جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مناظره جالب و جنجالی عضو شورای شهر و شهردار یاسوج

به گزارش کرونا نیوز , ،جلسه امروز شورای شهر یاسوج تحت عنوان طرح سوال سرافراز اردشیری از شهردار در سالن جلسات شورای شهر یاسوج برگزار شد. در ابتدای جلسات رییس شورای شهر یاسوج ،اعلام کرد: با توجه به اینکه در روزهای گذشته آقای اردشیری ۹ سوال از شهردار داشتند و شهردار نیز به سوالات جواب داده

اختصاصی کرونا

کد خبر : 31199
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۲

کرونا :

مناظره جالب و جنجالی عضو شورای شهر و شهردار یاسوج

به گزارش کرونا نیوز , ،جلسه امروز شورای شهر یاسوج تحت عنوان طرح سوال سرافراز اردشیری از شهردار در سالن جلسات شورای شهر یاسوج برگزار شد.

در ابتدای جلسات رییس شورای شهر یاسوج ،اعلام کرد: با توجه به اینکه در روزهای گذشته آقای اردشیری ۹ سوال از شهردار داشتند و شهردار نیز به سوالات جواب داده بود ،اما آقای اردشیری ادعا می کنند که جواب ها قانع کننده نیست و به همین دلیل از شهردار محترم درخواست کردیم که در جلسه حضور داشته باشند.

یکی از سوالات مطرح شده به وضعیت بکارگیری غیر قانونی برخی از نیروها در شهرداری بود که مجددا از سوی سرافراز اردشیری قرائت شد و از شهردار درخواست کرد در این زمینه توضیح دهد.

اردشیری گفت:طبق ماده ۵۵ قانون شهرداری ها شهرداری باید در زمینه ساماندهی دستفروشان  اقدام کند ،الان همه ما می دانیم که در خانواده ای ۵ فوق لیسانس و لیسانس بیکار وجود دارد اما شهرداری بر اساس ضابطه و رابطه در هفت تیر و دیگر نقاط پرجمعیت شهر، شهرداری به افرادی که بستگان یا نزدیکان شهردار یا اعضای شورا هستند  برای دستفروشی و کیوسک مجوز می دهد.

شهردار یاسوج :در ارتباط با ماده ۵۵ قانون شهرداری ها باید بگویم که در همه شهرهای کشور این معضل وجود دارد و چه بسا افرادی هم در این بین کشته شدند،اما نفس قضیه در سطح شهر یاسوج می گوید وقتی که نه در زمان من بلکه قبل از ۱۲۰ کیوسک با نامه اعضای شورای شهر نصب شده است و تا الان سیاست شفاف و دقیقی از جانب شورای شهر اعلام نشده است تکلیف ما چیست.

……به جرات می گویم که حتی یک نفر از کیوسک داران از من نیستند و در رابطه با دستفروش ها نیز یک نفر از نزدیکان ما نیستند یعنی توان اینکار را ندارند و شاید هم سلیقه اینکار را نداشته باشند و ما نه برای کسی نوشتیم حتما انجام دهند و نه نوشتیم انجام ندهند هر کسی به ما مراجعه می کند برایش می نویسیم در فضای که برای دیگران ایجاد مزاحمت نشود اجازه بدهید فعالیت کند و این را برای همه مراجعین نوشتیم.

اردشیری :اصناف و بازاریان اعتراض کردند که ما عوارض و مالیات می دهیم دستفروشان که پرداخت عوارض ندارند کسب و کار ما را خراب کرده اند ما با ساماندهی دستفروشان مخالف نیستیم ،شهردار می تواند در محلات مختلف با ایجاد بازارچه و آنهم با هماهنگی چند دستگاه دیگر برای دستفروشان خدمات ارائه دهد.

….. در یک نقطه به ۵ برادر مجوز دستفروشی داده اید و به خانواده های زیادی مجوز داده اید ،اما بارها دیگران مراجعه کرده اند اما شما مجوز ندادید و دقیقا به کسانی مجوز دادید که رابطه دارند.

محمد علی جاوید : شما نامه ای که دستفروش به بنده داده اند و من پاسخی مغایر با سایرین داده ام مستند اعلام کنید.

اردشیری :اولا شما را مدیر کل اداره تان نمی تواند ببیند چه برسد به دستفروش،بنابراین منطقی نیست همه نامه ها به شما ارجاع داده شود و شما باید پاسخگوی مدیرانتان در شهرداری باشید.

شهردار:هر دستوری که مدیران من داده اند قطعا با اجازه بنده بوده است.

اردشیری:شهر پر شده است از دستفروش ،ماشین های دوره گرد و گدا

شهردار:در بحث وانت های دوره گرد ما مامور اجرا نیستیم و نمی توانیم جریمه کنیم و تنها کاری که میتوانیم انجام دهیم ایجاد بازارچه است که  این کار را در ۵ نقطه شهر انجام دادیم اما وقتی ماشین در این مکان ها اسکان نمی کند ما باید چکار کنیم،تازه یک کارتن هم پشت پلاک خودروهایشان نصب می کند که پلیس هم نمی تواند جریمه شان کند.

اردشیری :درباره بکارگیری غیرقانونی نیروها شما چند روز قبل یک لیست  ۶۰ تا ۷۰ بکارگیری غیر قانونی به ما ارائه داده اید ،اما من می خواهم بدانم که در حالیکه اینهمه نیروی بویراحمدی بیکار داریم ،شما با کدام مجوز رفتید از تهران برای آقای رحیم زاده را برای  روابط عمومی آورده اید چرا از بچه های بویراحمد استفاده نکرده اید،به استناد چه مواردی آقای ملایی را از سی سخت به یاسوج آوردی؟ با کدام مجوز؟لیستی که در سطح شهر افشا شده است همه می دانند چه کسانی هستند و ظاهرا شما آنها را آورده اید؟ اما شما آقایان بهرامی و نگین تاجی را بدنام می کنید من احساس می کنم در زمان شما بیشتر از زمان آن دو شهردار نیرو به شهرداری ترزیق شده است.

-شما تحت عنوان  نیروهای شرکتی نزدیکان خودتان و اعضای شورای شهر را جذب می کنید ،مگر بناست نیروهای شرکتی از فامیل های شهردار و اعضای شورا باشند اینهمه نیروی بیکار چکار باید کنند(در این زمان اردشیری لیستی به تفکیک نیرو قرائت نمود)

هدایت اکبری در پاسخ به اردشیری:آقای قدمی که شما قرائت کردی من آورده ام سند بیاورید که من آورده ام-آقای خرمی چندین سال سر کار است و مربوط به ده سال پیش است چرا به آقای جاوید نسبت می دهید.

اردشیری:شهرداری نامه نوشت که بانک شهر به صورت غیرمجاز کیوسک خود را در بانک شهر نصب کند تا بتواند پسر خواهر شهردار و پسر دایی یکی از اعضای شورای شهر را جذب بانک شهر کند به جز این بستگان آقای شهردار در آرامستان و  همچنین روی تانکر شهرداری مشغول بکار شدند.

جاوید-خیالتان راحت باشد از دست نیروها باز هم می آورم

اردشیری:چرا فقط باید از بستگان شما باشند؟

جاوید:اولا حجم کاری را با پیمانکار مشخص کرده ایم ،حدود ۱۰۰۰ نفر نیروی شرکتی داریم که در سنوات گذشته بخشی از وظایف شهرداری را انجام می دهند که همه این هزار نفر نه با آزمون آمده اند و نه قرار داد دارند و نه اینکه نیروی شهرداری حساب می شوند و در قانون برای آبیاری آزمون برگزار نمی کنند.

-آقای رحیم زاده را هم که شما می گویید نیروی حجمی است.

اردشیری:چرا از همین بچه های بویراحمد جذب نکردید

جاوید:آوردیم خود شما افتادید دنبالشان که غیر قانونی است ما تکلیف خودمان را نمی دانیم بومی می آوریم می گویید از بستگانتان است غیر بومی می آوریم می گویید ظلم به بچه های بویراحمد است.

اردشیری: در شهر شایع شده شما برای انجام حسابرسی شهرداری با یک حسابرس صحبت کردید که شما از تخلفات شهرداری چشم پوشی کنید و من هم قول می دهم که شما را بعنوان مدیر مالی شهرداری بکار بگیرم.

جاوید: آقای اردشیری شما  باید روزی جوابگوی گفتارتان باشید ،شما در حضور رسانه ها و اعضای شورا ذهنیت ایجاد می کنید بنابراین مطمئن باشید روزی پاسخ این تهمت ها را چه در این دنیا و چه در قیامت خواهید داد.

اردشیری:انشالله که تهمت باشد.

جاوید:شما می گویید شهردار مرکز استان با این همه دبدبه و کبکه پسر خواهر خودش را در کیوسک بانک شهر بکار گرفته است ،اولا اگر بشود نه یکی ده جا یا بیست جای دیگر هم بکار می گیرم ،شهردار یک شهر هستم شاید بتوانم چند جای دیگر هم رایزنی برای فامیل خودم کنم ،مگر بقیه مسئولین این استان دست روی دست شان گذاشته اند و برای فامیل خودشان کاری نمی کنند .

اردشیری:شما در برابر کلام خدا سوگند یاد کردید که فامیل بازی و باند بازی کار نکنید.

جاوید:برادر محترم سوگند من برای مجموعه شهرداری بود نگفتم که اگر از دستم بر بیاید برای فامیل خودم در بقیه مجموعه ها کاری نکنم پسر خواهر من در بانک شهر مشغول بکار شد که ارتباطی با شهرداری ندارد.

اردشیری:همین یکی نیست بیست نفر است.

جاوید:همه آنها به همین شکل هستند،قرارداد بانک شهر برای کیوسک همانند بقیه شهرها ۵۰۰ هزار تومان است و در عین حال بانک شهر می خواهد نیرو بکار گیرد که من خواهش کردم دو تا از فامیل های ما  بیکار هستند و من نمی توانم در مجموعه شهرداری بکار گیرم اگر امکان دارد شما جذب کنید.

اردشیری:از کجا معلوم شما نیز به سفارش آنها عمل نکردید و نیروی آنها را در مقابل اینها بکار نگرفتید.

جاوید:آقای اردشیری شما همیشه بر اساس ذهنیات فردی خودتان حرف می زنید./فصلی نو

انتهای پیام/۲۰۰

پیشرفت ۹۰ درصدی مراحل خاکبرداری پتروشیمی دهدشت
دنبال کنید

 

 

 

مناظره جالب و جنجالی عضو شورای شهر و شهردار یاسوج 3

*تحریریه کرونا: مطلبی که می خوانید از سری مطالب نویسنده هوشمند کرونا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

منبع: صبح زاگرس

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi