جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

ظرفیت تولید در شرکت نفت گچساران افزایش می یابد

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران از برنامه راه اندازی دو واحد جدید نمکزدایی با ظرفیت بیش از ۱۶۰ هزار بشکه در روز در این شرکت خبر داد. مهندس هوشنگ صیدالی ظهر امروز در بازدید از تأسیسات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران اظهار کرد: با راه‌اندازی دو واحد نمکزدایی جدید این

اختصاصی کرونا

کد خبر : 30596
تاریخ انتشار : شنبه ۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶

کرونا :

ظرفیت تولید در شرکت نفت گچساران افزایش می یابد

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران از برنامه راه اندازی دو واحد جدید نمکزدایی با ظرفیت بیش از ۱۶۰ هزار بشکه در روز در این شرکت خبر داد.
مهندس هوشنگ صیدالی ظهر امروز در بازدید از تأسیسات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران اظهار کرد: با راه‌اندازی دو واحد نمکزدایی جدید این شرکت، ظرفیت فرآورش کارخانه های نمکزدایی در گچساران ۱۶۵ هزار بشکه در روز افزایش پیدا می‌کند .
وی ادامه داد: با راه‌اندازی و در مدار قرار گرفتن این دو پروژه ظرفیت لازم برای استمرار تولید نفت با کیفیت از میدان گچساران فراهم می‌شود.
صیدالی افزود: این دو پروژه شامل احداث نمک زدایی “گچساران۳” با ظرفیت ۱۱۰ هزار بشکه در روز و “بی بی حکیمه۱” با ظرفیت ۵۵ هزار بشکه در روز خواهد بود.
وی عنوان کرد: در حال حاضر این دو پروژه با پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۵ درصدی در مراحل پایانی کار قرار دارند.
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران تصریح کرد: این دو پروژه با پیشرفته‌ترین تجهیزات با فناوری‌های روز طراحی شده و تمام استانداردهای ایمنی و زیست محیطی در آن لحاظ شده است.

 

ظرفیت تولید در شرکت نفت گچساران افزایش می یابد 3
وی ، ظرفیت سازی فرآورش نفت نمکی ، بالا بردن کیفیت نفت تولیدی ، صیانت از ذخایر نفتی ، جلوگیری از کاهش خوراک پالایشگاه‌ها و رفع مشکلات زیست محیطی با تزریق پساب واحدهای نمک زدایی به چاه های دفعی را از اهداف اجرای پروژه های نمک زدایی عنوان کرد.
مهندس صیدالی گفت: مجموعه این فعالیت ها تنها بخشی از تلاش های مستمر کارشناسان شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در راستای افزایش ظرفیت است.
مدیرعامل نفت گچساران با بیان اینکه با راه اندازی این پروژه ها تولید نفت خام‌ شرکت بهره برداری نفت وگازگچساران به میزان ۱۵ هزار بشکه در روز افزایش می یابد اظهارکرد: مخازن تحت فشار ، مبدل حرارتی ، نمک گیر برقی ، کوره‌های پیش گرمکن نفت ،مجموعه تصفیه و تزریق پساب ، جداسازی نفت شور و شیرین در واحدهای بهره برداری گچساران ۳و۴ شامل مخازن و سیستم لوله کشی و پمپاژ نفت شور، ساختمان‌ها و تأسیسات جانبی از مهمترین تجهیزات این دو کارخانه محسوب می‌شوند.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi