شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آموزش افزونه ای برای ساخت نقشه ی سایت

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما دوستان عزیز وردپرسی. روزتون به خیر. امیدوارم که حالتان خوب باشد و مثل همیشه پرانرژی باشید تا یکی دیگر از آموزش های وردپرس را با من و دوستان عزیزم دنبال کنید. خب دوستان در این قسمت از آموزش وردپرس میخواهم به شما افزونه ای را معرفی کنم

اختصاصی کرونا

کد خبر : 30662
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰:۳۷

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما دوستان عزیز وردپرسی. روزتون به خیر. امیدوارم که حالتان خوب باشد و مثل همیشه پرانرژی باشید تا یکی دیگر از آموزش های وردپرس را با من و دوستان عزیزم دنبال کنید. خب دوستان در این قسمت از آموزش وردپرس میخواهم به شما افزونه ای را معرفی کنم که با کمک آن میتوانید برای سایت نقشه بسازید. پس با ما همراه باشید.

آموزش افزونه ای برای ساخت نقشه ی سایت

یکی از بهترین راه حل هایی که ما میتوانیم به کمک آن نقشه چگونگی طبقه بندی و ارتباط بین صفحات و قسمت های مختلف سایت را به شکل ساده ببینیم نقشه سایت است. قبل از انجام هر کاری بهتر است که انواع مختلف نقشه سایت را با هم بررسی کنیم تا بفهمیم که با توجه به هدفی که داریم باید از کدام نقشه سایت استفاده کنیم.

اولین نوع _ نقشه سایت با استفاده از XML:

از این نوع نقشه برای استفاده موتور های جستجوگر و ماشین ها استفاده میشود. در این نوع نقشه از زبان نشانه گذاری XML استفاده می شود. یکی از وسیله هایی که از این نقشه استفاده می کند گوگل است. موتور های جستجو مانند گوگل می توانند با کمک این نقشه نرخ خریدن (crawling) را برای سایت شما اولویت بندی کنند.

دومین نوع _ نقشه سایت با استفاده از HTML:

از این نوع نقشه بازدیدکنندگان یعنی انسان ها استفاده می کنند و برای مصرف آن ها ساخته و طراحی می شود. این نوع نقشه می تواند به سادگی و راحتی هر چه تمام تر یک لیست کامل از صفحات و قسمت های مختلف سایت را در یک صفحه نمایش  دهد و این نقشه بهترین راه حل برای نمایش ساختار نیست.

آنچه تاکنون در باره ترور مدیر شبکه جم منتشر شده
دنبال کنید

سومین نوع _ نقشه سایت دیداری (visual sitemap):

این نوع نقشه را از روی نقشه دوم طراحی و پایه گذاری کرده اند و تنها تفاوتی که دارد این است که در یک درخت رابطه ها را نمایش می دهد. این جمله یعنی موارد فرزند یک والد را در یک درخت (tree-like) نمایش می دهد که این کار باعث می شود که یک کاربر راحت تر ارتباط بین بخش های مختلف سایت را درک کند.

افزونه وردپرس Slick Sitemap

این افزونه وردپرس که رایگان هم هست می تواند به شما کمک کند که به ساده ترین شکل ممکن یک نقشه سایت دیداری برای سایتتان بسازید. بعد از اینکه این افزونه را  نصب و فعال کردیم به پیشخوان وردپرس می رویم و از آن جا گزینه ی تنظیمات را انتخاب می کنیم و در آخر یک گزینه به نام Slick Sitemap اضافه می شود.

مراحل ساخت نقشه سایت بصری

مرحله اول

در این مرحله میتوانید به پیشخوان وردپرس بروید و از آن جا گزینه ی نمایش را انتخاب کنید و از آن جا به فهرست ها بروید. بعد دو فهرست با نام های دلخواه خود بسازید. در ساختن این دو فهرست دقت لازم را کنید. در این فهرست ها شما باید ارتباط درست را بین صفحات و پست ها رعایت کنید. چون نقشه ی خروجی با توجه به این فهرست ها درست می شود. حالا ما دو فهرست با نام های فهرست اول نقشه و فهرست دوم نقشه را ساخته ایم.

مرحله دوم

در این مرحله ابتدا به پیشخوان وردپرس میرویم و از آن جا گزینه ی تنظیمات را انتخاب می کنیم و از آن جا گزینه ی Slick Sitemap را انتخاب می کنیم.

باگ بزرگ توئیتر و کلاه گشاد روی سر ملت های جهان
دنبال کنید

مرحله سوم

در این مرحله برای دو فهرست قبلی که در مرحله ی اول درست کردیم و تعداد ستون های نقشه را انتخاب کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله قطعه کد [slick-sitemap] را در هر صفحه ای که می خواهید قرار دهید تا نقشه سایت نمایش داده شود .

خروجی

بعد از اینکه مراحل بالا را انجام دادیم نقشه سایت ما به وسیله ی این افزونه درست شده است و در صفحه ی نمونه نمایش داده میشود.

دانلود افزونه Slick Sitemap

یکی دیگر از آموزش های وردپرس هم به پایان رسید. اگر میخواهید با قالب وردپرس جدید و پوسته وردپرس جدید آشنا شوید در آموزش های بعد ما را همراهی کنید.

منبع : بیگ تم ارائه دهنده قالب وردپرس وبلاگیامنیت وردپرس

*تحریریه کرونا: مطلبی که می خوانید از سری مطالب نویسنده هوشمند کرونا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

منبع: بیگ تم

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi