جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

خواننده نوظهور در کهگیلویه و بویراحمد/ داریوش رضائیان را باورکنیم + تصاویر

به گزارش کرونا نیوز پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس، ساخت و تولید موسیقی در استان کهگیلویه و بویراحمد گرچه به دلیل محدودیت های مالی و عدم حمایت مسئولان فرهنگی نتوانسته است در سطح کشور آنگونه که بایسته است بدرخشد و به عنوان یک برند در میان استان های کشور جایگاه خود را پیدا

اختصاصی کرونا

کد خبر : 29869
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵

کرونا :

خواننده نوظهور در کهگیلویه و بویراحمد/ داریوش رضائیان را باورکنیم + تصاویر

به گزارش کرونا نیوز پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس، ساخت و تولید موسیقی در استان کهگیلویه و بویراحمد گرچه به دلیل محدودیت های مالی و عدم حمایت مسئولان فرهنگی نتوانسته است در سطح کشور آنگونه که بایسته است بدرخشد و به عنوان یک برند در میان استان های کشور جایگاه خود را پیدا کند اما برخی از جوانان و هنرمندان غیور این استان در سالهای اخیر با ورود به دنیای موسیقی و خوانندگی گام های مثبتی را جهت شناسایی فرهنگی غنی این استان در قالب هنر موسیقی در پیش گرفته اند. 

تولید آثار موسیقیایی محلی، مذهبی و پاپ توسط هنرمندان کهگیلویه وبویراحمد که از شبکه های استانی و ملی نیز پخش می شوند بیانگر توانمندی هنرمندان این دیار است که می توان با حمایت آنها دریچه جدیدی را برای ارتقای فرهنگ و هنر این استان متصور شد.

برخی از هنرمندان نوجوان و جوان کهگیلویه و بویراحمدی نیز با ورود به دنیای هنر و موسیقی راه جدیدی را در پیش گرفته اند و با تولید آثاری با مضمون فرهنگ ایثار و شهادت به خلق آثار ارزشمندی دست زده اند که یکی از این جوانان داریوش رضائیان خواننده جوان هم استانی است که تاکنون چندین اثر را به علاقه مندان ارائه کرده است.

در زیر با این هنرمند جوان کهگیلویه و بویراحمدی بیشتر آشنا خواهید شد.

صبح زاگرس- خودتان را معرفی کنید و بگویید که چند وقت است در زمینه خوانندگی فعالیت می کنید؟

داریوش رضائیان متولد ۲۵ بهمن ۷۲ و تک پسر خانواده هستم، سه خواهر دارم مدرک دانشگاهی ام نیز کارشناسی رشته علوم اقتصاد در دانشگاه پیام نور یاسوج است.

خواننده نوظهور در کهگیلویه و بویراحمد/ داریوش رضائیان را باورکنیم + تصاویر 8

پس از گذراندن دوره های موسیقی به طور حرفه ای فعالیتم را در سال ۹۴ در بخش خوانندگی با همکاری کنگره شهدای کهگیلویه وبویراحمد با اثری به اسم "مسافرای خورشید"  آغاز کردم که این کار اشاره ای دارد به شهید جانمحمد کریمی(از فرماندهان و حماسه سازان عملیات پد خندق) که پس از خواب مادرش و انتظار ۳۲ ساله ی خانواده اش پیکر مطهر این شهید به استان بازگشت.

صبح زاگرس – اثر مسافرای خورشید چگونه تولید و ساخته شد؟

ابتدا با "رحمت الله رسولی" شاعر هم استانی هماهنگی و ماجرای "شهید جان محمد کریمی" و خوابی که مادر این شهید بزرگوار از پیدا شدن پیکر این شهید دیده بود را با این شاعر مطرح کردم که در این ارتباط شعری بسراید.

شعر نوشته شد و آن را به سرهنگ محمد نصیر زاده مسئول کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد پیشنهاد دادم و وی نیز از این کار استقبال و با روی خوش ما را پذیرفت و با تامین بودجه این اثر در شهریور ۹۴ ساخته و در هفته دفاع مقدس پخش شد.

بعد از اجرای موسیقی این کار مدتی بعد نیز کلیپ آن ساخته و در برنامه های مختلف پخش شد که با استقبال علاقه مندان مواجه گردید.

خواننده نوظهور در کهگیلویه و بویراحمد/ داریوش رضائیان را باورکنیم + تصاویر 9

 

صبح زاگرس – دلیل اینکه فعالیت خود را با اثری از شهدا آغاز کردید چی بود؟

با توجه به اینکه علاقه خاصی به شهدا دارم و کلیپ های شهدا را دنبال می کنم این موسیقی را اجرا کردم.از کودکی علاقه داشتم در بخش موسیقی و خوانندگی فعالیت کنم که به لطف شهدا و یاری خداوند موفق شدم در این زمینه فعالیت کنم.

صبح زاگرس – دومین اثر شما بعد از مسافرای خورشید چی بود؟

بعد از این کار نیز کنگره شهدای استان کار جدیدی به اسم "خاک و مین" سفارش داد که یک کار تلفیقی است که در دوبخش با گویش لری و زبان فارسی اجرا شد و  سعی ما بر این بود که این اثر تاثیر گذاری خود را داشته باشد که خدا را شکر با استقبال مردم مواجه و در یادواره های مختلف در استان اجرا شد.

دیدار کارکنان یگان حفاظت هواپیمایی استان با امام جمعه
دنبال کنید

 در یادوراه های شهدا و برنامه های مختلفی که در راستای فرهنگ ایثار و شهادت و به یاد آوردن دلاورمردی شهدای گلگون کفن از جمله در یادوراه شهدای لنده، کنگره شهدای گچساران و شبکه استانی دنا) اثر خاک و مین و مسافرهای خورشید پخش و مورد تجلیل قرار گرفت.

لوح تقدیر از سوی کنگره شهدای استان کهگیلیویه و بویراحمد نیز به خاطر این آثار به من اهدا شد.

خواننده نوظهور در کهگیلویه و بویراحمد/ داریوش رضائیان را باورکنیم + تصاویر 10
 

صبح زاگرس- حوزه فعالیت شما در چه زمینه ای است و چه کارهای جدیدی را در دست تولید دارید؟

من در حوزه موسیقی حماسی و ارزشی فعالیت دارم و به امیدخدا در حال حاضر ساخت چندین اثر جدید با محتواهای مختلف و متنوع را در دست اقدام دارم و در نهایت احساس مسئولیت سنگین تری بر دوش دارم چون نام پربرکت شهدا را در کارهایم با خود یدک می کنم.

صبح زاگرس- چند سال وارد این عرصه شده اید؟

حدود دوسال است که در حوزه موسیقی کار می کنم و افراد مختلف از جمله دوستان بسیجی ام من را تشویق می کردند و به راستی چه کاری زیباتر از اینکه برای شهدا اجرا کنم.

صبح زاگرس- با چه انگیزه ای وارد این کار شدید؟

 پدرم جانباز هشت سال دفاع مقدس است، وقتی که از خاطرات دوران دفاع مقدس برای من تعریف می کرد و خودم نیز در یادواره های مختلف شرکت می کردم تحت تاثیر قرار گرفتم و دوست داشتم که به گونه ای دین خود را به شهدا ادا کنم گرچه این کار در مقابل از خود گذشتگی شهدا کاری بسیار ناچیز است.

خواننده نوظهور در کهگیلویه و بویراحمد/ داریوش رضائیان را باورکنیم + تصاویر 11

مهمترین هدف من طبق بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند" زنده نگه داشته یاد شهدا کمتر از شهادت نیست"،  زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداست و همیشه این را مدنظر داشتم که دلاوری ها و ایثار شهدا را به نسل های بعد منتقل کنم.

و همیشه مد نظر دارم که اگر شهدا نبودند ما هم نبودیم چرا که این آرامش و آسایشی که اکنون در زندگی داریم را مدیون شهدا هستیم.

صبح زاگرس-  چرا کار و خوانندگی برای شهدا را انتخاب کردید؟

من از کودکی به کار در حوزه بسیج علاقه داشتم و در اردوهای بسیج سازندگی در مناطق محروم شرکت می کردم با اینکه این اردوها سختی های زیادی داشت اما برایم شیرین و جذاب بود چون که کار برای مردم بود.

صبح زاگرس- چه افرادی به طور مستقیم شما را حمایت می کنند؟

تا کنون کنگره شهدای استان برا تهیه آثار ویژه شهدا از من حمایت کرده که امیدوارم در آینده نزدیک اتفاق های بهتری در این بخش در استان بیفتد.

برای آینده کارهای زیادی در ذهن دارم و منتظر حمایت مسئولان هستم اما نه اینکه فقط از من حمایت کنند بلکه این سبک یعنی سبک حماسی و ارزشی را حمایت کنند.

صبح زاگرس- استقبال مردم از کارهای هنری شما تا کنون چگونه بوده و تاثیرگذاری آثار شما تا چه اندازه می تواند باشد؟

خوب بود اما بازتاب خوبی در میان رسانه ها نداشته و از طرفی نمی توان انکار کرد که رسانه ها اخیرا در حال نشر آثارم هستند که امیدوارم نسبت به قبل بازخورد بهتری داشته باشد.

گاهی یک بنر، یک سخنرانی و حتی یک موسیقی می تواند تاثیرات زیادی بر روی مردم به ویژه بر روی قشر جوان داشته باشد چرا که جامعه غرب در پی کشاندن جوانان ما به سمت بیراهه هستند.

خواننده نوظهور در کهگیلویه و بویراحمد/ داریوش رضائیان را باورکنیم + تصاویر 12

صبح زاگرس- حمایت مسئولان از شما چگونه بوده است؟

گاهی برنامه هایی در حضور مسئولان اجرا کردم و احسنت و به به گفتن های زیادی شنیدم که فکر می کردم چون از کارم خوششان آمده پس من را حمایت می کنند اما متاسفانه در عمل کاری انجام ندادند و آنگونه که باید حمایت نمی کنند.

آخرین جزئیات از بیمارستانهای شهید رجایی و نرگسی گچساران
دنبال کنید

صبح زاگرس-  داریوش رضاییان از تریبون صبح زاگرس چه حرفی با مسئولان دارد؟

مسئولان به این توجه داشته باشند که باید خودمان را باور داشته باشیم و به کوچکی استان کهگیلویه و بویراحمد در نقشه نگاه نکنیم، ما هم می توانیم همچون سایر استان ها درهر زمینه ای در کشور حرفی برای گفتن داشته باشیم.

انتظارم از مسئولان حمایت از این سبک کاری (حماسی و ارزشی) و ترویج آن در سطح استان و کشور بین جوانان و علاقه مندان است.احساسم نسبت به زندگی امیدوارانه است چون به کار برای شهدا اعتقاد دارم و با عشق و علاقه فعالیت می کنم.

صبح زاگرس- شعر موسیقی هایی که اجرا می کنید را چه کسی تنظیم و تهیه می کند؟

 در تهیه اثر و اجرا از دوست و شاعر هم استانی مان "رحمت رسولی" کمک می گیرم زیراین هنرمند یکی از شاعران خوب کشور هستند و در جشنواره فجر در تهران برای شعری که در وصف امام خمینی(ره) سروده بود مقام برتر را کسب کرد.

خواننده نوظهور در کهگیلویه و بویراحمد/ داریوش رضائیان را باورکنیم + تصاویر 13

صبح زاگرس-  محبوبیت اولویت شماست یا شهرت؟

قصد دارم کاری انجام دهم که مردم رضایت داشته باشند، از کارهایم استقبال کنند، در کنار این محبوبیت شهرت هم به وجود خواهد آمد، اما دوست دارم که موسقی و ترانه های حماسی و ارزشی در کشور توسعه پیدا کند.

صبح زاگرس-  بزرگترین آرزویی که دارید؟

بزرگترین آرزوی من دیدار با مقام معظم رهبری است که امیداروم یک روز لیاقت این را داشته باشم که ایشان را از نزدیک ببینم.

صبح زاگرس-  آیا شما به کار خوانندگی به عنوان یک شغل نگاه می کنید؟

به عنوان یک شغل به آن نگاه نمی کنم چرا که من عاشق خوانندگی هستم و با این خوانندگی در زندگی احساس خوشبختی می کنم تا همیشه پای این کار هستم و در کنار سایر فعالیت هایی که دارم این حرفه را نیز ادامه می دهم.

صبح زاگرس-آیا از بین اعضای خانواده شما فرد دیگری هست که در حوزه هنر و موسقی فعالیت کنند؟

نه تنها کسی که به سراغ هنر و به خصوص خوانندگی رفته من هستم.

حرف پایانی شما؟

امیدوارم که بتوانم با حرکت در راهی که انتخاب کرده ام ذره ای از وظیفه ای که در قبال شهدا بر گردن دارم  را ادا کنم.

به گزارش کرونا نیوز صبح زاگرس، این هنرمند جوان کهگیلویه و بویراحمدی که از صدای دلنشینی برخوردار است برای حضور موفق در عرصه خوانندگی و موسیقی نیازمند حمایت مسئولان و متولیان امر است و برای موفقیت در این راه از مسئولان و متولیان حوزه فرهنگ در استان و کشور انتظار حمایت ویژه دارد.

به زودی آهنگ "مسافرای خورشید" این خواننده جوان در سایت صبح زاگرس منتشر می شود.

گفت و گو و عکس: ابراهیم عزیزی

انتهای پیام/۲۰۰

 

 

 

*تحریریه کرونا: مطلبی که می خوانید از سری مطالب نویسنده هوشمند کرونا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

http://sobhezagros.ir/News/80774.html

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi