شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

استکبار چیست؟مصداق استکبار کیست؟چرا مرگ بر آمریکا؟

رهبر انقلاب پاسخ می دهند؛ استکبار چیست؟مصداق استکبار کیست؟چرا مرگ بر آمریکا؟ به‌مناسبت روز ملى مبارزه با استکبار جهانى‌ فرمایشات گهربار مقام معظم رهبری در این زمینه می تواند بهترین دلیل برای نه گفتن به آمریکای جهانخوار و تداوم شعار مرگ بر آمریکا باشد. با توجه به اینکه در آستانه ۱۳ آبان، روز ملى مبارزه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 28883
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۴

کرونا :

استکبار چیست؟مصداق استکبار کیست؟چرا مرگ بر آمریکا؟

رهبر انقلاب پاسخ می دهند؛

استکبار چیست؟مصداق استکبار کیست؟چرا مرگ بر آمریکا؟

به‌مناسبت روز ملى مبارزه با استکبار جهانى‌ فرمایشات گهربار مقام معظم رهبری در این زمینه می تواند بهترین دلیل برای نه گفتن به آمریکای جهانخوار و تداوم شعار مرگ بر آمریکا باشد.

با توجه به اینکه در آستانه ۱۳ آبان، روز ملى مبارزه با استکبار جهانى‌ هستیم، فرمایشات گهربار مقام معظم رهبری در این زمینه می تواند بهترین دلیل ما برای نه گفتن به آمریکای جهانخوار به عنوان مصداق واقعی استکبار و تداوم شعار مرگ بر آمریکا باشد.

خبرنگار آوای ماغر با طرح چند سوال اساسی در رابطه با استکبار ستیزی و ۱۳آبان، پاسخ رهبر مظم انقلاب را در رابطه با این موضوع از لابلای سخنرانی های ایشان برای مخاطبین جمع آوری نمود.

معناى استکبار چیست؟

استکبار جهانى یعنى زورگویى‌کردن، خودش را برتر دانستن، پایبند به حرف خود نبودن، خود را متعهّد ندانستن؛ این معناى استکبار است، وعده‌هایش را تخلّف مى‌کند.(۱۱/۵/۱۳۹۵)

قدرتهاى استکبارى؛ قدرتهایى که حیاتشان متوقّف بر سلطه بر دیگران است، دخالت در امور دیگران، در اختیار گرفتن منابع مالى و حیاتى دیگران؛ این‌ها استکبارند؛ یا به تعبیر دیگرى، سردمداران نظام سلطه.(۲۶/۵/۱۳۹۴)

طبیعت استکبار چگونه است؟

طبیعت استکبار سلطه است، دنبال سلطه است، دنبال فراگیرکردن سلطه است؛ هر ملّتى و هر نظامى که مقاومت نکند، اسیر خواهد شد و در کمند آن‌ها خواهد افتاد.(۶/۳/۱۳۹۵)

آیا استکبار سیری پذیر است؟

همه باید بدانند که‌هاضمه سیرى‌ناپذیر استکبار جهانى چشم از کشورشان برنداشته است؛ یک کشور بزرگ، یک کشور ثروتمند، یک کشور واقع‌شده در یک چهارراه حسّاس جهانى، براى قدرتمندان دغل‌باز عالم خیلى مهم است. این‌ها دست از طمع خود برنداشته‌اند، چشم برنداشته‌اند؛ فقط آن‌وقتى عقب خواهند نشست که شما ملّت ایران آن‌چنان قدرتى پیدا کنید، آن‌چنان پیشرفتى پیدا کنید که امید آن‌ها قطع بشود.(۱۴/۳/۱۳۹۴)

رابطه استکبار با نظام اسلامى‌ چگونه است؟

از روز اوّل انقلاب جبهه تشکیل شده؛ یک جبهه دشمن به‌وجود آمده. آن روز شوروى بود و آمریکا که نقطه مقابلِ هم بودند و اگر در صد مسأله – با کم و زیادش – با هم اختلاف داشتند، امّا در مسأله جمهورى اسلامى و مخالفت با جمهورى اسلامى، همفکر و همدست بودند، یعنى طبیعت استکبار این است که با یک چنین نظامى دشمنى مى‌کند.(۱۱/۱/۱۳۹۵)

لاف گانتس و کابوس اسرائیل
دنبال کنید

ملت باید تا کی استکبار ستیز باشند؟‌ و مصداق واقعی استکبار در جهان امروزی کیست؟

در مکتب فکرى امام(ره)، ضدّیت با استبداد و ضدّیت با استکبار حرف اوّل را مى‌زند.(۱۴/۳/۱۳۹۴) مبارزه با استکبار، مبارزه با نظام سلطه تعطیل‌پذیر نیست. این جزو کارهاى ما است، جزو کارهاى اساسى است، جزو مبانى انقلاب است، یعنى اگر مبارزه با استکبار نباشد، ما اصلاً تابع قرآن نیستیم. مبارزه با استکبار که تمام نمى‌شود.

در مورد مصادیق استکبار، آمریکا اتمّ مصادیق استکبار است. مبارزه با استکبار تعطیل‌پذیر نیست، تکلیفش کاملاً روشن است و خودتان را آماده کنید براى ادامه مبارزه با استکبار.(۲۰/۴/۱۳۹۴)

استکبار به دنبال چیست؟چرا این همه از ما عصبانی هستند؟

دشمن مستکبر، درصدد به‌زانو درآوردن انقلاب است؛ با چه چیزى؟ با نفوذدادن فرهنگ خود، با فشار اقتصادى خود، با انواع و اقسام تلاشهاى سیاسى خود، با گستره عظیم تبلیغات خود، و با عوامل خائنى که در اختیارش هستند، درصدد تکان‌دادن فضاى جمهورى اسلامى است تا آن‌را به تبعیّت بکشانند. آنچه استکبار را از جمهورى اسلامى به‌شدّت غضبناک مى‌کند، مسلمان‌بودن مردم ایران نیست؛ آن، عبارت است از این‌که مردم به‌خاطر این مسلمان بودن، حاضر نیستند زیر بار استکبار بروند؛ حاضر نیستند تبعیّت کنند؛ این است که دشمن را غضبناک مى‌کند. مسأله، عدم تبعیّت است.

اگر جمهورى اسلامى حاضر بود تبعیّت استکبار را قبول بکند، با موشکش هم مى‌ساختند، با انرژى هسته‌اى و انواع و اقسام چیزهایى که در این زمینه وجود دارد، مى‌ساختند و اسم حقوق بشر را هم اصلاً نمى‌آوردند. جمهورى اسلامى، با تعلیم الهى، حاضر نیست از دشمن مستکبر کافر تبعیّت بکند، از جبهه کفر و استکبار تبعیّت بکند.(۳/۳/۱۳۹۵)

جدی ترین برنامه استکبار برای نظام چیست؟

من از روى اطّلاع دارم عرض مى‌کنم که برنامه نفوذ در کشور، یک برنامه جدّى استکبار است، برنامه جدّى آمریکایى‌ها است؛ دارند دنبال مى‌کنند که نفوذ کنند. اشتباه نشود! این نفوذ براى این نیست که از یک جایى کودتا بشود؛ نه، مى‌دانند که در ایران، در جمهورى اسلامى، با ساختى که جمهورى اسلامى دارد، کودتا معنى ندارد. یک جاهایى یک‌وقت داخل فلان نیروى مسلّح نفوذ مى‌کنند براى این‌که بیایند کودتا کنند، یکى را ببرند، یکى را بیاورند؛ نه، این نفوذ براى کودتا نیست، این نفوذ براى دو منظور دیگر است؛ یکى از آماجهاى این نفوذ مسئولانند؛ آماج دوّم مردمند.(۲۰/۱۲/۱۳۹۴)

با پیش‌بینی هواشناسی احتمال سیل درگچساران دستور آماده‌باش صادر شد
دنبال کنید

چرا مرگ بر آمریکا؟

امروز جمهوری اسلامی با صدای رسا، بدون بیم، بدون اینکه از تهدید دشمن بترسد و مرعوب دشمن بشود، دارد علیه ظلم، علیه سلطه، علیه استثمار و استکبار فریاد میکشد و این را ملّتها دارند می‌شنوند و تحت تأثیر قرار میگیرند. این را من به شما عرض بکنم؛ ملّتها تحت تأثیر حرکت ملّت ایرانند و این در دنیا مشهود است؛ بالخصوص در دنیای اسلام مشهود است؛ برای ملّت ایران، برای بزرگان انقلاب، برای شخص امام بزرگوار ما آن‌چنان تکریمی و احترامی قائلند که برای هیچ‌کس دیگر قائل نیستند؛ این به‌خاطر این است که این صدای رسا به گوش آنها میرسد؛ این صدای رسا را از دست ندهید.(۷) و این را بدانید که این شعار شما، «مرگ بر آمریکا»ی شما، این فریادی که ملّت ایران میکشند، این دارای یک پشتوانه و عقبه‌ی منطقی و قوی است؛ دارای پشتوانه‌ی عقلانی است. معلوم هم هست که مراد از «مرگ بر آمریکا»، مرگ بر ملّت آمریکا نیست، ملّت آمریکا هم مثل بقیّه‌ی ملّتها [هستند]، یعنی مرگ بر سیاستهای آمریکا، مرگ بر استکبار؛ معنایش این است، این دارای پشتوانه‌ی عقلانی است؛ قانون اساسی ما به این ناطق است، تفکّرات اصولی و عمیق و منطقی بر این ناطق است و این را برای هر ملّتی که تشریح بکنیم، آن را می‌پسندند و میپذیرند و قبول میکنند.(۱۲/۰۸/۱۳۹۴)

گردآوری و تنظیم:سید علمدار تقوی

 

 

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi