پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

تبدیل واحد پولی از ریال به تومان در راستای سهولت مبادلات اقتصادی و تجاری بوده و با این اقدام، کار مردم آسانتر می شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص تبدیل واحد پولی از ریال به تومان اظهار کرد: معتقدم این کار در راستای سهولت مبادلات اقتصادی و تجاری بوده و با این اقدام، کار مردم آسانتر می شود. به گزارش ایرنا، محمد باقر نوبخت روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در تبریز افزود: به جای

اختصاصی کرونا

کد خبر : 29783
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳

کرونا :

تبدیل واحد پولی از ریال به تومان در راستای سهولت مبادلات اقتصادی و تجاری بوده و با این اقدام، کار مردم آسانتر می شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص تبدیل واحد پولی از ریال به تومان اظهار کرد: معتقدم این کار در راستای سهولت مبادلات اقتصادی و تجاری بوده و با این اقدام، کار مردم آسانتر می شود.
به گزارش ایرنا، محمد باقر نوبخت روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در تبریز افزود: به جای اینکه با اعداد ریال سرکار داشته باشیم همان واحد پولی که در بین مردم در خرید و فروش لحاظ می شود ترجیح داده شده است.
وی ادامه داد: پیشنهاد هیات دولت در این ارتباط در قالب لایحه به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است تا در مجلس بررسی و تصویب شود.
نوبخت در خصوص اعتبارات عمرانی استانی اظهار کرد: در سال جاری بودجه عمرانی استانی بیش از ۷۰ هزار میلیارد ریال است که در مرداد ماه جاری ۳۵ هزار میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.
وی افزود: ۲۵ هزار میلیارد ریال این اعتبارات به صورت اسناد و ۱۰ هزار میلیارد ریال آن به صورت ریالی تخصیص یافته و مصمم هستیم تا پایان سال با توجه به گشایش هایی که فراهم شده اعتبارات عمرانی را تکمیل کنیم.
وی همچنین با اشاره به موضوع تک نرخی شدن ارز، گفت: این موضوع جزء سیاست های دولت است و قطعا در اولین زمانی که امکان اجرای آن فراهم شود، به طوری که آثار سو اقتصادی دیگری نداشته باشد، اجرایی خواهد شد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص پروژه اتوبان تبریز – بازرگان نیز گفت: در این خصوص جلسه ای که در سازمان برنامه و بودجه کشور با مسئولان وزارت و راه و شهرسازی برگزار شد و با تصمیماتی که اتخاذ شد، امیدواریم این طرح بسیار مهم به زودی آغاز شود.
وی ادامه داد: برای اجرای این پروژه با توجه به قطعه بندی آن پیمانکاران جایگزین وجود دارد و با نظارت و پیگیری بسیار مجدانه استانداری آذربایجان شرقی به زودی شاهد اجرایی شدن آن خواهیم بود.
محمدباقر نوبخت، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه برای بازدید از روند پیشرفت طرح ملی راه آهن تبریز-میانه، امروز شنبه، سفر نصف روزه ای به آذربایجان شرقی داشت.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi