پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

آیین نامه اجرایی قانون اصلاح اختیارات سازمان بسیج سازندگی /اختصاص یکهزار میلیارد ریال به شرکت هواپیمایی هما جهت تسویه بدهی ها/ لایحه قانون نحوه استفاده از خانه‌های سازمان ارتش اصلاح شد /تاکید دولت بر لزوم انسجام و یکپارچگی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و دولت الکترونیک

در این جلسه که عصر یکشنبه به ریاست دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری برگزار شد، به دستگاه‌های اجرایی اجازه داده شد بخشی از اجرای طرح‌ها و پروژه‌های تملک دارایی خود با یکی از ویژگی‌های زودبازده، عام‏المنفعه، کم هزینه، امدادی، فرهنگی و مردم یاری و بهداشت و درمان در مناطق محروم، کمتر توسعه یافته،

اختصاصی کرونا

کد خبر : 30959
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۰

کرونا :

آیین نامه اجرایی قانون اصلاح اختیارات سازمان بسیج سازندگی /اختصاص یکهزار میلیارد ریال به شرکت هواپیمایی هما جهت تسویه بدهی ها/ لایحه قانون نحوه استفاده از خانه‌های سازمان ارتش اصلاح شد /تاکید دولت بر لزوم انسجام و یکپارچگی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و دولت الکترونیک

در این جلسه که عصر یکشنبه به ریاست دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری برگزار شد، به دستگاه‌های اجرایی اجازه داده شد بخشی از اجرای طرح‌ها و پروژه‌های تملک دارایی خود با یکی از ویژگی‌های زودبازده، عام‏المنفعه، کم هزینه، امدادی، فرهنگی و مردم یاری و بهداشت و درمان در مناطق محروم، کمتر توسعه یافته، روستاها و شهرهای کوچک و مرزی را با رعایت قوانین و مقررات مربوط، به سازمان واگذار نمایند.

 

اختصاص یک هزار میلیارد ریال به شرکت هواپیمایی هما جهت تسویه بدهی‌ها

با تصویب دولت، مبلغ یک هزار میلیارد ریال به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) به منظور تسویه بدهی‌های این شرکت اختصاص یافت.

هیات وزیران،  وزارت امور اقتصادی و دارایی را مکلف کرد مبلغ یک هزار میلیارد ریال بهای سهام فروخته شده شرکت هتل‌های «هما» را به حساب این شرکت جهت ایفای تعهدات مالی خود در قبال ارایه دهندگان کالا و خدمات و پرداخت حقوق کارکنان اعم از شاغل و بازنشسته واریز نماید.

 

تهاتر مطالبات ایمیدرو با بدهی‌های سود سهام ابرازی و سازمان امور مالیاتی کشور

هیات وزیران به منظور شفاف‌سازی حساب‌های سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو)

با ‌ خزانه‌داری کل کشور، مصوب کرد یک ردیف جمعی – خرجی مستقل به مبلغ ۶٫۶۹۴ میلیارد ریال برای انجام تهاتر مطالبات سازمان ایمیدرو با بدهی‌های سود سهام ابرازی و سازمان امور مالیاتی کشور در لایحه بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور منظور شود.

هیات دولت در ادامه، با الحاق دو تبصره به موادی از آیین‌نامه اجرایی قانون امور گمرکی موافقت کرد. بر اساس یکی از تبصره‌های یاد شده، در مورد کالاهای کشاورزی مشمول قانون تمرکز اختیارات و وظایف بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی، مهلت صدور محصولات بدست آمده از تاریخ صدور سند ترخیص ۶ ماه بوده و حداکثر برای ۶ ماه دیگر به تشخیص کارگروه موضوع این ماده قابل تمدید است.

سه هزار مدیر اشرافی در سال معادل یارانه ۶۵ میلیون نفر حقوق می‌گیرند
دنبال کنید

همچنین به موجب تبصره الحاقی دیگری، در خصوص آن دسته از کالاهای کشاورزی مشمول قانون تمرکز اختیارات و وظایف بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی که تفاوت قیمت داخلی و خارجی وجود دارد یا مشمول ممنوعیت یا محدودیت شده است، در صورت عدم ایفای تعهد در مهلت مقرر، تبدیل به واردات قطعی منوط به پرداخت سود بازرگانی تعیین شده خواهد بود.

 

تأکید دولت بر لزوم انسجام و یکپارچگی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و دولت الکترونیک

هیات وزیران در راستای ایجاد نظام یکپارچه و انسجام در توسعه دولت الکترونیکی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را موظف کرد با همکاری سازمان اداری و استخدامی کشور و مرکز آمار ایران با استفاده حداکثری از توان و ظرفیت بخش غیر دولتی، استقرار زیرساخت‌ها و توسعه دولت الکترونیکی مبتنی بر مدیریت دانش و امکان داده کاوی را تا پایان سال ۱۳۹۶ اجرایی نماید.

 

دولت لایحه قانون نحوه استفاده از خانه‌های سازمان ارتش را اصلاح کرد

دولت به منظور ایجاد وحدت رویه برای نحوه استفاده کلیه کارکنان نیروهای مسلح از خانه‌های سازمانی و نیز ضرورت بازنگری و بروز رسانی لایحه اصلاح قانون نحوه استفاده از خانه‌های سازمانی ارتش پس از گذشت ۳۰ سال، با اصلاح این لایحه موافقت کرد.

آیین نامه اجرایی قانون اصلاح اختیارات سازمان بسیج سازندگی /اختصاص یکهزار میلیارد ریال به شرکت هواپیمایی هما جهت تسویه بدهی ها/ لایحه قانون نحوه استفاده از خانه‌های سازمان ارتش اصلاح شد /تاکید دولت بر لزوم انسجام و یکپارچگی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و دولت الکترونیک 3“>

*تحریریه کرونا: مطلبی که می خوانید از سری مطالب نویسنده هوشمند کرونا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

منبع: دفتر ریاست جمهوری

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi