شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بررسی وضعیت خط لوله ۲۶ اینچ انتقال گاز پازنان ۲-گچساران / توپک رانی و شناسایی ۱۸ نقطه از خط مذکور

بازرسی فنی از تأسیسات ، از مهمترین اقدامات بازدارنده از بروز حوادث است . گفته  می شود بازرسی فنی ، به مثابه معایناتی است که یک پزشک برای تشخیص بیماری و مخاطرات ناشی از آن انجام می دهد و در این صنعت با گستردگی ادوات و تجهیزات و خطرات موادی نظیر نفت و گاز و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 27167
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۳

کرونا :

بررسی وضعیت خط لوله ۲۶ اینچ انتقال گاز پازنان ۲-گچساران / توپک رانی و شناسایی ۱۸ نقطه از خط مذکور

بازرسی فنی از تأسیسات ، از مهمترین اقدامات بازدارنده از بروز حوادث است . گفته  می شود بازرسی فنی ، به مثابه معایناتی است که یک پزشک برای تشخیص بیماری و مخاطرات ناشی از آن انجام می دهد و در این صنعت با گستردگی ادوات و تجهیزات و خطرات موادی نظیر نفت و گاز و مواد شیمیایی جایگاه بازرسی فنی کاملاً محسوس است .

برای آشنایی با فعالیت های اداره بازرسی فنی و خوردگی فلزات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به دیدار آقای مهندس عزیزاله طریقی نژاد رییس اداره بازرسی فنی و خوردگی فلزات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران رفتیم که ماحصل گزارش ما در ذیل آمده است .

مهندس عزیزاله طریقی نژاد با اشاره به تجربیات و توانمندی های کارشناسان این اداره ، می گوید : از آنجایی که وجود نیروی انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه یک سازمان مورد توجه است ، پرسنل این اداره با آگاهی و دقت تمام ضمن آشنایی به فنون پیشرفته روز ، با یک برنامه ریزی دقیق و حساب شده وظایف محوله را به خوبی انجام می دهند . در این شرکت وجود ده ها کارخانه ، تأسیسات و هزاران کیلومتر انواع خطوط لوله جریانی نفت و گاز و گستردگی و صعب العبور بودن منطقه اهمیت کار همکاران این اداره را به خوبی نشان می دهد .

طریقی نژاد گفت : کار سرکشی و بازرسی ها حسب روال عادی روزانه در حال اجراست اما از مهم ترین آن می توان به حدود ۸۲۶ مورد نظارت بر تعمیرات اساسی ایستگاه های تقویت فشار گاز یک و دو بی بی حکیمه و رگ سفید-۲ ، بخشی از تجهیزات مجتمع پالایشگاهی گاز و گاز مایع ۱۲۰۰ ، واحدهای بهره برداری بینک و یک و دو گچساران ، نمک زدایی ۲ بی بی حکیمه ایستگاهای تقویت فشار گاز ۲ و ۴ گچساران وتفکیک گرهای سرچاهی اشاره نمود که مانع بروز نشتی های احتمالی گردید .

نامه مطهری به پورمحمدی درباره فایل صوتی آیت الله منتظری
دنبال کنید

دی در ادامه افزود : یکی دیگر از مهم ترین پروژه های اجرایی که در دستور کار این اداره قرار داده شده بود بررسی وضعیت خط لوله ۲۶ اینچ انتقال گاز پازنان ۲ / گچساران بود که با بررسی های صورت گرفته و اجرای توپک رانی و شناسایی ۱۸ نقطه از خط مذکور ، کار تعمیرات و ایمن سازی آن به شکل مطلوب اجرایی شد .

طریقی نژاد  تمیزکاری و رنگ آمیزی تأسیسات نفت و گاز را اقدامی مهم در راستای زیباسازی و جلوگیری از بروز خوردگی دانست و گفت : نظارت بر این کار نیز بخشی از فعالیت های این اداره می باشد .

رییس اداره بازرسی فنی وخوردگی فلزات گچساران گفت : نقش بازرسی ها و نظارت مستمر بر سیستم های پایش و کنترل خوردگی شامل ضخامت سنجی ادوات و تأسیسات ، مهمترین اقدام باز دارنده در بروز نشتی ، رخداد حوادث و وقوع خسارات جانی و مالی است که پرسنل این اداره در حوزه گسترده ی عملیاتی شرکت با کنترل حدود ۱۷ هزار نقطه مستعد خوردگی از طریق استاندارد AP1570 در شرایط سخت منطقه انجام دادند .

در پایان عزیزاله طریقی نژاد اعلام داشت : این اداره نیز مانند دیگر ادارات فنی و عملیاتی در سنگر تولید به دقت وظایف مشخص شده را در کنار سایر همکاران شریف و زحمتکش به بهترین شکل انجام خواهد داد .

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi