سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

لزوم تامین زیرساخت‌ها قبل از اجرای طرح LEZ/نوسازی خودروهای فرسوده در اولویت باشد

سیاوشی شاه عنایتی: لزوم تامین زیرساخت‌ها قبل از اجرای طرح LEZ/نوسازی خودروهای فرسوده در اولویت باشد سرویس اجتماعی نماینده مردم تهران در مجلس اجرای طرح LEZ را مشروط به فراهم کردن زیرساخت‌ها خواند وگفت: باید زمینه خروج خودروهای فرسوده فراهم شود. شنبه ۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۲۹ طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی در گفت‌ وگو با خبرنگار

اختصاصی کرونا

کد خبر : 27797
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۴۸ - ۳:۳۰

کرونا :

لزوم تامین زیرساخت‌ها قبل از اجرای طرح LEZ/نوسازی خودروهای فرسوده در اولویت باشد
سیاوشی شاه عنایتی:

لزوم تامین زیرساخت‌ها قبل از اجرای طرح LEZ/نوسازی خودروهای فرسوده در اولویت باشد

سرویس اجتماعی
نماینده مردم تهران در مجلس اجرای طرح LEZ را مشروط به فراهم کردن زیرساخت‌ها خواند وگفت: باید زمینه خروج خودروهای فرسوده فراهم شود.

شنبه ۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۲۹

لزوم تامین زیرساخت‌ها قبل از اجرای طرح LEZ/نوسازی خودروهای فرسوده در اولویت باشد

طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با اجرای طرح کاهش آلایندگی هوای پایتخت ( LEZ )، گفت: هرچند شهرداری  متولی و مجری طرح های کاهش آلایندگی هوای پایتخت است اما امکانات این دستگاه جوابگوی اجرای چنین طرح هایی نیست.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، بی‌توجهی به زیرساخت های فنی و فرهنگی را عمده علت عدم موفقیت طرح های کاهش آلایندگی پایتخت دانست و یادآور شد: از آنجایی که قبل از اجرای این طرح ها به زیرساخت های فنی و فرهنگی و همچنین آگاهی بخشی به مردم توجه چندانی نشده بنابراین این طرح ها مقطعی بوده و کارایی لازم را در کاهش آلودگی هوا نخواهند داشت.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه عواملی مانند افزایش آگاهی شهروندان، توجه به فرهنگ سازی و زیرساخت‌های فنی نقش موثری در اجرای بهتر طرح های کاهش آلایندگی هوای کلانشهر تهران ایفا می‌کنند، تصریح کرد: با تدوین طرح‌های کارشناسانه در کنار توجه رسانه‌های ملی به فرهنگ سازی مناسب و همچنین فراهم نمودن زیرساخت های فنی از سوی مسئولان می توان گامی اساسی در جهت کاهش آلایندگی هوای پایتخت برداشت؛ البته هر چند مسائلی مانند فراهم نمودن زیرساخت های فنی و اقتصادی در اجرای بهتر این طرح ها تاثیر زیادی دارند اما توجه به زیرساخت های فرهنگی از کارایی بیشتری برخوردار است.

وی ادامه داد: هر چند باید مسئولان ذی ربط قبل از اجرایی شدن طرح هایی مانند کاهش آلایندگی هوای پایتخت ( LEZ ) به فراهم نمودن زیرساخت‌ها توجه کرده و سپس  نسبت به اجرایی شدن آنها اقدام کرد اما در حال حاضر با توجه به فصل پاییز و بازشدن مدارس و همچنین وارونگی هوا در فصل سرما چاره ای جز اجرای این طرح نیست و بهتر است در کنار اجرای این طرح به فراهم نمودن زیرساخت های فنی و فرهنگی و همچنین رفع موانع سد راه آن توجه اساسی شود؛ هر چند استارت این طرح دیر زده شد اما امیدواریم با همکاری تمامی دستگاه ها، پاییز بهتری نسبت به سال های گذشته از نظر میزان آلودگی داشته باشیم.

نماز در لباسهای معطر حاوی الکل
دنبال کنید

سیاوشی شاه عنایتی با انتقاد از تردد خودروهای فرسوده در پایتخت، نقش این خودروها را در تشدید آلودگی هوای این کلانشهر موثر دانست و یادآور شد: مجریان طرح کاهش آلایندگی هوای پایتخت ( LEZ ) باید  در وهله اول به فکر نوسازی خودروهای فرسوده باشند زیرا  برخلاف مسئولانی که وجود کارخانجات صنعتی در پایتخت را عمده علت آلودگی هوای این شهر می دانند تردد بالای خودروهای شخصی مانند سرویس ادارات و وسایل حمل و نقل عمومی، اتوبوس ها و تاکسی های فرسوده و همچنین ترابری سنگین  نقش موثرتری در آلودگی این کلانشهر ایفا می کنند.   

عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس دهم،  با یادآوری کنترل هوشمند و ثبت تخلفات خودروهای فاقد معاینه فنی در سراسر تهران، گفت: هر چند پلیس نسبت به اعمال جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی اقدام کرده و طرح معاینه فنی در پایتخت در حال اجراست و این موضوع می تواند عامل بازدارنده ای برای محدودیت تردد این خودروها باشد اما با توجه به فصل سرما و وارونگی هوا باید به مدیریت عوامل دیگر مانند نوسازی خودروهای فرسوده و کاربراتوری و همچنین تردد بالای خودروها در کلانشهر تهران هم توجه کرد زیرا مشکلات و تبعات ناشی از تردد خودروهای فرسوده سلامت شهروندان را در معرض تهدید جدی قرار می دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: امیدواریم شهرداری و همچنین اداره کل محیط زیست کلانشهر تهران برنامه‌ها و طرح های موثر کارشناسانه در جهت کاهش آلایندگی هوای تهران در فصل پاییز با توجه به وارونگی هوا داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه تمامی دستگاه ها باید در جهت کاهش آلایندگی هوای تهران با هم همکاری لازم را داشته باشند، تصریح کرد: شهرداری یا سازمان محیط زیست به تنهایی از عهده این کار برنمی آید از این رو تحقق کاهش آلایندگی هوای این کلانشهر نیازمند همکاری هماهنگ دستگاه های ذی ربط  و مدیریت این بحران است.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم، از تردد اتوبوس های فرسوده در اطراف پایتخت انتقاد کرد و افزود: متاسفانه در حال حاضر اتوبوس های فرسوده زیادی که سن آنها مربوط به ۲۰ الی ۲۵ سال قبل است در شهرستان های اطراف تهران در حال فعالیت و تردد هستند در حالی که دارندگان آنها از پس تامین هزینه های نوسازی آنها برنمی آیند در حالی که تردد این خودروهای دودزا مشکلات تنفسی زیادی را برای مردم ایجاد می کند و همچنان بوروکراسی های اداری موجود در کشور دست و پای مردم و دولت را برای نوسازی بسته است.

تعویض های طلایی نفت گچساران ، کاسپین قزوین را از پا درآورد
دنبال کنید

سیاوشی شاه عنایتی با تاکید بر اینکه مسئولان اگر به دنبال بهبود وضعیت هوای تهران هستند باید به فکر تدوین و اجرای طرح ضربتی تری در پایتخت باشند، تصریح کرد: امید می رود با اجرای چنین طرحی شاهد آلودگی هوای پاییز امسال مانند سال های گذشته نباشیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه مجمع نمایندگان استان تهران به طور مداوم مشکلات زیست محیطی پایتخت را به مسئولان سازمان محیط زیست منتقل و یادآور می شوند، ادامه داد: امیدواریم مساله آلودگی هوای پایتخت با تکرار به مساله ای پیش افتاده تبدیل نشود و در جهت مدیریت آن گام های اساسی برداشته شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه دارندگان تاکسی های فرسوده از پس پرداخت هزینه های وام های نوسازی برنمی آیند، تصریح کرد: اکثر رانندگان تاکسی بضاعت پرداخت وام های نوسازی را ندارند زیرا شرایط نوسازی بسیار مشکل است و همچنین فاصله ای که مابین تحویل خودروی جدید ایجاد می شود معیشت این قشر را تحت تاثیر قرار می دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، بر لزوم همکاری بانک ها برای سهولت در خروج خودروهای فرسوده تاکید کرد و گفت: بانک های زیادی هستند که می توانند در این زمینه ورود کنند و حتی سود بالایی هم بابت چنین وام هایی عاید آنها می شود از این رو لازم است دستگاه های دولتی و اجرای از بانک ها درخواست کنند که به نحوی ورود کنند که سرعت عمل آنها در پرداخت تسهیلات افزایش یابد تا زمینه خروج این خودروها تسهیل شود./

پایان پیام

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi