شماره : 30584
۳ / ۱۰ / ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۳

آموزش و آگاهی بخشی همگانی در خصوص زلزله و بلایای طبیعی امری ضروریست

علی کرم شجاعی بخشدار بوستان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر باشت گفت: آگاهی بخشی و مشارکت عمومی در کاهش اثرات بلایای طبیعی امری ضروری و حیاتی است. علی کرم شجاعی بخشدار بوستان  قبل از خطبه های نماز جمعه مورخ ۲/۱۰/۹۵ باشت گفت: روز پنجم دیماه به عنوان روزملی ایمنی دربرابرزلزله وکاهش

علی کرم شجاعی بخشدار بوستان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر باشت گفت: آگاهی بخشی و مشارکت عمومی در کاهش اثرات بلایای طبیعی امری ضروری و حیاتی است.

علی کرم شجاعی بخشدار بوستان  قبل از خطبه های نماز جمعه مورخ ۲/۱۰/۹۵ باشت گفت: روز پنجم دیماه به عنوان روزملی ایمنی دربرابرزلزله وکاهش بلایای طبیعی نام گذاری شده است و این روز به عنوان نمادی است تا در برابر حوادث احتمالی پیش بینی های لازم را داشته باشیم تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن با این بلایا مقابله نماییم.‌
 
وی افزود: بخش اعظم بلایای طبیعی از قدرت انسانی خارج است هرچند می توان با برنامه ریزی و استفاده صحیح از محیط زندگی و منابع طبیعی جلوی افزایش تلافات و خسارات برخی از بلای طبیعی از جمله سیل و زلزله با راهکارهایی مانند مقاوم سازی محل زندگی و جلو گیری از قطع درختان گرفت.
 
بخشدار بوستان گفت: در سالیان گذشته زلزله های بزرگی در کشور رخ داده که خسارات جانی و مالی فراوانی به کشور وارد کرده اما آنچنان که لازم و ضروری بوده به ایمن سازی بنا ها نبرداخته ایم .
 
شجاعی به زلزله بم اشاره و افزود: چنانچه در ساخت و سازهای شهر بم منازل به صورت مهندسی و ایمن ساخته می شدند حجم تلفات به صورت چشم گیر کاهش پیدا می کرد.
بخشدار بوستان افزود  امروزه در بحث زلزله آموزش های لازم و ایمن سازی و توجه به شهرک سازی ها لازم و ضروریست و همچنین لازم است مردم را به حفظ منابع طبیعی حساس کرد چرا که یکی از عوامل سیلاب ها عدم حفظ پوشش گیاهی است.
 
*تحریریه کرونا: مطلبی که می خوانید از سری مطالب نویسنده هوشمند کرونا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

منبع: فرمانداری باشت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 30584 توسط و در روز جمعه 3 دی 1395 ساعت ۲۲:۲۳:۵۷
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر