سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

مراسم دهه سوم محرم در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران برگزار شد

  حجت الاسلام حمیدرضا گودرزی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم در مراسمی که صبح امروز در نمازخانه شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به مناسبت دهه سوم ماه محرم برگزار شد در جمع کارکنان صنعت نفت گچساران به تفسیر ایه سوره ۲۱ احزاب پرداخت و گفت : عالمان عالم تربیت را در بین

اختصاصی کرونا

کد خبر : 28693
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲

کرونا :

مراسم دهه سوم محرم در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران برگزار شد

 

حجت الاسلام حمیدرضا گودرزی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم در مراسمی که صبح امروز در نمازخانه شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به مناسبت دهه سوم ماه محرم برگزار شد در جمع کارکنان صنعت نفت گچساران به تفسیر ایه سوره ۲۱ احزاب پرداخت و گفت : عالمان عالم تربیت را در بین موجودات عالم به دو گونه تقسیم می کنند.

کودرزی افزود در ترجمه این آیه می خوانیم “مسلماً براى شما در زندگى رسول خدا سرمشق نیکوئى است، براى آنها که امید به رحمت خدا و روز رستاخیز دارند و خدا را بسیار یاد مى کنند”.

این استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه ؛ خداوند می فرماید ما پیغمبر را برای شما اسوه قرار داده ایم اظهار داشت : خداوند عالمی هیچ گاه انسان را به عنوان یک موجود خلق شده تربیت پذیر رها نکرده است.

وی در ادامه اشاره به دوره های گوناگون و وجود پیامبران و فرستادگان از جانب خداوند گفت :در نتیجه ، عبادت و فرمان برداری از دستورات خداوند و در نتیجه رسیدن به اعلی درجه کمال ، هدف اصلی خلقت است و خداوند برای رسیدن بشر به این هدف مهم ، تمام وسائل و ابراز مورد نیازش را نیز فراهم کرده است .

این استاد حوزه علمیه عنوان کرد: از طرف دیگر در طول تاریخ خداوند عالمی متناسب با زمانه پیامبران مختلغی را همراه با شاخصه های خاصی فرستاده است تا انسان‌ها را برای رسیدن به این هدف یاری دهند و آن‌ها نیز به بهترین وجه وظیفه خود را انجام داده‌اند

حجت الاسلام گودزی در ادامه این بحث گفت: خداوند عالمی در اوج سحر و جادوگران پیامبری به نام حضرت موسی را فرستاد که کاری کرد که ساحران و تمامی جادوگران عصر او اعتراف کنند که ما به موسی ایمان آورده ایم.

پایان تحریم؛ آغاز اقتصاد تسلیحاتی
دنبال کنید

وی تصریح کرد: پیغمبر ما تنها پیغمبر زمان خودش نیست بلکه متعلق به تمام دوران است.

گودرزی در ادامه با اشاره به اینکه عده ای سوال می کنند که چرا پیغمبر از ایرانیان نبوده است بیان کرد: هنر این است که بتوان در جا و مکانی باشی که در اوج رذالت زندگی می کردند.

وی در جمع کارکنان صنعت نفت گچساران تصریح کرد : هنر این است که بتوانی جامعه ای را تربیت کرد که دختران خودشان را زنده به گور می کردند.

این استاد حوزه علمیه قم افزود:وقتی موجودات مشهود خود را در جهان با دقت می نگریم،بخوبی درمی یابیم که آنها از نظر کمالات وجودی برابر نیستند و آثار وجودی بعضی بر آثار وجودی بعضی دیگر برتر و بیشتر است.

گودرزی ادامه داد:حیوانات تا اندازه ای قابل تربیت هستند یعنی تربیت محدود می پذیرندو دارای احساسات وعواطف نیز هستند. در آنها صفات روحی خوب و مثبتی که ما در زندگی از آنها به اخلاق تعبیر می کنیم در انواع مختلفشان دیده می شود اما همین حیوانی که در سیرک ها تربیت پذیر می شود در هنگام گرسنگی خشونت خودش را نشان می دهد.

وی خاطرنشان کرد : انسان در بین موجودات عالم موجودی تربیت پذیر است و اگر قایل به برتری انسان نسبت به سایر موجودات باشیم و اورا اشرف مخلوقات بدانیم که چنین نیز هست، بدین معناست که در انسان کمال یا کمالاتی وجود دارد که در سایر موجودات قبلی نیست والا برتری و شرافت او معنا نداشت.

حجت الاسلام گودرزی اظهار کرد: ارزش انسانها به تقوااست و از این جهت است که از پیغمبر و رسول خدا درس می گیریم که چگونه بلال حبشی و سلمان فارسی را در آغوش می گرفت.وی در پایان مباحث خود با بیان اینکه : پیغمبراسلام در تمام مسائل الگوی ماست و ما در این بحث چپ و راست نداریم اظهارداشت: ما یک خط داریم و آن هم خط اولیا و انبیا است.

بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون درگذشت+کلیپ
دنبال کنید

 

tmp_29019-_dsc00571688874956 tmp_29019-_dsc00551-192913674

نویسنده:

برچسب ها : ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi