پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

توجه ویژه به مشکلات معلولین که بخش مهمی از جامعه را تشکیل می دهند، امری ضروریست.

فرماندار باشت در همایشی که به مناسبت ۱۲ آذر روز جهانی معلولین برگزار شد بر رفع موانع و مشکلات حضور معلولین در جامعه تاکید کرد. همایش روز جهانی معلولین در شهرستان باشت با حضور فرماندار باشت،مدیر کل بهزیستی ،امام جمعه باشت،مسئولین و مردم شهرستان و جمعی از معلولین برگزار شد. سید مسعود حسینی فرماندار باشت

اختصاصی کرونا

کد خبر : 29657
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵

فرماندار باشت در همایشی که به مناسبت ۱۲ آذر روز جهانی معلولین برگزار شد بر رفع موانع و مشکلات حضور معلولین در جامعه تاکید کرد.

همایش روز جهانی معلولین در شهرستان باشت با حضور فرماندار باشت،مدیر کل بهزیستی ،امام جمعه باشت،مسئولین و مردم شهرستان و جمعی از معلولین برگزار شد.
سید مسعود حسینی فرماندار باشت در این مراسم با مهم و ویژه بر شمردن جایگاه معلولین افزود:این روزها که با عناوین خاص نامگذاری می شوند تنها نمادی است  و لازم است در تمام طول سال به این موضوع و سایر موضوعات مشابه توجه شود  و امروزه در جامعه معلولین نه تنها به عنوان سربار جامعه نیستند بلکه بخش مهمی از وظایف جامعه را بر عهده دارند اما لازم است در این راستا حمایت و پشتیبانی شوند.

حسینی افزود:از سالهای قبل قوانین خوب و جامعی در حمایت از معلولان به تصویب رسیده است که متاسفانه بخشی از این قوانین جامع حمایت از معلولین جنبه اجرایی به خود نگرفته است.
فرماندار باشت افزود: معلولین عزیز باور ارزشمند "خواستن، توانستن است" را به اثبات رسانده  ولیکن برای نیل به اهداف متعالی لازم است در اجتماع حضور یابند، در امر تحصیل و اشتغال تلاش کنند، جاده تکامل را به طرز نیکو و مناسبی کنکاش کرده و به زندگی رنگ ایستادگی و مقاومت بزنندهرچند در این مسیر مشکلاتی نیز وجود دارد.
حسینی افزود: بارزترین مشکل حضور معلولین در اجتماع مناسب نبودن خیابانها، کوچه ها، اماکن، سازمانها، سیستم حمل و نقل، و کلیه اموری است که یک فرد برای انجام امور روزمره با آنها سروکار دارد. راه حل آن نیز پیگیری امر مناسب سازی به نحو مطلوب می باشد که لازمه آن تلاش و کوشش همگانی است و نباید تصور کنیم این امر فقط مختص به یک ارگان خاص است و بار سنگین مسوولیت رسیدگی به مشکلات را فقط بر عهده شخص، نهاد یا سازمان خاصی قرار دهیم و این نکته را فراموش نکنیم که شاید خدای ناکرده روزی ما نیز طعم معلولیت را بچشیم.
حسینی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکل اشتغال معلولین اشاره و افزود:معلولین امروز مشکل اشتغال دارند و قانون ۳درصد اشتغال جذب معلولین آنچنان که لازم و ضروریست اجرا نمی شود.
 

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi