شماره : 30735
۸ / ۱۰ / ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳

شهر هوشمند/معابر پارک حاشیه ای دوگنبدان بزودی هوشمند می شود

طرح کنترل هوشمند پارک حاشیه ای با استناد به مصوبه وزارت کشور مبنی بر دریافت هزینه پارک حاشیه ای از خودروها مطرح شد چنانکه در ماده ۷ طرح پارک حاشیه ای به استناد قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، شهرداری ها مکلفند در معابر شهری پر ترافیک، تجهیزات لازم را برای اخذ حق توقف فراهم آورند.

طرح کنترل هوشمند پارک حاشیه ای با استناد به مصوبه وزارت کشور مبنی بر دریافت هزینه پارک حاشیه ای از خودروها مطرح شد چنانکه در ماده ۷ طرح پارک حاشیه ای به استناد قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، شهرداری ها مکلفند در معابر شهری پر ترافیک، تجهیزات لازم را برای اخذ حق توقف فراهم آورند.

در تبصره ۲ این قانون آمده که صد در صد در آمد حاصل از پرداخت حق توقف تا پایان هر سال، توسط خزانه به حساب شهرداری ها مربوط واریز می گردد تا جهت احداث پارکینگ در همان شهر هزینه کند.

در  خصوص طرح کنترل هوشمند پارک حاشیه ای از یک ماه پیش بوسیله واحد ترافیکی شهرداری دوگنبدان ارائه و  جلسات متعددی با شرکت آتی شهر ایرانیان وابسته به سازمان همیاری ها و شرکت سی پی  برگزار شد و در این خصوص به صورت تدریجی و با سنجش دقیق و مرحله به مرحله بازخوردها صورت گرفت که بازدید رئیس پلیس راهور و دبیر و مسئول واحد ترافیک شهرداری دوگنبدان و هیئت همراه از طرح کنترل هوشمند پارک خودرو حاشیه ای شیراز در راستای همین طرح بود.

رئیس پلیس راهور دوگنبدان در همین زمینه بیان میکند: این پروژه شروعی برای هوشمند سازی خدمات شهری است که به آن نیاز داریم که تیم اجرایی سی پی در مدیریت کنترل مکانیزه پارک حاشیه ای و خدمات پرداخت الکترونیکی خودرو و عملکردشان بسیار رضایت بخش بوده و نشان از توانایی کشور در فناوری های نوین خدمات حمل و نقل شهری دارد.

سرهنگ پوررنگ در بازدید از طرح کنترل هوشمند پارک حاشیه ای شیراز با تسهیل بر عبور و مرور با اجرای این طرح افزود: طبق آیین نامه اجرایی تبصره (۱) ماده (۱۵) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی که توسط دولت برای مدیریت پارک حاشیه ای در معابر پیش بینی شده است اجرای این طرح می تواند نقش بسزایی در مدیرت ترافیک و همچنین توزیع عادلانه پارک حاشیه خیابان داشته باشد.

با این اوصاف کاهش بار ترافیک و جلوگیری از کاهش ظرفیت موجود خیابانهای سطح شهر، اطلاع رسانی به شهروندان و جلوگیری از سر درگمی، بهبود روانی ترافیک در مناطق تجاری، ایجاد ابزار کنترل و نظارت برای مدیریت پارکینگ های سطح شهر و امکان جمع آوری و پردازش اطلاعات در سطوح کارشناسی و مدیریتی به منظور برنامه آتی از مزایای اصلی و سامانه مدیریت مکانیزه پارک های حاشیه ای بر شمرده شده است.

وظیفهٔ اصلی ارتش،حفظ تمامیت ارضی و دفاع از کشور است
دنبال کنید

سید مصیب موسوی نژاد دبیر و مسئول واحد ترافیک شهرداری دوگنبدان ضمن بازدید از طرح کنترل هوشمند پارک حاشیه ای شیراز گفت: با استناد به تبصره یک ماده ۷ طرح پارک حاشیه ای از ابتدای سال ۹۵ می بایست دریافت حق توقف و انجام هر گونه ترانکش مالی توسط رانندگان و عوامل متصدی با استفاده از سامانه های پرداخت الکترونیک برون خط (آفلاین) با رعایت قانون و مقررات بانکداری الکترونیکی انجام شود.

موسوی نژاد افزود: در همین راستا سیستم پرداخت یکپارچه سی پی بسیار موفق و مطابق قانون عملکرد دقیق و روشنی دارد.

وی در ادامه گفت: یکی از اهداف مهم اجرایی شده در طرح کنترل هوشمند پارک حاشیه ای نظم و ترتیبی است که به فضای شهری می دهد و امیدواریم بتوانیم از خدمات پرداخت الکترونیک سی پی در سایر خدمات خودرویی دوگنبدان نیز استفاده نماییم.

شهر هوشمند/معابر پارک حاشیه ای دوگنبدان بزودی هوشمند می شود 10 شهر هوشمند/معابر پارک حاشیه ای دوگنبدان بزودی هوشمند می شود 11 شهر هوشمند/معابر پارک حاشیه ای دوگنبدان بزودی هوشمند می شود 12 شهر هوشمند/معابر پارک حاشیه ای دوگنبدان بزودی هوشمند می شود 13 شهر هوشمند/معابر پارک حاشیه ای دوگنبدان بزودی هوشمند می شود 14 شهر هوشمند/معابر پارک حاشیه ای دوگنبدان بزودی هوشمند می شود 15 شهر هوشمند/معابر پارک حاشیه ای دوگنبدان بزودی هوشمند می شود 16 شهر هوشمند/معابر پارک حاشیه ای دوگنبدان بزودی هوشمند می شود 17

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 30735 توسط تنظیم خبر : امین کائیدی شادگان و در روز چهارشنبه 8 دی 1395 ساعت ۱۷:۱۳:۴۴
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر