پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

با حذف متا تگ generator باعث امنیت وردپرس شوید

با حذف متا تگ generator باعث امنیت وردپرس شویدReviewed by محمد رضا ملکی on Jan 6Rating: 5.0 سلام دوستان عزیز وردپرسی. روزتان به خیر. امیدوارم که خوب باشید و تا به این جا روز خوبی را سپری کرده باشید و آماده باشید تا یکی دیگر از آموزش های وردپرس را با من و دوستان عزیزم

اختصاصی کرونا

کد خبر : 31662
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۷
با حذف متا تگ generator باعث امنیت وردپرس شویدReviewed by محمد رضا ملکی on Jan 6Rating: 5.0

سلام دوستان عزیز وردپرسی. روزتان به خیر. امیدوارم که خوب باشید و تا به این جا روز خوبی را سپری کرده باشید و آماده باشید تا یکی دیگر از آموزش های وردپرس را با من و دوستان عزیزم دنبال کنید. امیدوارم که این آموزش بتواند بخشی از مشکلات شما را حل یا حداقل کمرنگ کند. خب دوستان در این قسمت از آموزش وردپرس می خواهم به شما افزونه ای را معرفی کنم که با کمکش میتوانید یک متا تگ را حذف کنید و باعث امنیت وردپرس شوید. پس با ما همراه باشید.

با حذف متا تگ generator باعث امنیت وردپرس شوید

مطمئنا دوستانی که با وردپرس کار می کنند این را می دانند که در وردپرس متا های زیادی وجود دارد که هر کدام کارآیی خاص خود را دارند. برای مثال یکی از همین متا تگ ها description است که کارآیی و اهمیت آن در سیستم مدیریت محتوای وردپرس است و با کمک آن می توان وب سایت وردپرسی را بهینه کرد. البته یک نکته ای که در این قسمت وجود دارد و توجه به آن ضروری است این است که این متا تگ فقط برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس نیست بلکه سیستم های مدیریت محتوای دیگر مثل جوملا هم از این قوانین پیروی می کنند.
اما همیشه وجود داشتن متا تگ ها خوب نیست و حتی ممکن است بعضی از آن ها باعث به وجود آمدن خطرات امنیتی برای وب سایت ما شوند. راه حل چیست؟ راه حلی که برای این مسئله وجود دارد بررسی و بهینه سازی و یا به طور کامل از بین بردن آن هاست. متا تگ generator یکی از همین متا تگ هاست زیرا نسخه ی وردپرس را در خود دارد و این مشکل امنیتی را به وجود می آورد. زیرا هکر ها با کمک همین متا تگ ها می توانند اطلاعات خوبی را به دست آوردند. در آموزش امروز می خواهیم به شما بگوییم که چطور می توانید generator را حذف کنید. برای انجام این کار دو را ه دارید. یکی از این راه ها استفاده از افزونه و دیگری استفاده از قطعه کد در function.php است که هر دو راه را به شما می گوییم.

افزونه ای برای ویرایش زنده مطالب منتشر شده
دنبال کنید

افزونه WP Remove Generator Meta Tag

این افزونه وردپرس به شکلی طراحی شده است که با درست کردن یک قطعه کد در وردپرس به شکل اتوماتیک باعث حذف generator می شود یعنی نسخه وردپرس شما را پنهان می کند. برای نصب کردن این افزونه ابتدا به پیشخوان وردپرس می روید و افزونه را نصب و سپس فعال می کنید. دیگر نیازی نیست که شما کاری بکنید افزونه به شکل اتوماتیک generator را حذف می کند.

روش دیگری که برای حفظ امنیت وجود دارد اضافه کردن قطعه کد می باشد که برای انجام این کار باید قطعه کد زیر را در فایل function.php قالب خود بگذارید :

    remove_action('wp_head', 'wp_generator');    

با گذاشتن این قطعه کد به آسانی نسخه وردپرس شما پنهان می شود و generator وردپرس حذف می شود. ممکن است که بعضی از موارد مانند همین متا تگ ها ساده و بی اهمیت به نظر بیایند اما میتوانند آسیب های جدی را به سایت شما بزنند پس مراقب باشید.

دانلود افزونه WP Remove Generator Meta Tag

 یکی دیگر از آموزش های وردپرس هم همینجا به پایان می رسد. خیلی خوشحالم از اینکه با یکی دیگر از آموزش های وردپرس در خدمت شما عزیزان بودم. امیدوارم که توانسته باشید از این آموزش بهره ی لازم را ببرید و برایتان مفید بوده باشد. موفق و موید و پیروز و شاد باشید.

منبع : بیگ تم

 

*تحریریه کرونا: مطلبی که می خوانید از سری مطالب نویسنده هوشمند کرونا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

منبع: بیگ تم

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi