شماره : 109714
۷ / ۲ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۲

منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم تا در صحن علنی مجلس بررسی شود/ در صورت عدم ارایه برنامه دولت، کمیسیون و نمایندگان اقتصادی مجلس، برنامه خود را ارائه خواهند کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر دولت تا یکشنبه برنامه خود برای مقابله با مشکلات ارزی را ارائه نکند ما این موضوع را در صحن مجلس دنبال خواهیم کرد، تصریح کرد: با اینکه در موضوع ارز با دولت اختلاف سلیقه داشتیم اما با دولت همراهی کرده‌ایم و اکنون نیز هدف ما این است که در این موضوع بین دو قوه هماهنگی و همصدایی ایجاد شود و در یک برنامه علمی و عملیاتی با تنش‌های ارزی، مقابله شود.‌

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، دومین نشست بررسی مسائل ارزی شامگاه چهارشنبه (۵ اردیبهشت ماه) با حضور دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی، محمدرضا فرزین رییس کل بانک مرکزی، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی، سیدشمس الدین حسینی رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید،  عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن، حجت الاسلام محمدحسین حسین زاده بحرینی و محسن زنگنه از نمایندگان اقتصاددان مجلس و تعدادی از کارشناسان مرکز پژوهش ها در  مجلس برگزار شد.

دکتر قالیباف در این نشست با بیان اینکه نباید به ارائه گزارش اکتفا کرد، گفت: زیرا در نشست قبلی به اندازه کافی گزارش ارائه شد و دوستان دولت باید به طور روشن و شفاف رویکرد رو به جلو برای مدیریت بازار ارز ارائه کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما دنبال تکرار جلسات نیستیم و جلسه سومی وجود ندارد، بنابراین باید در مورد موضوع به جمع‌بندی برسیم و نتیجه نهایی را  به صحن علنی ارائه کنیم و در این رابطه با توجه به اصرار نمایندگان برای بررسی موضوع در صحن علنی، به صورت مشخص به نمایندگان گفتم اگر به جمع‌بندی و اتفاق نظر با دولت نرسیم مجلس خود به جمع‌بندی روشن می‌رسد.

دکتر قالیباف با تاکید بر اینکه باید بر روی اصل موضوع بحث و گفت و گو کنیم و در مورد رویکردها، اشکالات و راهکارها به جمع‌بندی برسیم، تصریح کرد: واقعیت این است که ناترازی ها در قیمت ارز تاثیرگذار است بنابراین نمی‌توان نظام یکپارچه اقتصادی را نادیده گرفت و دولت و مجلس باید به این مهم توجه داشته باشند.

رئیس قوه مقننه کشورمان با یادآوری اینکه حکمرانی از دو بخش تشکیل می‌شود، گفت: یک بخش تشخیص علمی و دیگری تصمیم سیاسی است؛ تشخیص‌های علمی ما به دلایل مختلف تحت تاثیر تصمیم های سیاسی قرار دارد درحالی که اگر ترکیب آنها را با هم رعایت کنیم می‌توانیم مشکلات را حل کنیم اما اگر تشخیص علمی را فدای تصمیم سیاسی کنیم به طور حتم دچار مشکل خواهیم شد.

وی افزود: همچنین اگر به تشخیص علمی بدون شرایط سیاسی کشور توجه کنیم با مشکل مواجه خواهیم شد بنابراین تعادل این موضوع مهم است.

دکتر قالیباف با تاکید بر اینکه مجلس در عین اختلاف سلیقه و اختلاف دیدگاه با سیاست‌های ارزی دولت همراهی کرده است، گفت: همه اختیارهای موجود در قانون دائمی را به رئیس بانک مرکزی دادیم و هر چه ایشان در جلسه سران قوا بیان کردند قبول کردیم اما شرایط کنونی نشان می‌دهد که هم رویکرد اقتصادی و هم رویکرد مدیریتی در موضوع ارز دچار اشکال است.

وی با اشاره به تورم کالاهای اساسی که با ارز ترجیحی وارد می‌شوند و تاکید بر ضرورت اصلاح رویکردهای اقتصادی در این زمینه، گفت: به طور روشن و مشخص امروزه در سیاست‌های ارزی از نگاه اقتصادی دچار مشکل هستیم و طرح جامعی برای رویکرد اقتصادی در ارز وجود ندارد.

دکتر قالیباف خطاب به مسئولان اقتصادی حاضر در نشست، گفت: ما رویکرد اقتصادی مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یکشنبه برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند.

شایان ذکر است؛ در این جلسه محمدرضا فرزین رییس کل بانک مرکزی گزارشی از وضعیت بازار ارز و تحولات اقتصاد کلان کشور ارائه کرد.

همچنین وزیر اقتصاد و  روسای کمیسیون های اقتصادی، صنایع و معادن و جهش و رونق تولید مجلس هم به تشریح راهکارهای خود برای کنترل نرخ ارز پرداختند./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109714 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت ۱۲:۳۲:۳۵
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109711
۷ / ۲ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱

ارتقاء روابط دو جانبه ایران و پاکستان سبب تحکیم مبارزه با تروریست‌ها خواهد شد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: سفر ریاست جمهوری به پاکستان در حل مشکلات و موضوعات منطقه خاورمیانه تاثیرگذار خواهد بود و امیدواریم که با همین راهبرد و استراتژی که میان دو کشور ایجاد شده، صلح و ثبات به منطقه تزریق شود.

فداحسین مالکی در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، به دستاوردهای سفر رئیس جمهور کشورمان به پاکستان و پیامدهای آن برای دشمنان ایران اسلامی، گفت: سفر ریاست جمهوری به پاکستان از جهات مختلفی حائز اهمیت بود؛ در وهله نخست مقرر شد که سطح روابط دو جانبه با وجود اشتراکات فرهنگی، مذهبی، سیاسی و … که میان دو کشور وجود دارد ارتقاء پیدا کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: دیدار و گفت و گو با فرمانده کل ارتش پاکستان از موضوعات مهم دیگری بوده که در این سفر صورت پذیرفت و در این دیدار بر کنترل مرز میان دو کشور جهت مبارزه با تروریست ها تاکید شد؛ همچنین مسائل امنیتی منطقه هم از مباحث دیگری بوده که در این نشست مطرح شده است.

وی  بیان کرد: قطعا سفر ریاست جمهوری به پاکستان در حل مشکلات و موضوعات منطقه خاورمیانه تاثیرگذار خواهد بود و امیدواریم که با همین راهبرد و استراتژی که میان دو کشور ایجاد شده است صلح و ثبات به منطقه تزریق شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم عنوان کرد: به هر میزانی که کشورهای مهم منطقه اتحاد داشته باشند و در کنار یکدیگر قرار گیرند، می تواند باعث انزوای دشمنان منطقه شود و آنها را از دایره نفوذ خارج کند.

مالکی به موضع گیری های پاکستان در خصوص تحولات منطقه اشاره کرد و گفت: تاکنون موضع گیری های پاکستانی ها مطلوب بوده است و معتقدم این ارتباطات باید گسترش یابد به نحوی که فرامنطقه ای شود و حتی کشورهای اروپایی تاثیرگذار را هم در برگیرد تا شرارت های اسرائیلی ها خنثی شود.

وی به حمله موشکی سپاه پاسداران در ادامه اشاره کرد و گفت: این حمله موشکی باعث شد تا یک زلزله ای در کابینه نتانیاهو ایجاد شود؛ چرا که می خواهند با این اتفاق از افراطی گری های این شخص جلوگیری کنند؛ بنابراین معتقدم کشورهایی نظیرچین، روسیه، هند و ترکیه باید در کنار همدیگر قرار گیرند تا از فتنه گیری های اسرائیل جلوگیری کنند./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109711 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت ۱۲:۳۱:۵۱
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109708
۷ / ۲ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱

نتایج و میزان تحقق اهداف سفرهای استانی اعضای کمیسیون فرهنگی در طی سال ۱۴۰۲ بررسی می‌شود

اعضای کمیسیون فرهنگی در هفته آینده نتایج و میزان تحقق اهداف سفرهای استانی در طی سال ۱۴۰۲ را بررسی می‌کند.

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، دستور کار کمیسیون فرهنگی در روزهای یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه الی سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه هفته آتی به شرح ذیل اعلام شد:

یکشنبه

متعاقبا اعلام می‌شود.

دوشنبه

بحث وتبادل نظر پیرامون نتایج و میزان تحقق اهداف سفرهای استانی در طی سال ۱۴۰۲

سه شنبه

متعاقبا اعلام می‌شود./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109708 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت ۱۲:۳۱:۰۸
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109705
۷ / ۲ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰

با مسائل محیط زیستی شلاقی برخورد نکنید/ تصمیم گیران و تصمیم سازان به مسائل محیط زیست پی نبرده اند

عضو فراکسیون محیط زیست در مجلس در واکنش به صحبت‌های معاون دفتر مدیریت پسماند سازمان محیط زیست در خصوص ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، گفت: برخورد شلاقی با مشکلات حلال مسائل نخواهد بود، مسئولان باید در مرحله نخست جایگزین این پیشنهادات را در نظر گرفته و در مرحله بعد فرهنگسازی درستی در مورد حفظ محیط زیست صورت بگیرد.

غلامرضا نوری قزلجه در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت در مورد هفته زمین پاک (۳ تا ۹ اردیبهشت) و شعار «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین»، گفت: ایران جزء کشورهایی است که بیشتر از نرم جهانی پلاستیک مصرف می‌کند که آثار و معضلات آن را به دلیل تجزیه نشدن آن در طبیعت مشاهد می‌کنیم.

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تجزیه نشدن پلاستیک در طبیعت تبعات بصری، فیزیک و شیمیایی فراوان دارد، افزود: در حاشیه شهرها با انبوهی از پلاستیک روبرو هستیم که ظاهر و باطن محیط زیست را تحت تاثیر قرار می‌دهد، زنجیره تولید پلاستیک در گذر زمان سلامتی بشر را تحت تاثیر قرار می‌دهد، امروز کشاورزان معضل رشد پلاستیک را در زمین‌های زراعی و دامداران در تغذیه دام هایشان می‌بینند، دومینوی معیوبی از تولید که تبعات آن به ضرر سلامتی بشر تمام می‌شود.

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس با بیان اینکه بسیاری از کشورها حتی کشورهای توسعه نیافته اقدامات موثری در کاهش مصرف پلاستیک داشتند، یادآور شد: ایران باید در مسیر کاهش مصرف پلاستیک گام بردارد، به نظر می‌رسد بحران مصرف پلاستیک از طرف مردم و مسئولان جدی گرفته نشده است که در فروشگاه‌ها، سوپرمارکت ها و سایر مراکز فروش به وفور شاهد توزیع پلاستیک هستیم.

وی با تاکید بر اینکه در بسیاری از کشورها از کیسه‌های پارچه‌ای و چندین بار مصرف استفاده می‌کنند، یادآور شد: معضل رشد پلاستیک بحران جدی و خاموش است که امروز نه تنها محیط زیست را تحت تاثیر قرار داده بلکه سلامتی بشر را نیز تهدید می‌کند، بی تردید باید برای کاهش مصرف پلاستیک فرهنگسازی صورت پذیرد.

عضو کمیسیون کشاورزی آب، منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید کشور را به سمت مواد تجزیه پذیر پیش ببریم، اظهار کرد: فرهنگ مصرف گرایی را باید در تمام حوزه‌ها به ویژه پلاستیک کاهش داد و به سمتی پیش برویم که آسیب کمتری به همراه داشته است.

نوری در واکنش به صحبت‌های معاون دفتر مدیریت پسماند سازمان محیط زیست در خصوص ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، اظهار کرد: برخورد شلاقی با مشکلات حلال مسائل نخواهد بود، مسئولان باید در مرحله نخست جایگزین این پیشنهادات را در نظر گرفته و در مرحله بعد فرهنگسازی درستی در مورد حفظ محیط زیست صورت بگیرد.

عضو فراکسیون محیط زیست در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه مسائل محیط زیست در کشور به مسئله تبدیل نشده‌اند خاطرنشان کرد: مسئله نبودن ظاهر محیط زیست و تبدیل آن به بحران در واقعیت منجر شده تا محیط زیست در معرض نابودی قرار بگیرد. بسیاری از تصمیم گیران و تصمیم سازان هنوز به اهمیت محیط زیست پی نبرده‌اند که شاهد توزیع  پلاستیک در کشور هستیم./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109705 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت ۱۲:۳۰:۰۹
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109702
۷ / ۲ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۹

تاکید بر حل مشکلات بهزیستی استان فارس در نشست با ریاست سازمان

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس گفت:

جعفر قادری در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، با اشاره به نشست خود با رئیس سازمان بهزیستی، گفت: اخیرا نشستی با رئیس سازمان بهزیستی داشتم که در این دیدار بر حل مشکل بهزیستی استان فارس و افراد تحت حمایت این سازمان تاکید شد و مقرر گردید مباحث مربوطه نظیر اعطای تسهیلات به معلولان، ایجاد اشتغال و … در اولویت برنامه های کاری این سازمان قرار گیرد.

وی افزود: همچنین در این نشست بر آموزش مهارت‌ورزی و تقویت کسب‌وکارهای خانگی که کار مناسبی نیز بوده است و اداره کل بهزیستی استان فارس هم در حال انجام آن است تاکید شد و صراحتا اعلام کردم که باید این موضوع شتاب بیش تری پیدا کند.

قادری در این نشست عنوان کرد: سازمان بهزیستی یکی از سازمان‌هایی است که در حوزه آسیب‌های اجتماعی تلاش زیادی انجام می‌دهد و ما در مجلس همیشه این سازمان را حمایت کرده ایم تا مشکلات آن کاهش پیدا کند و باید مجلس و دولت در کنار هم مسائل و مشکلات را حل کنند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در ادامه با اشاره به آموزش مهارت‌ورزی تاکید کرد و گفت: تقویت خانواده‌های تحت پوشش کار پسندیده‌ای است که باید با شتاب بیشتری ادامه پیدا کند تا سطح زندگی این خانواده‌ها بهتر شده و بتوانند روی پای خود بایستند.

وی در ادامه از تعدادی از نهادهای حمایتی که به طور موازی با کمیته امداد و بهزیستی خدمات‌رسانی می‌کنند تشکر کرد و افزود این نهادها باید همراهی بیشتری با این دو نهاد داشته باشند چون ساختار منظم و یک‌پارچه‌ای دارند./

پایان پیام

 

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109702 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت ۱۲:۲۹:۲۴
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109699
۷ / ۲ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸

وزارت بهداشت اعتبار لازم جهت تکمیل پروژه های بهداشتی و درمانی ورامین را تامین کند

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس گفت: وزارت بهداشت اعتبار لازم جهت تکمیل پروژه های بهداشتی و درمانی ورامین را تامین کند.

حسین نوش آبادی در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، به اقدامات انجام شده در حوزه انتخابیه اشاره کرد و گفت: با تلاش های انجام شده احداث بیمارستان ۹۶ تختخوابی پیشوا در دستور کار قرار گرفت و عملیات اجرایی آن شروع شده است که تقریبا حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که امیدواریم در سال جاری با تجهیزات کامل به بهره برداری برسد.

وی افزود: همچنین بیمارستان جایگزین شهید مفتح ورامین هم در حال احداث است که حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و منابع آن هم مشخص است و پیمانکار هم در حال عملیات ساخت آن بوده است.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس گفت: پیگیری های لازم را انجام می دهیم که این پروژه هم سریعا تکمیل شود و امیدواریم وزارت بهداشت هم همکاری لازم را داشته باشد و اعتبار مورد نیاز را در اختیار قرار دهد تا سریعا تکمیل شود.

این نماینده مردم در مجلس گفت: توسعه بیمارستان قرچک را هم در دستور کار قرار دادیم چرا که این بیمارستان ۶۰ تختخوابی است و گنجایش ظرفیت شهرستان را ندارد و پیشنهاد دادیم که ۱۲۰ تختخوابی شود و در آینده نیز به ۲۰۰ تختخواب برسد.

نوش آبادی بیان کرد: در خصوص طرح توسعه بیمارستان پیشوا با وزیر بهداشت صحبت شده تا کارشناسان وزارتخانه را به این مرکز بفرستند و نظرات خود را ارئه دهند و پس از آن تصمیات لازم اتخاذ شود./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109699 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت ۱۲:۲۸:۴۲
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109696
۷ / ۲ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷

«مدیریت آب» جایگزین «آب فروشی» شود/ پیام «آب مایه حیات است» را از قالب شعار خارج کنید

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با تاکید بر اینکه به جای آب فروشی باید به سمت حکمرانی آن پیش برویم، گفت: مدیریت آب و پایداری آن مهمترین اصل برای رشد و پیشرفت سرزمینی است، باید پیام ” آب مایه حیات است” را از قالب شعار خارج کرده و این حقیقت را بپذیریم زندگی نه تنها در ایران بلکه همه جهان وابسته به آب است.

سمیه رفیعی در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت در مورد خالی شدن بسیاری از سدهای کشور، گفت: بحث آب از مباحث اصلی هر سرزمینی محسوب می‌شود، آب حیاتی‌ترین رکن ادامه زندگی و حیات جهان هستی و پایداری هر سرزمین است. نباید مدیریت آب را در کوتاه مدت خلاصه کرد، نگاه به موضوعات آبی نیازمند پروژه‌های بلند مدت است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برنامه‌های محیط زیستی باید آینده نگرانه باشد، افزود: منابع آبی را باید از کالای اقتصادی تفکیک کرد و از آن به عنوان رکن حیاتی یاد کنیم تا نتوان آن را با هیچ عدد و رقمی مقایسه کرد. نگاه‌های اقتصادی به منابع طبیعی همچون آب منجر به دوری آن از اصل مطلب یعنی” حیات” شده است.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه به جای آب فروشی باید به سمت حکمرانی آن پیش برویم، اظهار کرد: مدیریت آب و پایداری آن مهمترین اصل برای رشد و پیشرفت سرزمینی است، باید پیام ” آب مایه حیات است” را از قالب شعار خارج کرده و این حقیقت را بپذیریم زندگی نه تنها در ایران بلکه همه جهان وابسته به آب است.

رفیعی با اشاره به تصویب مواد متعدد در برنامه هفتم توسعه، یادآور شد: مواد مرتبط به مسئله آب در برنامه هفتم توسعه به صورت ویژه دیده شده است، به بیانی با همت و پشتکاری که کمیته آب کمیسیون کشاورزی در خصوص مسئله آب داشتند منجر شد تا این موضوع به صورت ویژه دیده شود که در جای خود گام بلندی در مجلس یازدهم محسوب می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه نمایندگان کمیسیون کشاورزی در خصوص مسئله آب اهتمام ویژه‌ای داشتند، اظهار کرد: تلاشهایی برای مسئله آب به صورت خاص در برنامه هفتم توسعه دیده شده است، انتظار می‌رود با اجرایی شدن موارد عنوان شده،حوزه مدیریت آب ارتقا داده شود. /

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109696 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت ۱۲:۲۷:۵۷
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109693
۷ / ۲ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷

پیام تشکر وزیر دفاع از مجلس شورای اسلامی در پی موافقت با تشکیل سازمان سپند وزارت دفاع

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پی موافقت مجلس شورای اسلامی با تشکیل سازمان سپند وزارت دفاع، پیام تشکر صادر کرد.

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت؛ امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پی موافقت مجلس شورای اسلامی با تشکیل سازمان سپند وزارت دفاع، پیام تشکر صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی

جناب آقای دکترمحمدباقرقالیباف

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

با صلوات بر محمد و آل محمد (ص) و با احترام؛

همانگونه که مستحضرید مقام معظم رهبری (دامت برکاته ) درپیام شهادت دانشمند شهید دکترمحسن فخری‌زاده بر «پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه بخش‌هایی که وی بدان‌ها اشتغال داشت» ، تصریح فرموده بودند، که به موازات اهتمام وزارت دفاع وحمایت های ستادکل نیروهای مسلح ودولت مردمی برای تحقق این فرمان،مجلس شورای اسلامی نیز طرح تقویت و توسعه علوم، پژوهش و نوآوری دفاعی که باهمفکری این شهید اندیشمند تهیه شده  بود را دردستورکار قرار داد و باتاکید جناب عالی ونقش آفرینی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی وهمراهی و رای قاطع  نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی اخیرادر صحن علنی مجلس به تصویب نهایی رسید.

باقدرشناسی اقدامات حمایتی و تقنینی مجلس شورای اسلامی درتقویت بنیه دفاعی کشوربه ویژه در رسیدگی به این طرح که به منظور دستیابی به فناوری‌های برتر مورد نیاز دفاعی و امنیتی حال و آینده و در راستای  تأکید بر دستیابی به فناوری‌های بدیع، نوظهور، شالوده شکن و برتر ساز و همچنین طراحی، ساخت، تولید، تأمین و پشتیبانی محصولات حوزه پدافند نوین ودر راستای لبیک به تدابیر فرماندهی معظم کل قوا بارویکرد «تولید علم، شکستن مرزهای دانش و نوآوری»  و رسیدن به قابلیت‌های هوشمندانه و تحکیم وارتقای قدرت بازدارندگی می باشد، لازم است از حمایت های جناب عالی و کمیسیون امنیت ملی و همه نمایندگان مجلس یازدهم در تصویب قاطع این قانون صمیمانه سپاسگزاری و تشکر نمایم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

سرتیپ ستاد محمدرضا آشتیانی./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109693 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت ۱۲:۲۷:۱۳
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109690
۷ / ۲ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۶

مردمی‌سازی واقعی اقتصاد یعنی در اختیار قراردادن ابزارهای تولید به صورت عادلانه

نائب رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: مردمی‌سازی واقعی اقتصاد، یعنی در اختیار قراردادن ابزارهای تولید، بصورت عادلانه به مردم، یعنی حذف نابرابری، تبعیض و رانت‌خواری، یعنی توزیع عادلانه فرصت‌ها و امکانات کشور برای تولید و تجارت.

مهدی عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت درباره مردمی سازی اقتصاد، گفت: نام‌گذاری ۱۶سال، به عناوین اقتصادی، نشانه‌ی آن است که باوجود تثبیت انقلاب سیاسی، تاکنون انقلاب اقتصادی به ثمر نرسیده است.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انقلاب اسلامی، بر پایه‌ نقش مردم در اداره‌ امور استوار شد اما به دلیل تداوم سیاست‌های اقتصاد_سرمایه‌داری و نسخه‌های معیوب و ناقص وارداتی، نقش مردم در اقتصاد، حداقلی بوده و همچنان شاهد شکاف طبقاتی و بی‌عدالتی در توزیع منابع عمومی هستیم.

وی اضافه کرد: در اقتصاد مردمی تمرکز ثروت نباید در اختیار عده‌ای خاص باشد تا اقلیت اشراف بتوانند با استثمار نیروی کار و ایجاد انحصار و رانت و به قیمت غارت سفره‌ی مردم، به سودهای سرشار برسند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: مردمی‌سازی واقعی اقتصاد، یعنی در اختیار قراردادن ابزارهای تولید، بصورت عادلانه به مردم، یعنی حذف نابرابری، تبعیض و رانت‌خواری، یعنی توزیع عادلانه فرصت‌ها و امکانات کشور برای تولید و تجارت./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109690 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت ۱۲:۲۶:۳۰
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109687
۷ / ۲ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵

تنها 20 حکم قانون هوای پاک اجرا شده است/واحدهای تولیدی و معادن به تعهدات خود در قبال محیط زیست عمل کنند

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: ۲۲۰حکم مربوط به دستگاه‌های متولی در زمینه قانون هوای پاک وجود دارد که ۲۰ حکم آن اجرا شده، ۶۰ حکم ناقص اجرا شده و مابقی آن تاکنون اجرا نشده است.

محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، گفت: مسائل محیط زیسیت باید جزء اولویت‌های مهم دستگاه‌های دولت و دستگاه‌های اجرایی باشد، امروز اثرات کم توجهی به این حوزه را با مشکلات به وجود آمده مشاهده می‌کنیم و برای جبران این کم توجهی‌ها لازم است در قالب برنامه حرکت کنیم.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۲۲۰ حکم مربوط به دستگاه‌های متولی در زمینه قانون هوای پاک وجود دارد که ۲۰ حکم آن اجرا شده، ۶۰ حکم ناقص اجرا شده و مابقی آن تاکنون اجرا نشده اند، ادامه داد: سالانه افراد زیادی به دلیل آلودگی هوا فوت کرده و یا با مشکلات جدی مواجه می‌شوند، دستگاه‌هایی که در زمینه اجرای قانون هوای پاک کم کاری کرده‌اند به عنوان مصداق ترک فعل به دستگاه‌ قضائی معرفی کرده‌ایم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه راهی جر ایجاد هم افزایی برای اجرای قانون هوای پاک نداریم، عنوان کرد: باید در کشور گفتمان محیط زیستی را ایجاد کنیم و همه عوام و خواص مسائل زیست محیطی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌ها و نظارت های میدانی انجام شده مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه را برطرف کردیم و روند احیا آن امیدی را ایجاد کرده است، گفت: باید مسائل محیط زیست را جدی تر از گذشته ببینیم، درحال حاضر مسائلی از قبیل آلودگی دریا‌ها و دریاچه‌ها با ورود فاضلاب را شاهد هستیم و از سوی دیگر شاهد خشک شدن دریاچه‌های آب شور هستیم که ریزگرد آنها خسارت زیادی را به همراه دارد.

عسکری با اشاره به اینکه باید مسائل محیط زیستی را به صورت جدی‌تر در کتاب های درسی آورده شود، افزود: واحدهای تولیدی و معادن باید به تعهد خود در زمینه کنترل آلایندگی حاصل از فعالیت عمل کنند. وزارت نفت نیز باید در حوزه زیست محیطی به وظایف خود عمل کند و متاسفانه کم کاری این وزارتخانه پیگیری نشده است.

وی با اشاره به نشست کمیسیون متبوع خود با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و تاکید بر اینکه باید حوزه محیط زیست را دانش بنیان کنیم، عنوان کرد: خوشبختانه در مناطق حفاظت شده با اقداماتی که صورت گرفته جمعیت قوچ، میش، کل، بز و گوزن زرد ایرانی درحال افزایش است که جای تقدیر دارد و باید این فعالیت ها باید تقویت و حمایت قانونی شوند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمادگی داریم تا هرگونه حمایتی را در زمینه تقنینی از سازمان حفاظت محیط زیست داشته باشیم، ادامه داد: کم بودن نیروی کار و محیط بان در سازمان حفاظت محیط زیست مشکل ساز است و باید هرچه سریع تر این کسری جبران شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، اّ، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید برای کانون های ریزگردها اقدامات جدی و فوری انجام شود، تصریح کرد: در برخی نقاط کشت درخت اکالیپتوس با توجه به رشد سریع ترویج داده شده اما باید توجه شود که این نوع درخت بسیار آب‌بر بوده و موجب از بین رفتن منابع آبی می‌شود./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109687 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت ۱۲:۲۵:۴۷
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109684
۷ / ۲ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵

سازوکار مجلس برای ساماندهی بازار املاک + اینفوگرافی مصوبه

گرانی و نابسامانی بازار مسکن و اجاره‌بها مجلس یازدهم را بر آن داشت که یکی از زیرساخت‌های تقنینی برای رفع مشکلات بازار مسکن را با تصویب طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی فراهم کند.

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت_، گرانی و نابسامانی بازار مسکن و اجاره‌بها مجلس یازدهم را بر آن داشت که زیرساخت‌های قانونی برای رفع مشکلات بازار مسکن را فراهم کند در این راستا علی خضریان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس به عنوان طراح طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی موضوع مدیریت بازار مسکن، را پیگیری کرد و این طرح در نهایت پس از ماهها کار کارشناسی و چکش‌کاری در مجلس مصوب و برای نهایی شدن به شورای نگهبان ارسال شد؛

در ذیل محورهای اصلی مصوبه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی آمده است؛

سازوکار مجلس برای ساماندهی بازار املاک + اینفوگرافی مصوبه 1

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109684 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت ۱۲:۲۵:۰۴
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109682
۷ / ۲ / ۱۴۰۳ - ۱:۱۵

آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر

با گذشت چند روز از کشف گورهای دسته جمعی شهدای فلسطینی در محوطه مرکز درمانی ناصر در شهر خان یونس در نوار غزه، تلاش های تیم های تفحص و دفاع شهری به منظور بیرون کشیدن پیکر سایر شهدا و شناسایی هویت این افراد با دشواری فراوان ادامه دارد.

– اخبار بین الملل – به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، بیمارستان ناصر در شهر خان یونس شاهد کشف گور دسته جمعی بیش از ۲۰۰ شهید فلسطینی است که با دستان و چشمانی بسته به دست نظامیان صهیونیستی به شهادت رسیده اند. . «رائد صقر»؛ سخنگوی نیروهای دفاع شهری فلسطین در تشریح ابعاد جنایت صهیونیست ها در این مرکز درمانی به خبرنگار تسنیم در غزه گفت: تاکنون نزدیک به ۱۸۵ تا ۱۹۰ شهید را در این گور دسته جمعی شناسایی کرده ایم. آمار دقیقی از تعداد شهدا در دست نیست، اما به نظر می‌رسد این آمار از ۳۰۰ تا ۴۰۰ شهید نیز فراتر خواهد رفت. همزمان با عملیات تفحص شهدا، مادران فلسطینی با حلقه زدن در اطراف پیکر شهدا در آرزوی یافتن پیکر فرزندان مفقود شده خود در گورهای دسته جمعی محوطه مرکز درمانی ناصر هستند. یک مادر شهید که پس از دو ماه موفق به شناسایی پیکر فرزندش در این گورهای جمعی شد به خبرنگار تسنیم گفت: الان که پسرم را پیدا کرده ام، قلبم آرام گرفت. همه به من می گفتند به دنبال پیکر فرزندت نباش، معلوم نیست بتوانی جسد او را پیدا کنی، اما من می خواستم او را دفن کنم و برایش فاتحه بخوانم تا آرام شوم.افشای ابعاد تازه از جنایات صهیونیست‌ها در گورهای جمعی غزهایده‌های جالب مردم غزه در برابر توحش همه جانبه صهیونیستها پس از پیدا شدن گورستان مخفی بیمارستان شفا در غزه، این دومین نمونه از گورهای دسته جمعی فلسطینیان است که نشانگر تلاش ارتش اسرائیل برای پنهان کردن آثار جنایات خود در بیمارستان ها و مراکز درمانی است.انتهای پیام/

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109682 توسط تنظیم خبر : امین کائیدی شادگان و در روز جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت ۰۱:۱۵:۴۶
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109679
۶ / ۲ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴

تکمیل سامانه ملی اسکان و تعیین سقف افزایش اجاره‌بها براساس مصوبه مجلس

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس محورهای مصوبه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تشریح کرد.

علی خضریان در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت درباره مصوبه مجلس مبنی بر ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، گفت: گرانی و نابسامانی بازار مسکن و اجاره‌بها ما را بر آن داشت که با تدوین طرحی از آشفته بازار جلوگیری کنیم بنابراین طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تدوین کردیم که مراحل تصویب این طرح در مجلس طی شد و اکنون برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس مجلس شورای اسلامی در تشریح محورهای مصوبه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، بیان کرد: تکمیل سامانه ملی اسکان از طریق اخذ اطلاعات از دستگاه‌ها و همچنین خوداظهاری خانواده‌ها و مالکین با استفاده از طریق منوط کردن ارائه خدمات دستگاه ها به ثبت اطلاعات توسط مردم در این سامانه یکی از محورهای این مصوبه است.

طراح، طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی گفت:طرح شناسایی خانه‌های خالی توسط شهرداری‌ها و تأیید آن توسط سامانه ملی املاک و اسکان و ارائه مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی به موجرینی که قرارداد بلندمدت منعقد می‌کنند یا واحدهای خود را به خانواده کم درآمد دارای سه فرزند و بیشتر اجاره می‌دهند یا واحد را قیمت مناسب اجاره می‌دهند و پیش‌بینی ضمانت‌های اجرایی برای ثبت قراردادهای اجاره و خرید و فروش توسط متعاملین و مشاورین املاک در سامانه ثبت معاملات املاک از دیگر موضوعاتی است که در این طرح پیگیری می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه براساس این طرح سقف افزایش اجاره‌بها توسط شورای عالی مسکن در شرایط وجود تورم بالای ۳۰ درصد تعیین می‌شود، افزود:ساماندهی سکوهای ثبت اگهی از طریق تایید اصالت ملک با سامانه ملی املاک و اسکان و تأیید مالک یکی دیگر از اقداماتی است که براساس این طرح باید اجرایی شود.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس با اشاره به اینکه طبق این مصوبه برای ارائه دامنه قیمت منصفانه با استفاده مشخصات مکانی و فنی هر واحد سامانه‌ای ایجاد می‌شود، ایجاد سکوی ثبت رسمی معاملات، اخذ عوارض از اراضی بایر و بلااستفاده و ممنوعیت خرید و فروش واحدهای طرح‌های حمایتی قبل از تکمیل واحدها را از دیگر محورهای این مصوبه برشمرد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109679 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 ساعت ۱۲:۳۴:۵۰
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109676
۶ / ۲ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴

زنگ خطر خالی شدن ادارات آموزش و پرورش

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به تفاوت حقوق پرداختی ایجاد شده بین کادر اداری آموزش و پرورش با معلمان حاضر در کلاس، گفت: این تفاوت حقوق در کنار دو برابر شدن اضافه التدریس یا حق التدریس معلمان، منجر به خالی شدن ادارات آموزش و پرروش و حتی مدیریت و معاونت مدرسه می‌‎شود.

حسین حق وردی در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت با تأکید بر اینکه تصمیم گیری ها در آموزش و پرورش باید با در نظر گرفتن همه جوانب امر باشد، عنوان کرد: به عنوان نمونه اخیراً طی بخشنامه ای در آموزش و پرورش اعلام شده که حق التدریس معلمان قرار است که ۲ برابر شود که این تصمیم به خودی خود، تصمیم درستی است اما با در نظر گرفتن همه جوانب نیست.

نماینده مردم شهریار، ملایر و شهرقدس در مجلس ادامه داد: اگر این اتفاق رخ دهد اما حق الزحمه مدیران یا حق مدیریت یا حق معاونت مدارس را افزایش ندهیم، عرصه از حضور مدیر و معاون مدرسه خالی می‌شود و همه نیروها تمایل به حق التدریس ۲ برابر شده می‌روند لذا این تصمیم باید در کنار افزایش حق مدیریت یا حق معاونت در مدارس باشد.

وی یادآور شد: موضوع دیگری که باید به آن توجه کرد، افزایش حقوق کادر اداری آموزش و پرورش است که برخی از گروه های شاغل در ادارات مشمول رتبه بندی معلمان نیز نشده اند، موضوعی که به تفاوت فاحش حقوقی آن‌ها با معلمان حاضر در کلاس های درس انجامیده و منجر به نارضایتی آن ها شده است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: از سوی دیگر آموزش و پرورش باید هرچه سریع‌تر نسبت به پرداخت حق التدریس‌ها اقدام کند. متأسفانه هنوز حق الزحمه امتحانات و تصحیح اوراق سال های گذشته پرداخت نشده  است که باید در دستور کار آموزش و پرورش قرار گیرد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109676 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 ساعت ۱۲:۳۴:۰۲
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109673
۶ / ۲ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳

تکلیف مدیریت اجرایی پسماندهای الکترونیکی در کشور مشخص نیست

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: تکلیف مدیریت اجرایی پسماندهای الکترونیکی در کشور مشخص نیست و کاملا غیر اصولی مدیریت می‌شوند.

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، سمیه رفیعی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی هم‌زمان با هفته زمین پاک با اشاره به این که پسماندهای الکترونیکی یکی از خطرناکترین پسماندها در جهان محسوب می‌شود، عنوان کرد: متاسفانه عملا این پسماندها در کشور طبق قانون مدیریت نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه باید سازوکار مناسبی برای این پسماندها در کشور دیده شده و متولی مشخصی در این حوزه داشته باشیم، گفت: هفته زمین پاک به کارهای نمادین اختصاص پیدا کرده و عملا کار چشمگیر و اثرگذاری در این حوزه دیده نمی‌شود.

رفیعی معضل پسماندها را یکی از اولویت‌های حوزه محیط زیست خواند و تاکید کرد: پسماندها می‌توانند ثروت تولید کنند، ولی مهم‌تر از آن کاهش اثرات مخرب محیط زیستی آنها است که در کشور ما به معضلی جدی به خصوص در استان‌های شمالی و استان‌های مسافرپذیر تبدیل شده است./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109673 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 ساعت ۱۲:۳۳:۱۸
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109670
۶ / ۲ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۲

خوب شدن حال کارگر یعنی خوب شدن حال کشور

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشر قانع و نجیب کارگر پرداختند و گفتند: حال خوب جامعه کارگری، حال ملت را هم خوب خواهد کرد.

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشر قانع و نجیب کارگر پرداختند و گفتند: حال خوب جامعه کارگری، حال ملت را هم خوب خواهد کرد.
ایشان همچنین هدف واقعی آمریکا و غرب از تحریم و فشار بر ایران را، تسلیم و تبعیت محض ملت و نظام اسلامی خواندند و تأکید کردند: ملت بزرگ و ریشه‌دار ایران و جمهوری اسلامی، در مقابل زورگویی و زیاده‌خواهی‌ها تسلیم نمی‌شود و با تبدیل تحریم‌ها به فرصت‌های پیشرفت و شکوفایی، به افق روشن آینده دست خواهد یافت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تشکر صمیمانه از تلاش، نجابت و همت جامعه کارگری، بوسه پیامبر(ص) بر دستان پینه‌بسته یک کارگر را بالاترین تجلیل از کار و کارگر خواندند و افزودند: اسلام برای کار و عمل، ارزش و احترام ذاتی قائل است و براساس آموزه‌های قرآنی و روایی، تلاش هر فرد برای کسب روزی و نان حلال، همچون عبادات، عمل صالح محسوب می‌شود.

ایشان توجه افکار عمومی به «نگاه اسلام به کار و کارگر» را ضرورتی مهم و زمینه‌ساز پیشرفت کشور دانستند و افزودند: دنیای مادی برای کارگر، صرفاً به عنوان وسیله تولید ثروت، اهمیت قائل است اما اسلام به علت قائل بودن ارزش مبنایی برای کار، کارگر را نیز دارای ارزش ذاتی می‌داند؛ به‌گونه‌ای که به فرموده پیامبر خاتم(ص)، خداوند هرکسی که کارش را درست، متقن و محکم انجام دهد، دوست دارد.

رهبر انقلاب تکیه بر نقاط حساس اقتصادی در نام‌گذاری سالهای اخیر را ناشی از اهمیت موضوع اقتصاد خواندند و با تأکید بر اینکه کارگر ماهر، با روحیه و پرانگیزه رکن «جهش تولید» است، گفتند: تحقق شعار امسال براساس نظر کارشناسان و صاحب‌نظران، نیازمند مشارکت مردم است که در این صورت، مشکلات کاهش می‌یابد و با تقویت اقتصاد کشور، دست کارگر هم پر می‌شود.

ایشان، کار و کارآفرین را دو همکار خط مقدم جنگ اقتصادی  تحمیلی دشمنان بر ملت ایران برشمردند و افزودند: این دو عنصر اصلی مبارزه با آمریکا، هرقدر بهتر تلاش کنند و هرقدر زمینه تلاش مؤثر برای آنان فراهم‌تر شود، توفیقات بیشتری نصیب کشور و ملت خواهد شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به استناد آمار، جامعه کارگری و خانواده‌های محترم آنها را حدود نصف جمعیت کشور خواندند و خطاب به مسئولان تأکید کردند: اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود و این بسیار مهم است.

ایشان در تبیین وظایف قوا و دستگاه‌ها در قبال جامعه کارگران، تضمین امنیت شغلی را از مهمترین مسائل دانستند و افزودند: کارگری که با قناعت و نجابت مشغول کار است باید به آینده شغلی خود اطمینان داشته باشد.

رهبر انقلاب با اشاره به تعطیلی واحدهای تولید و حتی کارخانجات بزرگ در مقاطعی، گفتند: در یکی دو سال اخیر به همت مسئولان، هزاران کارگاه تعطیل‌شده یا نیمه تعطیل، احیا شده که این کار مهم باید ادامه یابد.

ایشان مسئله بیمه‌ها را هم، برای جامعه کارگری مهم خواندند و با انتقاد از اجرانشدن سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی، گفتند: این سیاست‌ها، مدت‌ها پیش ابلاغ شد و رئیس جمهور هم دستور تهیه آئین‌نامه‌ را داد اما در عمل، کارها جلو نرفته و سیاست‌ها اجرا نشده است.
ایمنی نیروی کار و ارتقای مهارت‌های شغلی دو نیاز دیگر جامعه کارگری بود که رهبر انقلاب به آنها اشاره کردند و افزودند: مهارت‌افزایی و دانش‌افزایی نیروی کار، به پیشرفت کشور و افزایش سطح کیفی کار کمک می‌کند و به نفع کارگران و کارفرمایان است.

ایشان، آموزش و پرورش را هم در کمک به مهارت‌افزایی در کشور، بسیار مؤثر دانستند و گفتند: مدارس، دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها می‌‌توانند در کنار آموزش‌های نظری، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای هم ارائه و با دادن گواهینامه مهارتی، به اشتغال صحیح و راحت جوانان کمک کنند.

کشف استعدادهای درخشان در میان کارگران و فراهم‌آوردن میدان و مجال نوآوری و خلاقیت برای آنها، توصیه دیگر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به مسئولان و کارفرمایان و کارآفرینان بود.

رهبر انقلاب پس از تبیین وظایف مسئولان، به وظایف جامعه کارگری پرداختند و با اشاره به مسائلی همچون امانت دانستن کار، انجام محکم و متقن کار، و انضباط و احساس مسئولیت در محیط کار، گفتند: کارگران عزیز، کار را ارزش بدانید؛ چرا که با کار شما کشور آباد و برای ایران آبرو و سرافرازی و قدرت ایجاد می‌شود.

ایشان تبدیل شدن کار به ارزش در اذهان عمومی را موجب افزایش میل و اشتیاق به کار دانستند و گفتند: در این صورت هر کارگری در نگاه مردم، یک انسان ارزشمند می‌شود و جوانان هم در فرآیند تولید بهتر نقش‌آفرینی می‌کنند؛ در حالی که امروز متأسفانه برخی جوانان نه میل به کار دارند نه در جستجوی آن هستند و برخی هم فقط پشت‌ میزنشینی را کار می‌دانند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به شعار سال، یکی از وظایف مهم مسئولان را شناسایی و تبیین زمینه‌های مشارکت مردم در تولید همچون ایجاد شرکت‌های تعاونی، کمک به تولیدات خانگی و صنایع دستی، مساعدت در ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و تقویت فعالیت‌های کشاورزی و دامداری خواندند و گفتند: صاحبنظران اقتصادی در دولت و خارج دولت راه‌های فراوان مشارکت در تولید را به مردم نشان دهند و مسئولان، زمینه مشارکت را فراهم و آسان کنند.

ایشان هدایت اعتبارات بانکی به سمت تولید را ضروری برشمردند و گفتند: این کار به درستی انجام نمی‌شود که مسئولان بانکی باید توجه و اقدام کنند.

رهبر انقلاب در بخش دیگری از سخنانشان، صحبت از مسائل اقتصادی بدون توجه به تحریم‌های به گفته آمریکا و اروپایی‌ها بی‌سابقه را غیرممکن دانستند و گفتند: غربی‌ها درباره هدف از وضع تحریم‌ها علیه ایران به دروغ مسائلی مانند سلاح هسته‌ای، حقوق بشر و حمایت از تروریسم را مطرح می‌کنند.

ایشان در تبیین تناقض و بهانه‌های دروغین غربی‌ها به نمونه غزه اشاره کردند و افزودند: از نظر آنها مردم تحت بمباران غزه تروریست هستند اما دولت خبیث و جعلی و بی‌رحم صهیونیستی که ظرف شش ماه نزدیک به ۴۰ هزار نفر از جمله چند هزار کودک را قتل عام کرده، تروریست نیست.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، هدف واقعی بدخواهان ایران از تحریم را در تنگنا گذاشتن جمهوری اسلامی برای تبعیت از خطوط استعماری و استکباری و تسلیم در مقابل زورگویی‌های آنها دانستند و افزودند: برخی -ان‌شاءالله خیرخواهانه- دائم توصیه می‌کنند که یک خواسته آمریکا را قبول کنید تا مشکل حل شود؛ در حالی که توقعات آمریکایی‌ها تمامی ندارند.

ایشان با اشاره به سخنرانی چند سال قبل خود در موضوع هسته‌ای و بیان این مسئله که «آمریکایی‌ها مشخص کنند که به چه حدی از عقب‌نشینی ایران در مسئله هسته‌ای قانع خواهند شد»، گفتند: آنها هرگز حاضر نیستند این حد را مشخص کنند چرا که می‌خواهند با پیشروی قدم به قدم، در نهایت تجهیزات هسته‌ای کشور را مانند آن کشور شمال آفریقا جمع‌آوری و صنعت هسته‌ای ایران را تعطیل کنند؛ در حالیکه بخش‌های مختلف کشور همچون سلامت، پزشکی و دیگر عرصه‌ها به نتایج فعالیت‌های هسته‌ای نیاز دارند.

رهبر انقلاب با تأکید مجدد بر هدف اصلی آمریکایی‌ها از تحریم یعنی تبعیت و تسلیم محض ملت ایران و جمهوری اسلامی در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی، گفتند: آنها می‌خواهند ثروت، آبرو و سیاست‌های ایران مانند برخی کشورها، در دست آمریکا باشد اما نظام اسلامی و غیرت اسلامی و ملت بزرگ و ریشه‌دار ایران محال است که تسلیم زورگویی آنها شوند.

ایشان، تحریم‌ها را باعث صدمه زدن به اقتصاد کشور و ایجاد مشکلات اقتصادی خواندند اما افزودند: همین تحریم‌ها موجب شکوفایی استعدادها و بروز ظرفیت‌های داخل کشور هم شده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، فرصت‌سازی از دشمنی دشمن را خاصیت یک ملت زنده برشمردند و افزودند: توصیه همیشگی بنده به جوانان و مسئولان و مردم غیور و متدین کشور همین است.

ایشان، پیشرفت‌های تسلیحاتی را نمونه‌ای از تبدیل تحریم‌ها به فرصت خواندند و افزودند: این پیشرفت که یک جایی خود را نشان داد، همه دشمنان را متعجب کرد که ایران اسلامی چگونه توانسته است در شرایط تحریم این تعداد سلاح پیشرفته را تولید کند.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: ان‌شاءالله بیشتر و بهتر و پیشرفته‌تر از این سلاح‌ها نیز تولید خواهد شد، البته پیشرفت‌ها منحصر به تسلیحات هم نیست و در بخش‌های مختلف پزشکی، سلامت و بعضی بخش‌های صنعتی و مهندسی، ایران جزو پیشتازان و برجستگان جهانی است؛ ضمن اینکه در بعضی بخش‌ها هم عقب هستیم که در صورت همت و تلاش، در آنها هم پیشرفت خواهیم کرد.

ایشان تحریم‌ها را رو به کم‌اثر شدن دانستند و افزودند: اخیراً در یکی از گزارش‌های منابع بین‌المللی، به افزایش تولید ناخالص ملی ایران اشاره شده بود که این، یعنی در کشور بیشتر و بهتر کار می‌شود، دل به کمک بیرون از مرزها بسته نشده و تحریم‌ها نتوانسته ایران را از پا درآورد و این روحیه باید در کشور تقویت شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، با اشاره به راهپیمایی و تظاهرات ملت‌‌ها در حمایت از فلسطینی‌ها و برافراشتن پرچم‌های فلسطین و حزب الله در خیابان‌های اروپا و آمریکا، متهم کردن جمهوری اسلامی ایران به حمایت از تروریسم به بهانه حمایت از مظلومان غزه را موجب رسوایی اتهام‌زنندگان خواندند و افزودند: اکنون نه تنها ملت ایران بلکه همه ملت‌ها از فلسطین حمایت می‌کنند.

ایشان پرسیدند: آیا آن فلسطینی که در مقابل ظلم شهرک‌نشین غاصب برای غصب خانه خود ایستادگی می‌کند تروریست است؟ آیا جبهه ظلم‌ستیز و با غیرت مقاومت تروریست است یا آنها که با بمباران مردم فاجعه‌آفرینی می‌کنند؟ و البته به جایی نرسیدند و نخواهند رسید.

ایشان در جمع‌بندی این بخش از سخنانشان، گفتند: برای ملت ایران معلوم باشد و معلوم هم هست که علت دشمنی زورگویان با آنها، دروغ‌هایی که سر هم می‌کنند نیست بلکه این است که ایران مستقل زیر بار زورگویی آنها نمی‌رود و حاضر نیست دنباله‌رو سیاست‌های شکست‌خورده، عقب‌مانده، ناکام و خلاف ارزشهای الهی و فطرت بشری آنها باشد؛ سیاست‌هایی که به اعتراف برخی تحلیلگران غربی، در حال نابود کردن اعتبار ۲۰۰ ساله آمریکا است.

رهبر انقلاب با تأکید بر اینکه توقع پیروی ملت با سابقه و ریشه‌دار ایران از این سیاست‌های شکست‌خورده، بیهوده است، گفتند: ملت ایران، ایستاده و محکم است که البته باید ایستادن را در عمل، کار، تحقیقات و اتحاد ملی خود نشان دهیم که در این صورت و با شرط پرهیز از تنبلی و کاهلی، از دل سختی‌ها و گرفتاری‌های تحمیلی بدخواهان، فرصت‌ها و گشایش‌های بیشتری برای پیشرفت ظهور خواهد کرد و ملت ایران، به فضل الهی، به افق روشن آینده خواهد رسید./

پایان پیام

 

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109670 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 ساعت ۱۲:۳۲:۲۹
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109667
۶ / ۲ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱

حرکت به سمت ساختارهای چابک و تنظیم‌گر در مسیر حکمرانی خانواده‌محور امری ضروری است

رئیس فراکسیون زنان مجلس گفت: تحول و اصلاح نظام بروکراتیک به سمت حذف زواید سنگین و حرکت به سمت ساختارهای چابک و تنظیم‌گر در مسیر حکمرانی خانواده‌محور امری ضروری است.

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت؛ فاطمه قاسم پور نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون زنان مجلس در «همایش دانشگاه دوستدار سلامت خانواده» در موضوع «حکمرانی خانواده‌محور» نکاتی را به شرح زیر مطرح کرد:

در نسبت میان حکمرانی و خانواده می‌توان چند نگاه داشت. نخستین نگاه، نگاهی است که در آن خانواده «موضوع» سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی قرار می‌گیرد. مسائل و آسیب‌های خانواده در نسبت با نقطه مطلوب مشخص شده و برای رفع آن‌ها خدمات و حمایت در نسبت با نهاد خانواده تعریف می‌شود در واقع این نگاه به نوعی انفعالی و مبتنی بر «مسأله و آسیب نسبت به خانواده» است.

در رویکرد و نگاه دوم یک سطح از این بالاتر بوده و حکمران به نوعی تلاش می‌کند در راستای مراقبت و حمایت از نهاد خانواده همه ارکان خود را وارد عمل کند و به یک معنا پیوست خانواده را در نظر بگیرد.

این رویکرد هم مانند قبلی خانواده را «موضوع» سیاست‌گذاری‌ها می‌داند اما این سیاست‌گذاری در معنای موسع آن در تمام ارکان و ابعاد در نظر گرفته می‌شود. این نگاه به نوعی مبتنی بر «حمایت همه‌جانبه از خانواده» است.

در رویکرد و نگاه سوم، خانواده عامل و کنشگر بوده و درواقع نگاه مبتنی بر «فرصت» به این نهاد خواهیم داشت؛ خانواده صرفاً نهادی دارای مسأله و آسیب یا نهادی که باید مورد مراقبت قرار گیرد نخواهد بود، بلکه در کنار آن، این نهاد نهادی دارای ظرفیت‌ و فرصت برای حل مسائل اجتماعی و دستگیر حکمران است.

 این رویکرد سوم، حکمرانی خانواده‌محور است؛ خانواده در این جا صرفاً دریافت‌کننده خدمات نیست، نهادی نیست که حاکمیت به دنبال رفع مسائل و حل آسیب‌های آن باشد. در این‌جا خود خانواده حلال مسائل خود و مسائل اجتماعی است.

تحقق رویکرد خانواده‌محوری الزاماتی دارد از جمله اینکه مستلزم شناخت دقیق ظرفیت‌ها، تحولات و تغییرات این نهاد است و علاوه بر این، در این مدل حکمرانی مسائل، آسیب‌ها و نیازهای حمایتی خانواده توسط خود این نهاد بازشناسی شده و خانواده خود در حل این مسائل یاری‌گر حاکمیت است.

 درواقع فرآیندهایی هوشمند و فاعلانه برای مشارکت و مداخله خانواده در تصمیم‌سازی باید تعریف شود همچنین خانواده در بازشناسی و حل سایر مسائل اجتماعی نیز در میدان است در این شرایط حکمرانی مستلزم درجه‌ای از اعتماد به این نهاد است.

تحول و اصلاح نظام بروکراتیک به سمت حذف زواید سنگین و حرکت به سمت ساختارهای چابک و تنظیم‌گر در مسیر حکمرانی خانواده‌محور امری ضروری است./

پایان پیام

 

 

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109667 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 ساعت ۱۲:۳۱:۴۶
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109664
۶ / ۲ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰

بررسی کلیات طرح فهرست تصویب نامه های قانون نامعتبر دوره فترت

بررسی کلیات طرح فهرست تصویب نامه های قانون نامعتبر دوره فترت در دستور کار هفته آینده کمیسیون قضایی مجلس قرار دارد.

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت؛ دستور کار کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی به شرح زیر اعلام شد:

شنبه ۸ اردیبهشت ماه:

بررسی لایحه اصلاح تبصره ( ۶ ) الحاقی به ماده واحده قانون ابطال اسناد فروش رقبات، آب و اراضی موقوفه در کمیته حقوق خصوصی

یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه:

بررسی کلیات طرح فهرست تصویب نامه های قانون نامعتبر دوره فترت

بررسی لایحه اصلاح تبصره ( ۶ ) الحاقی به ماده واحده قانون ابطال اسناد فروش رقبات، آب و اراضی موقوفه

 دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه:

بررسی کلیات طرح فهرست تصویب نامه های قانون نامعتبر دوره فترت در کمیته حقوق خصوصی

سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه:

بررسی کلیات طرح فهرست تصویب نامه های قانون نامعتبر دوره فترت./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109664 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 ساعت ۱۲:۳۰:۳۲
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109661
۶ / ۲ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۹

اعضای کمیسیون بهداشت از شرکت پالایشگاه و پژوهش خون بازدید می‌کنند

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی سه شنبه هفته آینده از شرکت مادر تخصصی پالایشگاه و پژوهش خون بازدید می‌کنند.

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت؛ دستور کار کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به شرح زیر اعلام شد:

یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه:

بررسی آخرین وضعیت پرداخت حق بیمه پرداختی بیمه شخص ثالث، سرنشین و مازاد سهم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور رئیس بیمه مرکزی، معاونان درمان و توسعه وزارت بهداشت، رئیس خزانه داری کل کشور، مسئولان سازمان برنامه و بودجه، دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور

یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه:

بازدید از شرکت مادر تخصصی پالایشگاه و پژوهش خون./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109661 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 ساعت ۱۲:۲۹:۴۳
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109658
۶ / ۲ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸

فقر مالی و کمبود معلم از دلایل رشد جاماندگان از تحصیل است

نایب رئیس کمیسیون آموزش در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آمار اعلامی از بازماندگان تحصیل بسیار قابل توجه است، گفت: طی آماری که وزیر آموزش و پرورش عنوان کرده این آمار و ارقام بازماندگان از تحصیل به حدود ۶۰۰ هزار نفر کاهش پیدا کرده اما با تمام این تفاسیر رقم قابل توجهی است چرا که جاماندگان از تحصیل به دلیل عواملی از جمله فقر مالی و تامین هزینه‌های زندگی ترک تحصیل کرده و فرصت ادامه تحصیل را نداشته‌اند.

مهدی اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار خبر گزاری خانه ملت در مورد  ۹۳۰ هزار دانش آموز جامانده از تحصیل،گفت: ترک تحصیل و باز ماندگان از تحصیل در زمره آسیب‌های نظام تعلیم و تربیت کشور است که این دو مسئله مقوله‌های جدا از یکدیگر و امری انکار ناپذیر هستند. بازماندگان از تحصیل لازم التعلیمانی هستند که به علل مختلف موفق به ادامه تحصیل نشدند از طرفی دانش آموزان ترک تحصیل وارد نظام فرآیند آموزشی شده‌اند اما به علل مختلف از تحصیل باز مانده و ترک تحصیل کردند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آمار اعلامی از بازماندگان تحصیل بسیار قابل توجه است، افزود:  طی آماری که وزیر آموزش و پرورش عنوان کرده این آمار و ارقام بازماندگان از تحصیل به حدود  ۶۰۰ هزار نفر کاهش پیدا کرده اما با تمام این تفاسیر رقم قابل توجهی است چرا که جاماندگان از تحصیل به دلیل عواملی از جمله فقر مالی و تامین هزینه‌های زندگی ترک تحصیل کرده و فرصت ادامه تحصیل را نداشته‌اند.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به عدم تامین زیرساخت‌های لازم برای آموزش و پرورش، یادآور شد: دلایل جا ماندن دانش آموزان از تحصیل تنها در فقر خلاصه نمی‌شود، بلکه در برخی از مسائل فرهنگی و بومی نقش پررنگی در جا ماندن کودکان از تحصیل دارد که این موضوع در روستاها و برای دختران به دلیل باورهای غلط به وضوح دیده می‌شود حتی گاهی از اوقات دوری و عدم دسترسی به مدارس متناسب با جنسیت مانعی برای ادامه تحصیل آنان می‌شود، دولت و آموزش و پرورش برای رفع این مشکلات مدارس شبانه روزی را طراحی کرده اما در تامین هزینه‌های اولیه این مدارس ناتوان هستند و توجه لازم صورت نمی‌گیرد. 

این نماینده مردم در مجلس به عدم وجود زیرساخت‌ها اشاره کرد و ادامه داد: از سویی دیگر عدم امکانات، برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش و زیر ساخت‌های آموزشی در بسیاری از مناطق محروم به ویژه روستاهای تابعه منجر می‌شود موانعی در تحصیل دانش آموزان ایجاد شود که مستلزم وقت و هزینه بسیار برای آنان است.

اسماعیلی با بیان اینکه تعدادی از آمار و ارقام دانش آموزان ترک تحصیلکرده به عدم حمایت دولت و بی توجهی آموزش و پرورش باز می‌گردد، گفت: بخشی از دلایل جاماندگان از تحصیل به عدم تامین تجهیزات لازم آموزشی از کمبود معلم گرفته تا تجهیزات و فضای آموزشی کافی را شامل می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه معلمان در ادامه تحصیل دانش آموزان نقشی اساسی دارند، یادآور شد: بی‌تردید در نظام تعلیم و تربیت اثرگذاری معلم بیشتر از خانواده خواهد بود و معلمان علاوه بر نکات آموزشی به مسائل اخلاقی و فرهنگی بسیار اشاره می‌کنند، اگر دانش آموزان از این فضا دور شوند بدون شک آسیب پذیری بیشتری خواهند داشت.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه ترک تحصیل دانش آموزان تاثیری بسیاری در افزایش رشد بزه اجتماعی خواهد داشت، تصریح کرد: یکی از دلایل افزایش آمار جاماندگان از تحصیل به انگیزه دانش آموزان باز می‌گردد، متاسفانه بسیاری از فارغ التحصیلان ما با وجود داشتن مدرک دکترا بیکار هستند و به اعتقاد بنده  باید فاغ التحصیلان کارآفرین باشند از سویی دیگر مسئولان و متولیان ذیربط باید حمایت‌های لازم را از نظام آموزشی کشور انجام دهند چرا که تحصیل آینده خوبی را برای جوانان ما رقم می‌زند و آنان را از بزهکاری و مفاسد اجتماعی دور نگه می‌دارد.

اسماعیلی در پایان با تاکید بر نقش آموزشی علمی و رفتاری معلمان بر لازم التعلیمان خاطرنشان کرد: بی تردید مدارس و مراکز آموزشی در پرورش سرمایه‌های اجتماعی تاثیر بسزایی دارند باید توجه داشته باشیم که معلمان با تعلیم و تربیت از ورود جوانان به بزه‌های اجتماعی پیشگیری می‌کنند و تاثیر آموزش آنان به لحاظ علمی،رفتاری،آموزش و پرورش انکار ناپذیر است./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109658 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 ساعت ۱۲:۲۸:۴۹
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109655
۶ / ۲ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸

مجلس پیگیر تامین امنیت شغلی کارگران است

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن اشاره مطالبات مقام معظم رهبری از مسئولان در دیدار امروز با کارگران، عنوان کرد: دغدغه‌هایی که مقام معظم رهبری در این دیدار درخصوص جامعه کارگری مطرح فرمودند، نشان دهنده این بود که معظم له هم شناخت کافی از مشکلات کارگران و جامعه کارگری کشور و هم اشراف کامل بر مطالبات کارگران دارند.

ولی اسماعیلی، نماینده مردم گرمی و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار امروز با جمعی از کارگران به مناسبت روز کارگر، عنوان کرد: دغدغه‌هایی که مقام معظم رهبری در این دیدار درخصوص جامعه کارگری مطرح فرمودند، نشان دهنده این بود که معظم له هم شناخت کافی از مشکلات کارگران و جامعه کارگری کشور و هم اشراف کامل بر مطالبات کارگران دارند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: در این دیدار مقام معظم رهبری هم راجع به کارفرمایی، هم راجع به کارگری صحبت فرمودند و هم به حلقه هماهنگی بین کارگر و کارفرما اشاره کردند و اینکه دولت هم به عنوان حاکمیت نظارت داشته و تنظیم‌کننده باشد را یادآور شدند که می‌طلبد ما به این قشر اهمیت بیشتری بدهیم.

اسماعیلی با اشاره به امنیت شغلی کارگران به عنوان یکی از مطالبات مهم مقام معظم رهبری، گفت: در بحث امنیت شغلی که رهبر انقلاب در دیدار با کارگران مطرح فرمودند، هم دولت و هم مجلس اقداماتی انجام داده است. یکی از این موارد مربوط به قراردادهای سفید امضایی است که قبلاً بین کارگر و کارفرما امضا می‌شد که ما در یک قانونی این قراردادها را مشمول جرایم کردیم و اگر کسی قرارداد سفیدامضا ببندد، حداقل ۶ ماه زندان جریمه دارد. خوشبختانه پس از این مصوبه که در راستای همان تامین امنیت شغلی کارگران در کوتاه مدت و طولانی مدت است، تعداد این قراردادها کمتر شده است.  

وی افزود: بحث دیگری که مجلس در راستای همین تامین امنیت شغلی دنبال می‌کند و دو سال است در مجلس و کمیسیون اجتماعی پیگیر آن هستیم، بحث ساماندهی کارکنان شرکتی دولت است که در حال حاضر در جریان است، خوشبختانه شورای نگهبان اخیراً موافقت خود با آن را اعلام کرده و در حال حاضر در هیات نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام است. امیدواریم هرچه زودتر پاسخ نامه‌ای که کمیسیون اجتماعی نوشتیم را  بدهند و در اسرع وقت تصمیم بگیرند، زیرا این طرح دقیقاً در راستای امنیت شغلی نیروهای شرکتی و کارگری است.

رئیس کمیسیون اجتماعی همچنین با اشاره به بحث ایمنی نیروی کار که از مطالبات مقام معظم رهبری در این جلسه بود؛ گفت: این مطالبه در حال حاضر در قالب لایحه ایمنی و بهداشت کار در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال پیگیری است و خوشبختانه نسبت به سال‌های قبل آمارها بهتر می‌شود.  یعنی ایمنی کاری که بازرسان وزارت کار به‌صورت نوبه‌ای انجام می‌دهد، نشان می‌دهد وضعیت بهداشت یا ایمنی کار نسبت به قبل بهتر شده است، اما همان‌طور که مقام معظم رهبری هم اشاره داشتند، می‌طلبد که بیشتر از این‌ها کار انجام شود.

اسماعیلی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب انتقادی هم درخصوص اجرا نشدن سیاست‌های کلی تامین اجتماعی داشتند، عنوان کرد: پس از اینکه مقام معظم رهبری این سیاست‌های کلی را ابلاغ فرمودند، رئیس جمهور مسئولیت دبیرخانه این موضوع را برعهده وزیر کار قرار داد. در همین راستا چندین جلسه و ۱۴کمیته تخصصی در زمان حجت عبدالملکی – وزیر وقت تعاون، کار و رفاه اجتماعی- شکل گرفت تا عملاً کارهایی که انجام نگرفته در میدان انجام بگیرد، اما با تغییر و تحولاتی که در وزاتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش آمد-تغییر وزیر- یک خلاء در این موضوع به وجود آمد و کار ناقص ماند.

وی افزود: امروز پس از پایان دیدار با مقام معظم رهبری با کارگران به همراه دیگر اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس که در این دیدار حضور داشتند، به مجلس برگشتیم و در جلسه‌ای که در کمیسون داشتیم، قرار بر این شد یک برنامه‌ریزی انجام دهیم تا این خلائی که مقام معظم رهبری به درستی به آن اشاره کردند را شناسایی و جلسات کمیته‌ها را احصاء کنیم و ببینم آخرین جلسات آن کی بوده و چرا در عمل به ظهور و بروز نرسیده است تا بتوانیم اجرای این سیاست‌ها را پیگیری کنیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید اجرای این سیاست‌ها را به عنوان یک کار در حوزه تامین اجتماعی پیگیر باشد، بنده در حاشیه و بعد از دیدار امروز مقام معظم رهبری با وزیر کار هم صحبت و رایزنی کردم تا با همکاری و هم‌فکری بتوانیم در اسرع وقت بتوانیم این ماموریت محوله مقام معظم رهبری -که گلایه به حقی هم داشتند- را جامعه عمل بپوشانیم.

اسماعیلی دلیل وقفه افتادن در اجرای سیاست‌های کلی تامین اجتماعی را تغییر و تحولات بین سرپرست چندماهه وزیر قبلی کار و حواشی آن و انتخاب وزیر جدید خواند و افزود: این قبیل مسائل باعث شد اجرای این سیاست‌ها مشمول زمان شود که با توجه به فرمایشات امروز مقام معظم رهبری باید هرچه سریعتر این خلاء را جبران کنیم و در شأن فرمایش مقام معظم رهبری انجام شود./

پایان پیام  

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109655 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 ساعت ۱۲:۲۸:۰۶
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109652
۶ / ۲ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷

عیادت رئیس فراکسیون ورزش مجلس از شاغلام فوتبال ایران

رئیس فراکسیون ورزش مجلس با حضور در منزل غلامحسین پیروانی به عیادت این پیشکسوت فوتبال رفت.

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، محمد مهدی فروردین رئیس فراکسیون ورزش مجلس با حضور در منزل غلاحسین پیروانی ضمن عیادت از این مربی بازیکن ساز و دوست داشتنی ورزش کشور و استان فارس و آرزوی صحت و بهبودی، از خدمات غلامحسین پیروانی در طول سالیان متمادی به ورزش کشور قدردانی کرد.

نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از دکترملک حسینی پزشک جراح وی به نمایندگی از جامعه ورزش، از مردم عزیز کشورمان به ویژه علاقه مندان به فوتبال خواست برای سلامتی کامل غلام پیروانی دعا کنند.

در این دیدار همچنین تصویری از غلامحسین پیروانی توسط دختر هنرمند فراشبندی نقاشی شده بود که به وی تقدیم شد.

لازم به ذکر است، غلامحسین پیروانی ماه گذشته توسط دکترملک حسینی مورد عمل جراحی روده بزرگ قرار گرفت. در این عیادت علی دوران برادر شهید دوران و مربی اسبق فوتسال نیز رئیس فراکسیون ورزش مجلس را همراهی کرد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109652 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 ساعت ۱۲:۲۷:۱۰
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109649
۶ / ۲ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۶

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تلاشی سیاسی و بی‌اثر برای کسب رضایت صهیونیست‌ها

نایب رئیس کمیسیون شوراها در مجلس، گفت: تحریم های جدید آمریکا علیه ایران بدون شک نگاه مردم نسبت به انقلاب و نظام را تغییر نخواهد داد و تنها تلاشی سیاسی و بی اثر برای جلب توجه و کسب رضایت صهیونیست ها است.

محمدحسن آصفری  در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت با اشاره به حمایت آمریکا از جنایات صهیونیست ها، گفت: بزرگترین حامی مالی انتخابات آمریکا شرکت های صهیونیستی هستند و برای تامین هزینه های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باید آنها را راضی نگه دارند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: تحریم جدید علیه ایران و یا وتو عضویت فلسطین در سازمان ملل برای جلب رضایت اسرائیل است و برای ما اهمیت چندانی ندارد و حتی اقدامات تروریستی که در دنیا توسط آمریکا انجام می شود برای دلخوشی صهیونیست ها انجام می شود تا ضربه ای به رژیم کودک کش صهیونیستی وارد می شود اما صدای  آمریکا بلند می شود.

نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور خاطرنشان کرد: رفتارهای دوگانه آمریکا برای همه دنیا نخ نما شده است و مردم آزاده دنیا به این رفتارها آشناهستند و تحریم های جدید آمریکا علیه ایران بدون شک نگاه مردم نسبت به انقلاب و نظام را تغییر نخواهد داد و تنها تلاشی سیاسی و بی اثر برای جلب توجه و کسب رضایت صهیونیست ها است./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109649 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 ساعت ۱۲:۲۶:۱۲
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109646
۶ / ۲ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵

تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر انقلاب به مسئولان

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث امنیت شغلی کارگران به عنوان یکی از نکات یا تذکرات جدی مقام معظم رهبری در دیدار باکارگران به مسئولان، عنوان کرد: همه ساله مقام معظم رهبری دغدغه‌شان را مطرح می‌کنند و امسال صریح‌تر مطرح کردند که بالاخره باید کاری کنیم کارگری که با قناعت و نجابت مشغول به کار است به آینده شغلی خود اطمینان داشته باشد و امنیت پایدار برای کارگران ایجاد شود.

علی بابایی کارنامی در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار امروز با هزارن نفر از کارگران کشور به مناسبت روز کارگر، عنوان کرد: ابتدا از رهبر معظم انقلاب تشکر می‌کنیم که با شناخت عمیق از وضعیت کارگران کشور، مسائل پیش روی جامعه کارگری را مطرح می‌کنند. هر سال که ما خدمت ایشان شرفیاب می‌شویم، نکات جدیدی را مطرح می‌کنند که این نکات می‌تواند راهکاری برای مسئولین و دست‌اندارکاران باشد که در این مواقع چه کار کنند.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس مسائل بیمه‌ای و تامین اجتماعی کارگران کشور را از مسائل مطرح شده توسط رهبر انقلاب در دیدار با کارگران خواند که می‌تواند از اولویت‌های  اول این حوزه باشد و افزود: رهبر معظم انقلاب همچنین در مصادیق شعار سال به نقش کارگران و مسئولان در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور مطالبی تبیین و تحلیل فرمودند.

بابایی کارنامی تصریح کرد:  از نکات یا تذکرات جدی که مقام معظم رهبری در این دیدار به مسئولان یادآور شدند، یکی در بحث امنیت شغلی کارگران بود. همه ساله مقام معظم رهبری دغدغه‌شان را مطرح می‌کنند و امسال صریح‌تر مطرح کردند و آن هم این بود که بالاخره باید کاری کنیم کارگری که با قناعت و نجابت مشغول به کار است به آینده شغلی خود اطمینان و امید داشته باشد و امنیت پایدار برای کارگران ایجاد شود تا در نتیجه آن اقتصاد کشور هم رونق پیدا کند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس یازدهم افزود: مطالبه و تذکر دیگر رهبر معظم انقلاب بحث بیمه تامین اجتماعی و ابلاغیه‌های مرتبط با تامین اجتماعی بود. ایشان از عدم اجرای سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی گلایه داشتند که کاملا درست و به جا بود و از این نظر باید از ایشان تشکر کرد. ما  در این زمینه در مجلس منتظر لایحه دولت هستیم، غفلت دولت در این موضوع قابل قبول نیست و در این بخش حتماً باید زودتر دست به کار شوند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه گفت: رهبر انقلاب در این دیدار علاوه بر تبیین وظایف مسئولان، اشاره‌ای هم به وظایف جامعه کارگری داشتند از کارگران خواستند به انضباط، بهره‌وری در کار توجه و اهتمام داشته باشند. از طرف دیگر هم راجع به معیشت، رفاه، مسکن کارگران و مردمی سازی اقتصاد  تذکرات لازم را دادند. از همه مهم‌تر به جامعه آماری کارگران کشور اشاره کردند، یک کلیدواژه و عبارت بسیار خوب به کار بردند و فرمودند اگر حال جامعه کارگری خوب باشد، حال ملت هم خوب خواهد بود.

بابایی کارنامی ادامه داد: مقام معظم رهبری همچنین فرمودند بیش از ۵۰ درصد از جامعه امروز ما کارگران و خانواده ایشان هستند، لذا ما باید همه اقدامات و تمهیدات خود را برای بهتر کردن حال و وضعیت کارگران در همه حوزه‌های امنیت شغلی، بیمه‌ها، رفاه و… به کار بگیریم. خوشبختانه مجلس همواره در این زمینه اعلام امادگی کرده، الان هم همانند همیشه در خدمت جامعه کارگری هستیم. فراکسیون کارگری هم با پیگیری عالمانه مقام معظم رهبری و برای رسیدن به استانداردهای لازم براساس افزایش وضعیت و ارتقاء فرهنگ کار در کشور توان لازم را بگذارد.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس در پایان با اشاره به گلایه به حق رهبر انقلاب از عدم اجرای سیاست‌های کلی تامین اجتماعی، تصریح کرد: دولت باید سیاست‌های کلی را در قالب یک لایحه کامل و جامع به مجلس ارائه کند، مجلس در این زمینه رأساً نمی‌تواند کاری انجام دهد. مجلس هم همان‌گونه که قبلاً  آمادگی خود را اعلام کرده است، بارها در خدمتتشان بوده و الان هم هست، اما در بعد نظارتی از ابتدای مجلس ورود جدی خواهد کرد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109646 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 ساعت ۱۲:۲۵:۱۱
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 109644
۶ / ۲ / ۱۴۰۳ - ۱:۱۵

حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی

نیروهای مسلح یمن یک کشتی و ناوشکن آمریکایی را در خلیج عدن و یک کشتی اسرائیلی را در اقیانوس هند هدف قرار دادند.

– اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد این نیروها یک کشتی و ناوشکن آمریکایی را در خلیج عدن و یک کشتی اسرائیلی را در اقیانوس هند هدف قرار دادند.بر اساس بیانیه نیروهای مسلح یمن نیروی دریایی ارتش یمن با تعدادی موشک مناسب، ناو آمریکایی (MAERSK YORKTOWN) را در خلیج عدن هدف قرار داد.طبق این بیانیه در عملیات دیگر در اقیانوس هند ناو اسرائیلی (MSC VERACRUZ) با پهپاد هدف قرار گرفته است.کارشناس یمنی: «وعده صادق»، اسرائیل را به لاک دفاعی فرو بردانصارالله یمن: توحش آمریکایی علیه غزه، شکست می‌خوردهنیه:یمن اقتصاد اسرائیل را متلاشی کرد/حمایت قدرتمندانه ایرانبه این ترتیب یمنی‌ها طی سه عملیات دیگر در حمایت از غزه، دو ناوشکن آمریکایی را در خلیج عدن و یک کشتی اسرائیلی را در اقیانوس هند هدف قرار داده‌اند.انتهای پیام/

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 109644 توسط تنظیم خبر : امین کائیدی شادگان و در روز پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 ساعت ۰۱:۱۵:۴۷
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر