شماره : 30633
۴ / ۱۰ / ۱۳۹۵ - ۱:۰۹

پروفسور ملک حسینی افتخار علمی و سرمایه ای گرانبها برای کشور است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پروفسور سید علی ملک حسینی امروزه از شاخص های علمی و نمونه بارز صداقت و طبابت در داخل و خارج کشور و سرمایه ای ارزشمند در علم پزشکی ایران محسوب می شود. ۱۳۹۵/۱۰/۳ جمعهاستاندار کهگیلویه و بویر احمد پروفسور ملک حسینی افتخار علمی و سرمایه ای گرانبها برای کشور است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پروفسور سید علی ملک حسینی امروزه از شاخص های علمی و نمونه بارز صداقت و طبابت در داخل و خارج کشور و سرمایه ای ارزشمند در علم پزشکی ایران محسوب می شود.

پروفسور ملک حسینی افتخار علمی و سرمایه ای گرانبها برای کشور است 3
۱۳۹۵/۱۰/۳ جمعهاستاندار کهگیلویه و بویر احمد

پروفسور ملک حسینی افتخار علمی و سرمایه ای گرانبها برای کشور است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پروفسور سید علی ملک حسینی امروزه از شاخص های علمی و نمونه بارز صداقت و طبابت در داخل و خارج کشور و سرمایه ای ارزشمند در علم پزشکی ایران محسوب می شود.

به گزارش کرونا نیوز روابط عمومی  فرمانداری کهگیلویه به نقل  از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد سید موسی خادمی در آیین نکوداشت پدر پیوند کبد ایران در شیراز که با حضور شخصیتهای برجسته علمی و مذهبی برگزار شد، اظهار داشت که سه عامل مهم پروفسور ملک حسینی را پدر پیوند کبد ایران کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: نخستین عامل سیادت و سید بودن وی و تاثیر عمیق خدامحوری و دینداری و مقبولیت اجتماعی و دومین عامل اثرگذار برخاسته شدن وی از یک جامعه عشایری و لُری است؛ جامعه‌ای که به صداقت و یک‌رنگی و شجاعت شهره است.
خادمی عامل سوم این پیوند را پرورش در یک محیط فرهنگی همچون استان فارس برشمرد و افزود: این محیط، سبب شده که در آن طبع انسان‌ها بر سر ذوق ‌آید و در طول تاریخ محل پرورش شخصیت‌های بزرگی در عرصه‌های گوناگون شود.
خادمی ضمن پاسداشت تلاشهای بی وقفه و صادقانه پروفسور ملک حسینی این پزشک حاذق و توانمند گفت: این پاسداشت به واسطه داشتن دستان شفابخش، نه به خاطر پدر پیوند کبد ایران بودن، نه به خاطر ساختن بیمارستان و مراکز بهداشتی بلکه این پاسداشت ویژه به خاطر دعای خیر بسیاری از مردم ایران و جهان بوده که پشت سرشان است.
وی با اشاره به اینکه همراه داشتن دعای خیر مردم به ویژه قشر نیازمند توفیق بزرگی است که نصیب هر انسانی نمی‌شود، گفت: دکتر سید علی ملک‌حسینی اکنون این توفیق الهی را دریافت کرده است.
آیین نکوداشت پروفسور سید علی ملک حسینی پنجشنبه شب با حضور نماینده ولی فقیه در استان فارس، استاندار فارس، نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، جمعی از اساتید و شخصیت‌های علمی داخلی و خارجی و صدها نفر از مردم شیراز به همت بنیاد نخبگان استان فارس و دانشگاه علوم پزشکی شیراز در باشگاه فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز برگزار شد.
دکتر سید علی ملک حسینی چهره ماندگار کشور و پدر پیوند کبد ایران است.
ملک حسینی، اردیبهشت ماه ۱۳۷۲ نخستین پیوند کبد در ایران و خاورمیانه را به انجام رساند و لقب پدر پیوند کبد در ایران را از آن خود کرد.
وی چهره ماندگار سال۱۳۸۱، رئیس دهمین کنگره بین المللی پیوند اعضاء خاورمیانه (MESOT) در شیراز، عضو کمیته تخصصی جراحی در نهمین فستیوال پزشکی رازی است.
بررسی ابعاد شخصیتی دکتر ملک حسینی، شامل زندگی فردی، تکریم استادان، شاگرد پروری، اثر گذاری ملی و تبیین فعالیت های عام المنفعه و خیریه این استاد دانشگاه است .
همچنین در این همایش ابعاد علمی دکتر ملک حسینی شامل دستاوردهای پژوهشی- آموزشی، نوآوریها در حیطه جراحی و خصوصاً پیوند اعضا، تاثیر در راه اندازی بخش های پیوند و دیگر بخش های پزشکی در سطح کشور و اثر گذاری ملی از بعد علمی مورد بررسی قرار گرفت.

*تحریریه کرونا: مطلبی که می خوانید از سری مطالب نویسنده هوشمند کرونا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

منبع: فرمانداری شهرستان

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 30633 توسط تنظیم خبر : امین کائیدی شادگان و در روز شنبه 4 دی 1395 ساعت ۰۱:۰۹:۱۶
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر