شماره : 30764
۹ / ۱۰ / ۱۳۹۵ - ۹:۲۶

ریشه های اصلی فتنه در بیرون دولت فعلی را اداره می کنند/ حقوق شهروندی دولت نوعی ژست انتخاباتی است

 نماینده پیشین شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت: هدف اصلی سران فتنه زیر سوال بردن حکومت مردم سالاری دینی بود. به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ، حجت الاسلام سید علی محمد بزرگواری در گفت و گو با خبرنگار صبح زاگرس با بیان اینکه برای ایجاد


نماینده پیشین شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت: هدف اصلی سران فتنه زیر سوال بردن حکومت مردم سالاری دینی بود.
به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ، حجت الاسلام سید علی محمد بزرگواری در گفت و گو با خبرنگار صبح زاگرس با بیان اینکه برای ایجاد فتنه ۸۸ دشمنان خارجی و عوامل آنها در داخل ماهها و سالها قبل از فتنه برنامه ریزی کرده بودند، اظهار کرد: رهبری نظام چه قبل از فتنه و چه بعد از آن بارها حکومت مردم سالاری دینی را مطرح کردند، برای اینکه به دنیا بگویند پایه و اساس نظام ما بر این محور است و به همین خاطر هدف اصلی دشمن از ایجاد فتنه ۸۸ زیر سوال بردن حکومت مردم سالاری دینی بود.
وی با بیان اینکه تنها گزینه مردم برای مقابله با فتنه گران حضور حماسی آنها در ۹ دی بود، ادامه داد: مردم دیدند که فتنه گران دست به آشوب و فتنه گری زدند و حتی تمثال حضرت امام(ره) را پاره کردند، به قانون اساسی تمکین نکردند، به عاشورای امام حسین(ع) توهین کردند و با حضور حماسی خودشان در صحنه به عوامل فتنه در داخل و خارجی پیام دادند که پایه و اساس نظام بر عهده مردم است و هر جا که احساس خطر کنند مانند سیل خروشان به صحنه می آیند و ریشه و حامیان بنیاد فتنه گران را از ریشه درخواهند آورد.
حماسه ۹ دی را جریان اصلاح طلب یا اصول گرا ایجاد نکردند
نماینده سابق شهرستان کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده با بیان اینکه حماسه ۹ دی را جریان های اصولگرا یا اصلاح طلب ایجاد نکردند، ادامه داد: این یک حرکت ۱۰۰ درصدی خودجوش مردمی و بسیجی بود که با این حرکت خودجوش جلوی زیان های بیشتر فتنه گران را گرفتند.
فتنه گران درصدد فتنه ای دیگر هستند
حجت الاسلام بزرگواری با بیان اینکه سران فتنه چه آنهایی که در حصر هستند و چه آنهایی که خارج از حصر هستند دیدند چه ضربه ای خوردند، تاکید کرد: آنها درصدد فتنه های دیگری هستند، نظام جمهوری اسلامی رافت زیادی به آنها نشان داد، چه به آنهایی که در حصر هستند که آن دو نفر عوامل هستند و ریشه های اصلی فتنه در بیرون دولت فعلی را اداره می کنند یعنی در دولت فعلی با انگشت اشاره آن سردسته اصلی فتنه حرکت می کنند.
وی با بیان اینکه حماسه ۹ دی خس و خاشاک های فتنه گران را ریخت و انقلاب و نظام را بیمه کرد، گفت: اگر امروزه امنیت در جمهوری اسلامی برقرار است و خارج از مرزها، مقاومت در یمن، عراق، سوریه و لبنان و حتی پیروزی حلب در سوریه را ریشه در حرکت ۹ دی دارد.
نماینده سابق شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در بخش دیگری از سخنانش به تصویب حقوق شهروندی در این دولت واکنش نشان داد و گفت: با توجه به اینکه به انتخابات سال ۹۶ نزدیک می شویم آنها می خواهند در مقابل نظام با این گونه مسائل، منشور حقوق شهروندی و از این حرفا یک نوع ژست اپوزیسیونی بگیرند، یعنی همانهایی که در مجلس و شهرها به آنها رای دادند طیف بیشتری را در کشور همراه کنند.
وی با بیان اینکه منشور اصلی حقوق شهروندی ما قانون اساسی است، اضافه کرد: منشور حقوق شهروندی و اجتماعی را مردم عادی هم می دانند، اینها چیز تازه ای نیست برای نظام، منشور واقعی دینی و ملی ما قانون اساسی است که دانشمندان و نخبگانی همانند شهید بهشتی و یاران اصلی امام(ره) که به شهادت رسیدند و با خون خودشان قانون اساسی را بیمه کردند، آنها نه تنها قانون اساسی را به ایران بلکه به دنیای جهان اسلام اعلام کردند.
حجت الاسلام بزرگواری گفت: وظیفه اصلی رئیس جمهور حفاظت از قانون اساسی و عمل کردن به آن است اگر توانست محافظ خوبی باشد، رعایت و عمل کند نیازی به این مسائل نخ نما نیست.
انتهای پیام رج/۲۰۰

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 30764 توسط تنظیم خبر : امین کائیدی شادگان و در روز پنجشنبه 9 دی 1395 ساعت ۰۹:۲۶:۴۷
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر