چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

سید علی‌اصغر محمودی – مدیرکل تامین‌اجتماعی استان مازندران

نشستی که در تاریخ ۲۵ و ۲۶ آذرماه در شیراز با حضور مدیران سازمان تامین‌اجتماعی برگزار شد، دو هدف کلی را پیگیری می‌کرد. بخشی مربوط به تلاش برای تحقق کامل منابع و افزایش منابع ورودی به صندوق بود و بخشی دیگر مربوط به مدیریت بهینه مصارف. در حال حاضر سازمان تامین‌اجتماعی به‌ عنوان بزرگ‌ترین سازمان

اختصاصی کرونا

کد خبر : 30616
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ دی ۱۳۹۵ - ۹:۱۰

کرونا :

سید علی‌اصغر محمودی – مدیرکل تامین‌اجتماعی استان مازندران

نشستی که در تاریخ ۲۵ و ۲۶ آذرماه در شیراز با حضور مدیران سازمان تامین‌اجتماعی برگزار شد، دو هدف کلی را پیگیری می‌کرد. بخشی مربوط به تلاش برای تحقق کامل منابع و افزایش منابع ورودی به صندوق بود و بخشی دیگر مربوط به مدیریت بهینه مصارف. در حال حاضر سازمان تامین‌اجتماعی به‌ عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه اجتماعی کشور و حتی منطقه خاورمیانه مطرح است. سازمانی که بالغ بر ۴۲ میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت پوشش خدمات خود داده است. از آنجا که سازمان تامین‌اجتماعی سازمانی درآمد-هزینه‌ای است و از بودجه دولت استفاده نمی‌کند، باید منابع موجود را هم برای نسل فعلی و هم برای تداوم ارائه خدمات به نسل‌های بعد مدیریت کند. درواقع ماموریت سازمان ماموریتی بین‌نسلی است.
مهم‌ترین چالشی که در حال حاضر صندوق تامین‌اجتماعی با آن روبه‌روست، و تقریبا گریبان بسیاری از صندوق‌های بیمه‌ای را گرفته است، پیشی گرفتن مصارف از منابع است. از آنجا که در حال حاضر برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است، بهترین فرصت جهت تعامل مثبت در خصوص برنامه‌ریزی‌های لازم برای حل مشکلات دامنگیر سازمان است. در درجه اول باید به بدهی کلان نهاد دولت به صندوق تامین‌اجتماعی اشاره کرد که به حدود صد هزار میلیارد تومان رسیده است و البته مربوط به دولت فعلی نیست و از دولت‌های قبلی وجود داشته است. لازم است در برنامه ششم توسعه تدبیری جدی برای بازپرداخت این بدهی اندیشیده شود و جای امیدواری است که دولت در قبال این برنامه متعهد شده است در طول برنامه ششم توسعه، به‌تدریج این بدهی را پرداخت کند.
مسئله دیگری که باید در این مقطع مورد توجه قرار گیرد، اصلاح برخی قوانین و مقررات هزینه‌ساز برای سازمان است. با توجه به شرایط دشوار پیش روی سازمان تامین اجتماعی، در نهادهای تصمیم‌گیری نباید دیگر قوانینی تصویب شود که بار مالی جدید و گزافی را برای سازمان ایجاد کند. این رسالت بر عهده مدیران کل تامین‌اجتماعی است. برای مرتفع کردن چنین مشکلاتی، ما باید تعامل خود را با مراجع تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر بیشتر کنیم و مخاطرات ناشی از نگاه غیرکارشناسی به سازمان تامین‌اجتماعی را به آنان یادآوری کنیم. 

امید به مذاکره با عامل تحریم‌ها مضحک است
دنبال کنید

منبع: هفته نامه آتیه نو – شماره ۸۴

سید علی‌اصغر محمودی - مدیرکل تامین‌اجتماعی استان مازندران

*تحریریه کرونا: مطلبی که می خوانید از سری مطالب نویسنده هوشمند کرونا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

منبع: تامین اجتماعی کل کشور

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi