پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

راه اندازی کسب وکار با ۱۵ قدم پیوسته

راه اندازی کسب وکار با ۱۵ قدم پیوسته آیا شما هم جزء کسانی هستید که دوست دارید کسب وکار مختصص به خود را داشته باشید !؟ حتما وقت کافی برای شروع کار را ندارید. یا در اداره یا شغل دیگر مشغول هستید. امروز به شما ۱۵ قدم را آموزش می دهیم که با آن می

اختصاصی کرونا

کد خبر : 30474
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳

کرونا :

راه اندازی کسب وکار با ۱۵ قدم پیوسته
راه اندازی کسب وکار با ۱۵ قدم پیوسته

راه اندازی کسب وکار با ۱۵ قدم پیوسته

آیا شما هم جزء کسانی هستید که دوست دارید کسب وکار مختصص به خود را داشته باشید !؟ حتما وقت کافی برای شروع کار را ندارید. یا در اداره یا شغل دیگر مشغول هستید. امروز به شما ۱۵ قدم را آموزش می دهیم که با آن می توانید از صفر کسی وکار خود را راه اندازی کنید، حتی در وقت های اضافه طول روز یا شب ها بعد از کار اداره خود . فقط کافی است که اراده کنید و پشتکار داشته باشید. آنوقت است خواهید دید که داشتن یک کسب وکار پولساز، آرزو نیست.

 

قدم اول  : به چه چیزی علاقه دارید

علاقه مندی خود را در دفتری کوچک یادداشت کرده و با خود بیندیشید ، از کدام یک از علاقه مندی های خود می توانید برای داشتن یک کسب وکار استفاده نمایید. اگر گزینه مورد نظر خود را پیدا کردید واقعا به شما تیریک می گویم ، چون اولین قدم را برای شروع کسب وکار شروع کردید.

 

قدم دوم : هدف خود را مشخص کنید

وقتی شما در کسب وکار هدف خود را مشخص کردید، باعث تمرکز شما می شود. هدف گذاری دید روشنی از آینده شغلی شما را نمایان می سازد.

 

قدم سوم : مدیریت زمان خود را انجام دهید

اگر شما شاغل هستید ، وقت خود را طوری مدیریت نمایید که بعد از انجام تعهدات شغلی و همچنین کارهای مربوط به آن به کسب وکار خود بپردازید. می توانید این زمان را با یادداشت و برنامه ریزی صحیح به مرور افزایش دهید. کارهایی را که در طول روز انجام می دهید را ببینید و از میان آنها اولویت ها را انجام دهید.

 

قدم چهارم : استفاده از دنیای پرشور اینترنت

از دستگاه های هوشمند مثل موبایل و تبلت برای گسترش کسب و کار خود استفاده نمایید. بسیاری از شغل های امروز فقط به صورت مجازی انجام می شوند و با داشتن یک وب سایت ، یک پیج پربازدید ، یا کانال پر مخاطب ، می توانید یک کسب وکار عالی داشته باشید.

 

قدم پنجم : روی کار خود متمرکز باشید

برای بدست آوردن کسب وکار خوب باید از یکسری از تفریحات یا کارهای اضافه دست بردارید. تمرکز کردن نیاز به وقت کافی برای انجام یک کار به خصوص دارد. شما به جای دیدن یک فیلم سینمایی می توانید با خواندن یک کتاب در زمینه بهبود کسب و کار خود به نتیجه مطلوب در کمترین زمان ممکن برسید.

قدم ششم : علاقه خود را به پول تبدیل کنید

این جمله که باید به کار خود عشق بورزیم یا عشق و علاقه خود را به کسب وکار تبدیل کنیم ، امروزه ثابت شده است ، که رمز موفقیت است. استیو جابز موسس شرکت اپل می گوید : به هدف خود عشق داشته باشید زیرا برای رسیدن به آن باید سختی های بسیاری بکشید و اگر این حس علاقه مندی وجود نداشته باشد ، در میانه راه نا امید خواهید شد.

ساخت کاتالوگ با Woocommerce Catalog در فروشگاه ووکامرس
دنبال کنید

 

قدم هفتم : کشف توانمندی های خود

خود را دسته کم نگیرید، توانمندی ها ، تجربه و علاقه شما می تواند به شما در داشتن یک کسب وکار خوب کمک کنند . در جهت شکوفا شدن و پرورش این استعدادها و داشته ها بکوشید. هروز چیز تازه ای یاد بگیرید و از آن برای پیش بردن اهداف خود بهره ببرید.

 

قدم هشتم : رقیبان خود را بشناسید

در هر حوزه ی کاری کسانی هستند که زودتر و بهتر شروع کردند. کافی است که آنها را مورد ارزیابی قرار بدهید. ببینید از چه ابزارهایی برای بهبود کسب وکار خود بهره مند شده اند . حتی اگر لازم شد از آنها راهنمایی بگیرید. این کار به شما این فرصت را می دهد که بتوانید از تجربیات آنها بهره مند شوید و کارهای اشتباهی را که آنها انجام داده اند ، دیگر انجام ندهید.

 

قدم هشتم : شناسایی ضعف های خود و تقویت آنها

هیچکسی در ابتدای راه بهترین نبوده است . اکثر کسانی که ما به عنوان افراد موفق می بینیم ، با سعی و تلاش و از بین بردن نقاط ضعف خود به این جایگاه دست پیدا کرده اند. پس در ابتدا به دنبال ضعف های خود باشید و با یک برنامه ریزی و اراده خوب آنها را به نقاط قوت تبدیل نمایید. با این الگو کسب وکار خود را هم به کسب و کاری برجسته مبدل نمایید.

 

قدم نهم : بازخوردها را جمع آوری کنید

در ابتدای کار که توانستید محصول یا خدمتی در کسب وکار خود داشته باشید ، مسلما انتقادها و پیشنهادهایی به شما می شود . شما می توانید آنها را جمع آوری و هر هفته مقداری از تغییرات خود را بنا بر آنها انجام دهید. البته این انتقادها نباید شما را از مسیر اصلی دور کند ، فقط باید توجه کنید که جذب مشتری و بیننده در اولویت است.

 

قدم دهم : وقت بیشتری برای کسب و کار بگزارید

حالا که کسب وکار شما در حال پیشرفا است وقت آن رسیده که وقت بیشتری برای آن قرار دهید. از مرخصی در اداره یا شغل خود می توانید استفاده نمایید. مسافرت یا مهمانی های خانوادگی را تا چند وقتی کنسل کنید. از کوچکترین زمان بدست آمده برای پیش بردن کسب وکار خود بهره ببرید . وقت برای تفریح و مسافرت وجود دارد.

 

قدم یازدهم : تحقیق و آموزش را فراموش نکنید

بسیاری از افراد موفق حتی در سن های بالا و ثروت و محبوبیت بسیار باز هم در حال یادگیری و آموزش هستند. وارن بافت سرمایه دار ۷۲ ساله هنوز هم هروز کتاب می خواند تا چیزهای تازه یاد بگیرد . این در حالی است که او جزء ۵ ثروتمند اول دنیاست . پس این نکته را از یاد نبرید که شما همیشه باید در حال یادگیری باشید، تا از رقیبان خود جلو بزنید و کسب وکار خود را بهترین کنید.

تعریف متفاوت از بازاریابی یا مارکتینگ(Marketing)
دنبال کنید

 

قدم دوازدهم : از ایده های دیگران استفاده کنید

بسیاری از کسب وکارها  ایده های تازه نبودند ، بلکه تکمیل کننده خلاقیت دیگران بودند . شما اگر به اطراف خود توجه کنید می بینید که تکنولوژی هر روز در حال پیشرفت است و شرکت ها محصول یکدیگر را با شکلی دیگر به بازار عرضه میکنند . مثل مارک های مختلف تلویزیون یا هندزفری های متنوع که در بازار موجود است . این شرکت ها از ایده دیگران استفاده کرده و چیزی به آن اضافه و کسب درآمد خود را به راه انداخته اند . شما هم اگر فکر خلاقانه ای ندارید، می توانید از این الگو پیروی نمایید.

 

قدم سیزدهم : برای رسیدن به هدف ریسک کنید

اگر برای پیشرفت کسب وکار خود لازم است که ریسک بزرگی انجام بدهید، الان وقت آن رسیده است. کسب و کار شما پیشرفت کرده و دیگر نیاز است به صورت تمام وقت روی آن کار کنید . ریسک کنید و از شغل فعلی خود استعفا دهید و تمام وقت خود را روی هدفتان و رسیدن به خواسته های خود بگذارید.

 

قدم چهاردهم : تبلیغات هوشمندانه را فراموش نکنید

بعد از ثبات اولیه کسب وکار و روند پیشرفت آن، بهتر است با استفاده از تبلیغات هوشمندانه ، کار خود را وسعت دهید. کافی است در جای مناسب دیده بشوید. حتما اگر در این زمینه دانشی ندارید ، کار را به متخصص بازاریابی بسپارید.

 

قدم پانزدهم :به پیشرفت خود ادامه بدهید

شما تا اینجای کار از وقت و سرمایه و کار خود برای بدست آوردن کسب وکار دلخواهتان گذشتید. این جای افتخار برای شما دارد. شما جزء آن دسته از افرادی هستید که در آینده به خود می بالید و روبه دیگرانی که شما را از کارتان منع می کردند می گویید : من به خواسته هایم رسیدم. پس سختی های کار را به جان بخرید و به کسب وکار خود ادامه بدهید. شما حتما موفق خواهید شد.

 

موفق و پیروز باشید.

 

*تحریریه کرونا: مطلبی که می خوانید از سری مطالب نویسنده هوشمند کرونا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

منبع: رمیم

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi