پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

انتشار اوراق مشارکت برای اجرای طرح های انتفاعی دارای توجیه فنی، اقتصادی و مالی / تصویب لایحه معافیت دهیاری ها از قانون مالیات های مستقیم/ ایران عضو مجمع همکاری های تأیید صلاحیت آزمایشگاهی آسیا – اقیانوسیه شد

هیات وزیران به منظور تسهیل و تسریع در فرآیند واگذاری اوراق مشارکت فروش نرفته، مصوب کرد فهرست پیمانکاران، مشاوران و تأمین کنندگان تجهیزات طرح های انتفاعی دارای توجیه فنی، اقتصادی و مالی، به همراه میزان مطالبات معوق آنها که به تأیید ذی حساب مربوط رسیده است، برای اوراق مشارکت ریالی و یا صکوک اسلامی توسط

اختصاصی کرونا

کد خبر : 33066
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰

کرونا :

انتشار اوراق مشارکت برای اجرای طرح های انتفاعی دارای توجیه فنی، اقتصادی و مالی / تصویب لایحه معافیت دهیاری ها از قانون مالیات های مستقیم/ ایران عضو مجمع همکاری های تأیید صلاحیت آزمایشگاهی آسیا – اقیانوسیه شد

هیات وزیران به منظور تسهیل و تسریع در فرآیند واگذاری اوراق مشارکت فروش نرفته، مصوب کرد فهرست پیمانکاران، مشاوران و تأمین کنندگان تجهیزات طرح های انتفاعی دارای توجیه فنی، اقتصادی و مالی، به همراه میزان مطالبات معوق آنها که به تأیید ذی حساب مربوط رسیده است، برای اوراق مشارکت ریالی و یا صکوک اسلامی توسط ناشر و یا توسط دستگاه اجرایی ذی‏ربط به بانک عامل ارایه شود.

 

  • لایحه معافیت دهیاری ها از قانون مالیات های مستقیم تصویب شد

هیات وزیران با توجه به تشابه وظایف دهیاری‏ ها با وظایف شهرداری و مربوط به امور روستاها و معافیت شهرداری‏ ها از پرداخت مالیات، لایحه معافیت دهیاری ها از قانون مالیات های مستقیم را با هدف حمایت از دهیاری ها به تصویب رساند.

این لایحه با عنایت به اینکه دهیاری‏ ها به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی با شخصیت حقوقی مستقل تشکیل شده ‏اند و عموماً براساس کمک ‏های دولت و درآمدهای محدود ملی اداره شده و کلیه عوارض و درآمدهای دهیاری براساس اساسنامه، تشکیلات و سازمان دهیاری‏ ها، منحصراً به مصرف همان روستا می ‏رسد، تصویب شد.

 

  •  سود و کارمزد پرداختی به صندوق نوآوری و شکوفایی جزء هزینه‌های قابل قبول مالیاتی محسوب می‌شوند

دولت با هدف کاهش هزینه‌های تولید شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان، توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و ساماندهی نظام تأمین مالی فعالیت‌های این شرکت ها، مصوب کرد سود و کارمزد پرداختی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی به صندوق ‏های نوآوری و شکوفایی و صندوق‌های پژوهش و فناوری غیردولتی جزء هزینه‏ های قابل قبول مالیاتی، محسوب شوند.

 

  •  میزان کارمزد فروش کالاهای قاچاق مکشوفه، ۱۰ درصد تعیین شد
ایران: اقدام اخیر اقلیم کردستان عراق خلاف قواعد بین‌الملل است
دنبال کنید

هیات دولت به منظور رفع ابهام از قوانین و مقررات ناظر به کارمزد فروش کالاهای قاچاق مکشوفه، با الحاق یک ماده به آیین نامه اجرایی قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز موافقت کرد.

بر این اساس، میزان کارمزد فروش کالاهای قاچاق مکشوفه برای سازمان جمع­آوری و فروش اموال تملیکی، ۱۰درصد حاصل فروش تعیین شد.

 

  •  عضویت وزارت جهاد کشاورزی در کمیسیون تعیین ارزش افزوده

هیات وزیران با هدف نظارت بر مبادلات کالاهای بخش کشاورزی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، با اضافه شدن وزارت جهاد کشاورزی به ترکیب اعضای کمیسیون تعیین ارزش افزوده موافقت کرد.

این کمیسیون وظیفه تعیین ارزش افزوده مواد اولیه و قطعات خارجی وارد شده به مناطق که جهت پردازش، تبدیل، تکمیل یا تعمیر به داخل کشور وارد می‌شوند را بر عهده دارد.

 

  •  تصویب موافقت نامه همکاری های اقتصادی بین ایران و اسلوونی

موافقت نامه همکاری های اقتصادی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اسلوونی از دیگر مصوبات این جلسه هیات وزیران بود.

 

  •  ایران عضو مجمع همکاری های تأیید صلاحیت آزمایشگاهی آسیا – اقیانوسیه شد

هیات وزیران با عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در مجمع همکاری های تایید صلاحیت آزمایشگاهی آسیا – اقیانوسیه موافقت کرد.

انتشار اوراق مشارکت برای اجرای طرح های انتفاعی دارای توجیه فنی، اقتصادی و مالی / تصویب لایحه معافیت دهیاری ها از قانون مالیات های مستقیم/ ایران عضو مجمع همکاری های تأیید صلاحیت آزمایشگاهی آسیا – اقیانوسیه شد 3“>

*تحریریه کرونا: مطلبی که می خوانید از سری مطالب نویسنده هوشمند کرونا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

منبع: دفتر ریاست جمهوری

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi