جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

صدور بیانیه بسیج دانشجویی مراغه برای بد اخلاقی های اخیر در دانشگاه مراغه

به گزارش کرونا نیوز پایگاه اطلاع رسانی سپاه عاشورا؛ شورای تبیین مواضع دفتر بسیج دانشجویی شهرستان مراغه در پی بد اخلاقی های رخ داده در محیط دانشگاه مراغه و حضور برخی افراد غیر دانشجو در سخنرانی دکتر بیگی نماینده مجلس شورای اسلامی ، بیانیه ای را صادر کرده است .   بسم الله الرحمن الرحیم

اختصاصی کرونا

کد خبر : 30453
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۸:۳۳

به گزارش کرونا نیوز پایگاه اطلاع رسانی سپاه عاشورا؛ شورای تبیین مواضع دفتر بسیج دانشجویی شهرستان مراغه در پی بد اخلاقی های رخ داده در محیط دانشگاه مراغه و حضور برخی افراد غیر دانشجو در سخنرانی دکتر بیگی نماینده مجلس شورای اسلامی ، بیانیه ای را صادر کرده است .

 

بسم الله الرحمن الرحیم

و اذا قیل لهم لا تفسدوا فی الارض قالوا انما نحن مصلحون

و چون به آنها گفته شود در روی زمین فساد نکنید، گویند جز این نیست که ما از اصلاح گرانیم.

سوره بقره آیه ۱۱

بد اخلاقی های رخ داده در سخنرانی آقای دکتر بیگی نماینده مردم شریف تبریز، اسکو و آذر شهر در مجلس شورای اسلامی و کشیده شدن حواشی آن به فضای مجازی امری است در مغایرت مستقیم با اخلاق مداری سیاسی و در این موضوع ما با دو مقوله ی کاملا مجزا از هم مواجه هستیم. نخست حضور چند عنصر غیر دانشجو در دانشگاه که به لحاظ قانونی امری خلاف است و صِرف این حضور، اتفاقی غلط است چه رسد به اینکه حاضرانِ غیر قانونی در مراسم، اقدام به حرمت شکنی در آن نموده و ساحت دانشگاه و سخنران محترم حاضر در برنامه را مورد هتک حرمت قرار دهند. و موضوع دوم برخورد های رخ داده با قانون شکنان توسط مراجع ذیربط است که البته امری طبیعی و حقوق حقه ی ضابطین نظم در دانشگاه است .

بسیج دانشجویی به لحاظ احترام به افکار عمومی دانشجویان عزیز و جامعه ی علمی محترم دانشگاه لازم به توضیح می داند که در زمان شروع بحث تند بین دوطرف ماجرا، سعی بر آرام نمودن اوضاع داشت، اما در عین حال بسیج هیچ گاه در برابر ساختار شکنی کوتاه نیامده و  نخواهد آمد و از خطوط قرمز نظام با تمام توان پاسداری خواهد نمود. لذا زمانی که یکی از عوامل غیر دانشجو در پشت تربیون مقدس دانشگاه شروع به دروغ پراکنی و بیان مطالب حاشیه ای نمود، با قدرت و صلابت از سنگر ولایت دفاع کردیم که این امر تکلیف دینی و انقلابی بسیج دانشجویی است و سربلند و قدرتمندانه بر موضع خود پای می فشاریم .

آتش به خیابان حلال احمر گچساران رسید
دنبال کنید

به لحاظ جایگاه فراجناحی خود به طرفین این واقعه توصیه میکنیم دست از جنگ کلیپ ها بردارند و با انتشار گاه و بی گاه محتواهای تنش آفرین، فضای سیاسی و اخلاقی دانشگاه را متشنج ننمایند.

همچنین در روند این وقایع، شاهد توهین به ساحت نورانی بسیج و انتساب سرکوب یکی از جریانات سیاسی به جوانان مومن و انقلابی بسیج بودیم. ضمن محفوظ دانستن حق خود، مبنی بر پیگیری قانونی این تهمت آشکار، فرمایش رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) را یادآوری می کنیم که فرمودند :«جوان های حزب اللهی و انقلابی را برخی از گویندگان نکوبند به اسم افراطی و امثال اینها، جوان های انقلابی را باید گرامی داشت». ودر این قضیه با کمال تاسف شاهد تخریب به ناحق و سازمان یافته بسیج بودیم که البته ردپای برخی از افراد صاحب منصب را نیز می توان در این ماجرا مشاهده کرد. و در مقابل یاوه سرایی آنان نیز این جمله بنیان گذار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) خطاب به بسیج را یادآور می شویم که فرمودند : «من دست یکایک شما پیشگامان رهایی را می بوسم و می دانم که اگر مسئولین نظام اسلامی از شما غافل شوند به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت » .

در پایان ضمن تشکر از دانشجویان فهیم و جامعه علمی دانشگاه مراغه، تاکید چندباره ی خود بر حفظ قداست محیط دانشگاه و اهمیت آرامش دانشجویان را اعلام میداریم .

والسلام علی من اتبع الهدی

شورای تبیین مواضع دفتر بسیج دانشجویی شهرستان ویژه مراغه

منبع : سپاه عاشورا

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi