جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

۵ مرحله اصلی در بازاریابی محتوا که باید رعایت کنید

۵ مرحله اصلی در بازاریابی محتوا که باید رعایت کنید بازاریابی محتوا نوعی از بازاریابی است که به ایجاد محتوا مناسب با محصول و خدمات و انتشار آن در وب سایت ها و شبکه های اجتماعی می پردازد . این نوع بازاریابی بیشتر مختص به کسب و کارهای آنلاین است . تولید محتوای مناسب برای

اختصاصی کرونا

کد خبر : 30476
تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۶

کرونا :

۵ مرحله اصلی در بازاریابی محتوا که باید رعایت کنید
۵ مرحله اصلی در بازاریابی محتوا که باید رعایت کنید

۵ مرحله اصلی در بازاریابی محتوا که باید رعایت کنید

بازاریابی محتوا نوعی از بازاریابی است که به ایجاد محتوا مناسب با محصول و خدمات و انتشار آن در وب سایت ها و شبکه های اجتماعی می پردازد . این نوع بازاریابی بیشتر مختص به کسب و کارهای آنلاین است . تولید محتوای مناسب برای فروشگاه های آنلاین یا وب سایت های کسب و کار اینترنتی که محصول دانلودی را برای فروش قرار داده اند . بازاریابی محتوا بیشتر سعی دارد که به مشتری خدماتی غیر از فروش سنتی ارائه نماید.

در این مقاله سعی داریم ۵ مرحله اساسی و اصلی در بازاریابی محتوا را برای شما به صورت مختصر شرح دهیم

 

۱- مرحله اول بازاریابی محتوا : هدف گذاری تجاری

در هر کاری مشخص کردن هدف بسیار الزامی است. در بازاریابی محتوا اولین گام هدف گذاری است . اهداف تجاری و قابل اندازه گیری تجارت خود ، که می خواهید از طریق بازاریابی محتوا بدست آورید را به صورت واضح مشخص کنید.

 

۲- مرحله دوم بازاریابی محتوا : پژوهش مخاطبان هدف

به اصطلاح بازاری، چرخی در میان بازار بزنید و حرف دل مشتری را بشنوید. با تحقیق و پرسش، بفهمید که مشتری های شما چه چیزی دوست دارند . به چه چیزی علاقه مند هستند ، می بینند یا گوش می کنند. این را از نظرات و بازدید آنها یا از تماس هایی که می گیرند، می توانید بفهمید.

 

۳-مرحله سوم بازاریابی محتوا : ساخت استراتژی محتوا

با تشکیل یک کارگروه کوچک به بررسی محتوای خود بپردازید. ابتدا ارزیابی و تحلیل منابع موجود را انجام دهید. به این معنی که جمع بندی از داشته ها در دست داشته باشیم و بدانیم کم و کسری ها چیست . تحلیلی از رقبا داشته باشید، بدانید اهدافشان چیست و بدنبال چه چیزی هستند . می توانید به صورت نامحسوس هم سوالاتی از آنها داشته باشید. اما تمام وقت خود را معطوف به آنها نکنید . هدف فقط شناخت آنهاست. تمرکز روی کار خود را در اولویت قرار بدهید.

علل افت تحصیلی دانش آموزان و مقابله با افت تحصیلی
دنبال کنید

برنامه ریزی برای تولید محتوای خود داشته باشید . بازاریابی محتوا به نظم بسیار حساس است و اگر نظم و برنامه ریزی در کار نباشد ، مطمئنا به مشکل بر می خورید.

حتما بخوانید : خلاصه کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید

۴- مرحله چهارم بازاریابی محتوا : بروز کردن تاکتیک و روابط عمومی

در بازاریابی محتوا داشتن تاکتیک بسیار مهم است . سعی کنید با توجه به نوع خدمات یا محصول خود در تاکتیک بازاریابی محتوا تغییر ایجاد کنید . انعطاف به خرج بدهید و از یک تاکتیک ثابت استفاده نکنید. همیشه برای لحظات بحرانی تاکتیک خاصی را در آستین داشته باشید. بازاریابی محتوا مخصوص شبکه های اجتماعی انجام بدهید. در هر شبکه اجتماعی بنا به امکانات ان می توانید محتوای مخصوص ایجاد نمایید

 

۵-مرحله پنجم بازاریابی محتوا : تحلیل، تست و بهینه سازی

این سه واژه کلیدی تحلیل ، تست و بهینه سازی را به خاطر داشته باشید و سعی کنید در بازاریابی محتوا حداکثر استفاده را از آنها کنید. تحلیل جامعه آماری و پیگیری نتایج بدست آمده از آنها را در اولویت قرار بدهید. سپس بر اساس یافته های بدست آمده می توانید بازاریابی محتوای خود را با بهترین نتیجه انجام دهید. و از آن در جهت بهینه سازی محتوا سود ببرید.

 

موفق و سربلند باشید

*تحریریه کرونا: مطلبی که می خوانید از سری مطالب نویسنده هوشمند کرونا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

منبع: رمیم

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi