پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

موسوی امجد : از 18 هزار و 500 معلول استان ، 5 هزار و 900 نفر به شدت دچار معلولیت هستند

موسوی امجد مدیرکل سازمان بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد در همایش تجلیل از برترین معلولان موفق شهرستان بهمئی ، در زمینه های علمی ، فرهنگی ، هنری و ورزشی ، از انجام اجباری مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج در استان خبر داد. « موسوی امجد مدیرکل سازمان بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد» در این همایش

اختصاصی کرونا

کد خبر : 29713
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۷:۱۶

کرونا :

موسوی امجد :  از 18 هزار و 500 معلول استان ، 5 هزار و 900 نفر به شدت دچار معلولیت هستند

موسوی امجد مدیرکل سازمان بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد در همایش تجلیل از برترین معلولان موفق شهرستان بهمئی ، در زمینه های علمی ، فرهنگی ، هنری و ورزشی ، از انجام اجباری مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج در استان خبر داد.
« موسوی امجد مدیرکل سازمان بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد» در این همایش و در جمع معلولان ، مردم و مسئولان شهرستان بهمئی ، با اشاره به اینکه از ۱۸ هزار و ۵۰۰ معلول استان ، ۵ هزار و ۹۰۰ نفر به شدت دچار معلولیت هستند گفت : یکی از مهمترین عوامل بروز معلولیت در استان ناشی از عوامل ژنتیکی است که به منظور کاهش آمار معلولیت در استان بویژه معلولیت ناشی از عوامل ژنتیکی طرح انجام مشاوره ژنتیک در استان به زودی اجرایی می شود.
« مدیرکل سازمان بهزیستی استان » با اشاره به اینکه ، مهمترین دغدغه بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد ایجاد اشتغال و تامین مسکن معلولان است افزود : حدود ۶ هزار نفر جامعه هدف بهزیستی در استان برای تحت پوشش قرار گرفتن ، نام نویسی کردند که از این تعداد سه هزار نفر معلول و بقیه زنان سرپرست خانوار و متقاضی برخورداری از مستمری بهزیستی هستند.
« موسوی امجد » علت نرخ بالای معلولیت در استان را ناشی از عوامل ژنتیکی و نبود یا کمبود مراکز مشاوره و آزمایشگاه ژنتیک در استان  ذکر کرد و گفت : با توجه به اینکه ، اغلب معلولیت های استان ناشی از عوامل ژنتیکی، حوادث محیطی، تصادفات و مشکلات دوران بارداری است ، بیشترین عامل معلولیت در استان منشا ژنتیکی دارد که برای پیشگیری از تولد کودکان دارای معلولیت ، برای نخستین بار در کشور ، انجام مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج درکهگیلویه وبویراحمد اجباری شده است .
« وی » همچنین به کمبود مراکز مشاوره ژنتیک و نبود آزمایشگاه ژنتیک در استان هم اشاره کرد و گفت : طبق  قانون حمایت از معلولان، دستگاه های اجرایی مکلف به اختصاص ۳ درصد از سهمیه استخدامی خود به معلولان شده اند .
«ناصر مختاری رئیس اداره بهزیستی شهرستان بهمئی» هم با ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد ، خواستار توجه بیشتر به این شهرستان در زمینه های مختلف شد.
در پایان این مراسم از برترین معلولان موفق شهرستان بهمئی ، در زمینه های علمی ، فرهنگی ، هنری و ورزشی تجلیل شد.
مسلم مختاری خبرنگار خبرگزاری صداوسیما

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi