شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

انتقاد از وضعیت نامناسب کمپ‌های ترک اعتیاد زنان/پروتکل درمانی در کمپ‌ها غیرعلمی است

خضری مطرح کرد: انتقاد از وضعیت نامناسب کمپ‌های ترک اعتیاد زنان/پروتکل درمانی در کمپ‌ها غیرعلمی است سرویس اجتماعی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از وضعیت نامناسب کمپ‌های ترک اعتیاد زنان معتاد به لحاظ کمیت وکیفیت، گفت: کمپ‌های ترک اعتیاد به لحاظ بهداشتی، درمانی، بازتوانی و نحوه عملکرد از استاندارد لازم برخوردار نیست. شنبه ۲۷

اختصاصی کرونا

کد خبر : 27516
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۴۸ - ۳:۳۰

کرونا :

انتقاد از وضعیت نامناسب کمپ‌های ترک اعتیاد زنان/پروتکل درمانی در کمپ‌ها غیرعلمی است
خضری مطرح کرد:

انتقاد از وضعیت نامناسب کمپ‌های ترک اعتیاد زنان/پروتکل درمانی در کمپ‌ها غیرعلمی است

سرویس اجتماعی
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از وضعیت نامناسب کمپ‌های ترک اعتیاد زنان معتاد به لحاظ کمیت وکیفیت، گفت: کمپ‌های ترک اعتیاد به لحاظ بهداشتی، درمانی، بازتوانی و نحوه عملکرد از استاندارد لازم برخوردار نیست.

شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۳

انتقاد از وضعیت نامناسب کمپ‌های ترک اعتیاد زنان/پروتکل درمانی در کمپ‌ها غیرعلمی است

رسول خضری در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ ملت در خصوص وضعیت کمپ‌های ترک اعتیاد زنان معتاد، گفت: آمار اعتیاد در سطح کشور در حالی افزایش یافته که علاوه بر کاهش سن اعتیاد سبب افزایش میل و رغبت برخی از زنان نسبت به مواد مخد شده است، متاسفانه با این شرایط کمپ‌های ترک اعتیاد هم از استاندارد لازم برخوردار نیست.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمپ ترک اعتیاد برای زنان معتاد بسیار کم است، تصریح کرد: کمپ‌های ترک اعتیاد زنان از نظر کمیت و کیفیت شرایط مناسبی ندارند، از این رو نمایندگان مجلس در برنامه ششم سعی کردند تا به معضلات و آسیب‌ها اجتماعی توجه خاص داشته باشند.

وی با یادآوری منویات مقام معظم رهبری درخصوص رفع آسیب‌های اجتماعی، افزود: کمیسیون اجتماعی در قالب جدولی پیشنهاداتی درخصوص معضلات و آسیب های اجتماعی تدوین و برای گنجاندن در برنامه ششم توسعه به کمیسیون تلفیق برنامه ششم پیشنهاد داده است.

خضری اعتیاد را محور تمامی آسیب‌های اجتماعی دانست وگفت: اغلب معضلات اجتماعی از اعتیاد نشات گرفته بنابراین پرداختن به بهبود وضعیت معتادان باید در اولویت قرار گیرد، از این رو باید کمپ‌هایی ترک اعتیاد غیراستاندارد که مشکل بهداشتی دارند ساماندهی شوند، متاسفانه پروتکل درمانی در کمپ‌ها غیرعلمی است و این امر سبب اثرات منفی بر افراد و در برخی موارد بروز برخی بیماری‌ها ‌شده است.

پیاده‌روی بزرگ خانوادگی اقشار مختلف مردم و مسئولان گچسارانی برگزار شد
دنبال کنید

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: کمپ‌های ترک اعتیاد به جهت غیراستاندارد بودن‌شان به لحاظ بهداشتی، درمانی، بازتوانی، روانشناسی و نحوه عملکرد نیز از استاندارد لازم برخوردار نیستند، استانداردها باید از سوی مدیر کل سلامت روان و اعتیاد وزارت بهداشت و درمان ارائه شود تا سازمان بهزیستی آن را اجرایی کند البته ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز وظایفی برعهده دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر استقرار مدیریت یکپارچه و سیاست‌گذاری مبارزه با مواد مخدر در کشور، گفت: یک وزارتخانه یا سازمان به تنهایی نمی‌تواند وضعیت اعتیاد را در کشور حل کند بنابراین در این زمینه نیز باید تدابیری اندیشیده شود./

پایان پیام

 

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi