جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تهران از تعمیق همکاری با پکن در همه زمینه‌ها از جمله دفاعی استقبال می کند

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه در دیدار  سپهبد “چانگ وان چوان” وزیر دفاع ملی و رییس ستاد کل نیروهای مسلح چین با تاکید بر اینکه روابط دو کشور برمبنای احترام متقابل و منافع مشترک ادامه می‌یابد، اظهار داشت: توسعه و تعمیق روابط با چین به عنوان کشور مهم در قاره

اختصاصی کرونا

کد خبر : 29136
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱

کرونا :

تهران از تعمیق همکاری با پکن در همه زمینه‌ها از جمله دفاعی استقبال می کند

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه در دیدار  سپهبد “چانگ وان چوان” وزیر دفاع ملی و رییس ستاد کل نیروهای مسلح چین با تاکید بر اینکه روابط دو کشور برمبنای احترام متقابل و منافع مشترک ادامه می‌یابد، اظهار داشت: توسعه و تعمیق روابط با چین به عنوان کشور مهم در قاره آسیا و دوست با سابقه ایران بسیار حائز اهمیت است.

رییس جمهوری با تبیین تلاش‌های ایران برای حفظ ثبات و امنیت منطقه و مبارزه با تروریسم تصریح کرد: باید برای مقابله و مبارزه با خطر بزرگ تروریسم، همکاری های دو کشور افزایش یابد.

رییس شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه امنیت قاره آسیا و منطقه مهم اقیانوس هند، دریای چین و خلیج فارس قابل تفکیک نیست، افزود: باید امنیت آسیا را با کمک یکدیگر حفظ کنیم و امروز نیز جمهوری اسلامی ایران نقشی بسیار مهم در  تحقق امنیت و ثبات جهانی به عهده دارد.

دکتر روحانی همچنین با بیان اینکه با توجه به ظرفیت های موجود در ایران و پیشرفت های علمی و فن آوری چین به دنبال ارتقای همکاری ها در بخش تحقیقاتی و دانشگاهی هستیم، افزود: در پسابرجام فضای مناسبی برای همکاری بیشتر دو کشور در زمینه  انرژی، دفاعی، اقتصادی، هسته ای و سایر بخش ها بوجود آمده است.

رییس جمهوری با تاکید براینکه رفت و آمدهای مقامهای  نظامی، موجب استحکام و افزایش همکاری ها در بخش دفاعی است، گفت: جمهوری اسلامی ایران برای اجرایی شدن همه توافقات با چین بر مبنای نقشه راه همکاری‌ها آمادگی کامل دارد و حوزه دفاعی بخش مهمی از این همکاری‌ها را تشکیل می‌دهد.

دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر آزاد راه در ایران ساخته شده است
دنبال کنید

وزیر دفاع ملی و رییس ستاد کل نیروهای مسلح چین نیز در این دیدار تصریح کرد: جمهوری خلق چین همکاری های خود را با جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرت نخست منطقه‌ را برای هدف مشترک امنیت و ثبات منطقه به صورت مداوم و قطعی ادامه خواهد داد.

«چانگ وان چوان» با اشاره به جایگاه  استراتژیک ایران در منطقه ، ضرورت ارتقای همکاری بین دو کشور در بخش های مختلف را خاطر نشان ساخت و گفت: امیدواریم با همکاری ایران در چارچوب «یک کمربند؛ یک جاده» به پیشبرد اهداف و منابع دو کشور نزدیک شویم.

وزیر دفاع ملی و رییس ستاد کل نیروهای مسلح چین با ابراز خرسندی از روابط روبه توسعه دوکشور ادامه داد: چین همواره مواضعی بسیار نزدیک با جمهوری اسلامی ایران داشته است.

وی روابط سیاسی، اقتصادی، دفاعی و پارلمانی ایران و چین را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: احساس صمیمیت و دوستی بین دو ملت و بخش های نظامی دو کشور وجود دارد.

وزیر دفاع ملی و رییس ستاد کل نیروهای مسلح چین ادامه داد: ایران بزرگترین  و مهم ترین کشور اسلامی منطقه و با گذشته، تمدن و تاریخی عمیق، نخستین قدرت تأثیرگذار منطقه است. لذا همکاری دو کشور در مبارزه با تروریسم از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

تهران از تعمیق همکاری با پکن در همه زمینه‌ها از جمله دفاعی استقبال می کند 3“>

نویسنده:

برچسب ها : ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi