمت تاریخی و قابل احترام آن در حوزه هنرهای نمایشی دارد که بایستی مورد توجه همگان باشد.
روز جهانی تئاتر برای تکریم سرمایه‌های فرهنگی جوامع و از بین بردن مرزهایی که میان ملت‌ها ایجاد شده‌اند؛ گرامی داشته می‌شود، چراکه هنر مرز نمی شناسد و زبانی مشترک میان بشریت و ملت های جهان است.
گفتنی است، از سال ۱۹۶۱ و به پیشنهاد انستیتو بین‌المللی تئاتر (ITI)، سالانه روز جهانی تئاتر در تاریخ ۲۷ مارس گرامی داشته می‌شود.

منبع: روابط عمومی اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi