جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اجرای 3675 کیلومتر توپکرانی در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران

رییس اداره خدمات چاه های شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران از اجرایی شدن ۳۶۷۵ کیلومتر توپکرانی در این شرکت خبر داد . بیژن آقایی با اشاره به اهمیت بسیار بالای عملیات توپکرانی گفت : این توپکرانی در سایزهای مختلف از خط لوله ۴ تا ۴۲ اینچ صورت گرفته است . وی افزود :

اختصاصی کرونا

کد خبر : 28841
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸

کرونا :

اجرای 3675 کیلومتر توپکرانی در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران

رییس اداره خدمات چاه های شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران از اجرایی شدن ۳۶۷۵ کیلومتر توپکرانی در این شرکت خبر داد .

بیژن آقایی با اشاره به اهمیت بسیار بالای عملیات توپکرانی گفت : این توپکرانی در سایزهای مختلف از خط لوله ۴ تا ۴۲ اینچ صورت گرفته است .

وی افزود : با توجه به وجود تعددخطوط لوله در موقعیت جغرافیایی این منطقه که از نقاط کوهستانی و صعب العبور در چهار استان کهگلویه و بویراحمد ، خوزستان ، فارس و بوشهروبعضاکوهستانی عبور می‌‌کند در برخی موارد بازدیدها به علت عملیاتی بودن توسط بالگرد صورت می گیرد .

آقایی با بیان اینکه ۲۸۵ مورد توپکرانی در یکسال و نیم گذشته انجام شده است اظهار کرد : این عملیات در راستای حفظ ، تولید و نگهداری از خطوط اصلی و صادراتی نفت و گاز وگاز مایع انجام شد .

وی ادامه داد : با هدف و بازرسی ، تشخیص ، تعیین میزان خوردگی‌ها و تشخیص معایب احتمالی ۴۰ کیلومتر توپکرانی هوشمند نیز با موفقیت بر روی خطوط لوله نفت و گاز گچساران صورت گرفته است .

آقایی در تشریح توپکرانی هوشمند و ویژگی آن خاطر نشان کرد، توپک هوشمند این ویژگی رادارد که علاوه بر حرکت درون خط لوله ، با ایجاد میدان مغناطیسی ، اطلاعات مربوط به مشکلات خطوط لوله از قبیل کاهش ضخامت درونی و بیرونی خطوط را به صورت شعاعی و طولی گزارش کند .

وی افزود : نتایج حاصل از توپکرانی توسط کارشناسان بررسی و در نتیجه به منظور جلوگیری از آسیب دیدگی خطوط لوله ، حفظ ، صیانت از خط لوله صادراتی و آلودگی زیست محیطی عملیات ترمیم بر روی این خطوط آغاز می شود .

رسول موسوی: نباید به هیچ سیاستی اجازه دهیم ما و افغانستان را از هم جدا کند
دنبال کنید

ریس اداره خدمات چاه های گچساران تصریح کرد : توپکرانی عملیات عبور دادن شی خارجی با فرایندی خاص از خطوط انتقال نفت و گاز است که باهدف تمیز کردن شریان های انتقال از رسوبات ایجاد شده ، خارج ساختن مایعات ، اندزه گیری قطر درونی ، پوشش دادن جداره لوله با مواد ضد خوردگی و بازدید درونی خطوط صورت می گیرد .

آقایی با اشاره به ویژگی شرکت نفت گچساران یادآور شد : این شرکت با در اختیار داشتن بیش از شش هزار کیلومتر خطوط لوله در سایزهای ۴ تا ۴۲ اینچ در حوزه گچساران وچهار استان کشور و عبور خط لوله صادراتی نقش بی بدیلی در صنعت نفت و اقتصادکشور دارد.

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi