پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

شعور فاطمی ، بصیرت انقلابی

سلام بر تو ای فاطمه‌زهرا (سلام اللَّه علیها) ! ای امتحان‌شده توسط خالقت قبل از آن‌که خلق شوی! و خداوند دید تو در آن امتحان صابر و بردباری و از عهده آن امتحانِ عظیم بر خواهی آمد. به گزارش کرونا نیوز سپاه عاشورا؛ ﴿السَّلام عَلَیْکِ یا مُمْتَحَنَهُ اِمْتَحَنَکِ الَّذی خَلَقَکِ قَبْلَ اَنْ یَخْلُقَکِ وَ کُنْتِ

اختصاصی کرونا

کد خبر : 33291
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴

سلام بر تو ای فاطمه‌زهرا (سلام اللَّه علیها) ! ای امتحان‌شده توسط خالقت قبل از آن‌که خلق شوی! و خداوند دید تو در آن امتحان صابر و بردباری و از عهده آن امتحانِ عظیم بر خواهی آمد.

به گزارش کرونا نیوز سپاه عاشورا؛

﴿السَّلام عَلَیْکِ یا مُمْتَحَنَهُ اِمْتَحَنَکِ الَّذی خَلَقَکِ قَبْلَ اَنْ یَخْلُقَکِ وَ کُنْتِ لِمَا امْتَحَنَکِ بِه صابِرهً…﴾[۱]

سلام بر تو ای فاطمه‌زهرا (سلام اللَّه علیها) ! ای امتحان‌شده توسط خالقت قبل از آن‌که خلق شوی! و خداوند دید تو در آن امتحان صابر و بردباری و از عهده آن امتحانِ عظیم بر خواهی آمد.

صبر بزرگی است که زهرای مرضیه ‌(سلام اللَّه علیها) توانست در شرایط پس از رحلت رسول‌ خدا ، آن امتحان عظیم الهی را به نمایش ‌گذارد و در نشان دادن انحرافی وحشتناک با تمام وجود، موفّق شود.

فاطمه‏ ی زهرا (سلام اللَّه علیها) کلمه اللَّهِ پرمضمون و مانند یک دریای ژرف و عمیق است. هر چه فکر انسان، ذوق انسان، طبع ظریف صاحبان طبع در این زمینه کنکاش بیشتری کند، تدبر و تأمل بیشتری کند، گوهرهای بیشتری به دست خواهد آورد.از این رو بررسی ابعاد زندگی ایشان حاوی نکات ارزشمندی است . [۲]

بصیرت واقعی یعنی درک ظرفیت تاریخی، از آن جهت که متوجه باشیم هر واقعه‌ای در عالَم، زمانِ خاصی برای ظهور دارد و نباید از فرصتِ پیش‌آمده غفلت کرد و در همین رابطه رسول خدا می‌فرمایند: الاُمُورُ مَرْهُونَهٌ بِأَوْقَاتِهَا [۳]  یعنی تحقق امور در گرو وقت و زمان خاص‌شان هستند.

انقلابی بزرگ از طریق اسلام وارد تاریخ جهان شده بود و همچنان در مقابل خود ابعاد فرهنگ جاهلیت را به حاشیه می‌راند و معتقدین به اسلام، امیدوار به ادامه‌ی اسلام در صحنه‌ی وفاداری به اسلام در صحنه بودند. اسلام تا پشت مرزهای دو ابرقدرت ایران و روم جلو رفته بود که رسول خدا(ص) رحلت فرمودند. در حالی‌که خداوند بستر ادامه‌ی آن انقلاب الهی را با واقعه‌ی غدیر فراهم کرده بود.

با رحلت رسول خدا(ص)  عده‌ای از انقلابیون دیروز، گرفتار تجدیدِ نظرطلبی شدند به این معنا که گویا دوره‌ی ادامه‌ی روحیه‌ی انقلابی گذشته است و باید به زندگی معمولی خودشان بپردازند. این‌جا است که زهرای مرضیه(س) متوجه عمق فاجعه شدند و به میدان آمدند تا متذکر این خطر بزرگ بشوند. در مسجد مدینه که همه جمع بودند، بنا به نقل تاریخ در آن خطبه‌ی مشهور «ثُمَّ رَمَتْ‏ بِطَرْفِها نَحْوَ الْانْصار فَقالَت» آنگاه حضرت رو به طرف انصار کرده و فرمودند: «یا مَعْشَرَ النَّقیبَهِ!» اى آدم‏هاى وارسته! «وَ اعْضادَ الْمِلَّهِ» اى یاران ملت اسلام، «وَ حَضَنَهَ الْاسْلام» اى حافظان اسلام‏! چه شده است شما را که شمشیرها  غلاف کرده‌اید و از ادامه‌ی مبارزه، کوتاهی به خرج می‌دهید؟! آیا می‌گویید چون محمد(ص)رحلت کرده است باید بنشینید و ناظر وقایعی باشید که بر سر اسلام می‌آید، در حالی‌که هنوز دهانه‌ی زخم به هم نیامده است؟[۴]

اقدامات خشونت بار تروریستی و مهاجرت های غیرقانونی از چالش های کشورهای آفریقایی
دنبال کنید

حضرت فاطمه(س) متوجه‌ی ادامه‌ی انقلابی بودند که باید تا آخر با همان روحیه‌ی انقلابی جلو رود تا جامعه از انجماد جاهلیت آزاد شود وگرنه اگر آن روحیه فرو کاسته شود، مسلمانان مجبورند هر روز با باج‌دهی به فرهنگ جاهلیتِ دوران که ریشه‌هایش خشکیده نشده است، عملاً میدان را برای فرهنگ جاهلی خالی بگذارند.

دقّت‌ها و تحلیل‌های فاطمه‌زهرا(س) در ریشه‌یابی انحراف‌ و شناخت آن، در نهضت اسلامی، برای امروز ما بسیار کارساز است. در رابطه با خطی که حضرت زهرا(س)  برای ادامه‌ی انقلاب در مقابل ما گذاشتند، مقام معظم رهبری هشدار می‌دهند که اگر از روحیه‌ی انقلابی خود غفلت کنید، بسترِ نفوذ دشمن فراهم می‌شود. می‌فرمایند: «فکر مسئولین و اراده‌ی مسئولین در دست دشمن قرار می‌گیرد». مگر در صدر اسلام این‌چنین نشد؟! تا آن‌جایی که اُمویان که باید برای همیشه از صحنه‌ی تاریخ جزیره العرب خارج می‌شدند، دوباره جان گرفتند.

متأسفانه همان تحلیلی که در صدر اسلام پیش آمد و عده‌ای گفتند نمی‌توانیم با استکبار اُموی مقابله کنیم، امروز نیز با تئوریِ دوره‌ی انقلاب گذشته و دوره‌ی جمهوری اسلامی شروع شده است؛ عده‌ای روحیه‌ی انقلابی خود را کنارگذاشته‌اند و متوجه‌ی ظرفیت تاریخی انقلاب اسلامی که برای نفیِ استکبار شروع شده است، نیستند.

مهم‌ترین کاری که از ما برمی‌آید پایداری در تاریخی است که از طریق حضرت امام خمینی«رضوان‌اللّه‌تعالی‌علیه» گشوده شده است . لذا ما در اتخاذ مواضع انقلابی، باید بدونِ رودربایستی و با بیان مبانی امام بزرگوار در مقابل دشمنان انقلاب اسلامی؛ در این تاریخ حاضر شویم، زیرا دشمن از جایی نفوذ می‌کند که روحیه‌ی تقابل با نظام استکباری در آن‌جا کاسته شده باشد و عزم کلّی در این تقابل ضعیف گردد و فراموش کنیم خداوند هیچ‌راهی برای به میدان‌آمدن کفار در امور مسلمین نگذاشته و با آیه‌ی «لَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکافِرینَ عَلَى الْمُؤْمِنینَ سَبیلاً»[۵]   یعنی در مسیر جذب ولایت الهی در امورتان، هیچ نیازی به گشودن راه نجات از طریق کافران ندارید و هیچ مشکلی از ما توسط غرب حلّ نمی‌شود، این پیام اصلی انقلاب اسلامی است، وگرنه گرفتار شیفتگی‌های پوچ و بی‌ثمر آن‌ها خواهید شد. زیرا اگر دشمن غربی احساس کند به او نیاز داریم، فخرفروشی خود را شروع می‌کند و این، شروعِ بی‌رنگ‌شدن عزّتی است که خداوند به ما داد. و با عادی‌شدنِ روابط ما با آمریکا بی‌رنگ‌شدن آن عزّت شروع می‌شود و تقابل تمدنیِ انقلاب اسلامی با آمریکا که موجب حضور ایران در خطّ مقاومت منطقه است، تضعیف می‌گردد.

ایران دسترسی بازرسان را به تأسیسات نطنز محدود کرده است
دنبال کنید

مک‌دونالد و کوکاکولا و برجام؛ همه بهانه است و تنها با توجه به ذات فرهنگ غربی و جایگاه قدسی انقلاب اسلامی می‌توان از چنین دام‌های شیطانی رهایی یافت. و باید توجه داشت که جایگاه قدسی انقلاب اسلامی را می‌توان در اصول مکتب امام خمینی«رضوان‌اللّه‌تعالی‌علیه» که به تعبیر مقام معظم رهبری عبارتند از: «اسلام ناب محمدی» و «نفی اسلام آمریکایی» و «اعتماد به صدقِ وعده‌ی الهی» و «بی‌اعتمادی به مستکبران» دنبال نمود و نیز باید بدانیم غفلت از این موضوع که یک‌نوع تحریف شخصیت آن بزرگوار می‌باشد، تحریف صراط مستقیم ملت ایران است .در حالی‌که مقام معظم رهبری«حفظه‌اللّه» با همان شعور فاطمی خود به ما خبر می‌دهند، خداوند در این تاریخ، پیروزی ما را در مقابل مستکبران مقدّر فرموده است. [۶]

[۱] – مفاتیح‌الجنان، زیارت فاطمه‌زهرا سلام الله علیها در روز یکشنبه.

[۲] – مقام معظم رهبری ۴/۴/۱۳۸۷

[۳] – بحارالأنوار، ج ۷۴، ص ۱۶۷

[۴] – «نثرالدرر»، ج ۵، ص ۷۷، تاریخ یعقوبى، ج ۲، ص ۱۷۱، نقل از تاریخ تحول دولت و خلافت، ص ۱۴۹٫

[۵] – سوره نساء/آیه۱۴۱

[۶]- بصیرت فاطمه زهراء (س) / اصغر طاهرزاده

منبع : سپاه عاشورا

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi