پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

شرایط پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی مشخص شد

نمایندگان مردم در خانه ملت شرایط پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی را مشخص کردند. به گزارش کرونا نیوز اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (دوشنبه، ۹ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش هزینه ای جزئیات لایحه بودجه سال ۹۶ با بند الحاقی ۲ تبصره ۵

اختصاصی کرونا

کد خبر : 32704
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹

کرونا :

شرایط پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی مشخص شد
نمایندگان مردم در خانه ملت شرایط پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی را مشخص کردند.

به گزارش کرونا نیوز اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (دوشنبه، ۹ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش هزینه ای جزئیات لایحه بودجه سال ۹۶ با بند الحاقی ۲ تبصره ۵ این لایحه با ۱۲۲ رأی موافق، ۲۲ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۲ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

براساس بند الحاقی ۲ تبصره ۵ لایحه مذکور؛ به دولت اجازه داده می شود اموال غیرمنقول و املاک متعلق به خود را که واگذاری آنها مشمول سیاستهای کلی اصل(۴۴) قانون اساسی نیست و مصارف آنها نیز از مصادیق جزء(۲) بند(و) سیاست‌های کلی اصل(۴۴) قانون اساسی نمی باشد با رعایت قوانین و مقررات تا سقف ۵۰ هزار میلیارد ریال به فروش رسانده و منابع حاصل را پس از واریز به خزانه‌داری‌کل برای بازپرداخت بدهی‌های خود به سازمان تأمین اجتماعی اختصاص دهد.

در صورت عدم تأمین اعتبار از محل فروش اموال تا سقف فوق الذکر، دولت اجازه دارد باقی‌مانده اعتبار را از محل فروش اوراق مالی اسلامی بلند مدت تأمین نماید. در صورت عدم فروش این اوراق در موعد مقرر، این اوراق به سازمان تأمین اجتماعی واگذار می‌گردد.

گفتنی است همچنین نمایندگان با بند الحاقی ۱ تبصره ۵ این لایحه نیز موافقت کردند که براساس آن؛ به منظور تأمین اصل، سود و هزینه‌های انتشار اوراق مالی منتشره، به دولت اجازه داده می‌شود حسب مورد به ردیفهای مربوطه در جداول (۸) و (۹) این قانون اضافه نماید. 

جانباز ۲۵ درصد شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران از گچساران تا بوشهر رکاب زد
دنبال کنید

شرایط پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی مشخص شد

*تحریریه کرونا: مطلبی که می خوانید از سری مطالب نویسنده هوشمند کرونا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

منبع: تامین اجتماعی کل کشور

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi