شماره : 26946
۷ / ۶ / ۱۳۹۵ - ۰:۵۶

واتس اپ و فیسبوک چگونه اطلاعات شما در مورد دو هویت متفاوت در هر حساب را می خواهند اتصال دهند

پیام رسان محبوب واتس اپ، به تازگی تغییراتی را در موافقت نامه استفاده از خدمات خود ایجاد کرده است. البته این مدارک اشاره می کند که واتس اپ اکنون یکی از دارایی های فیسبوک محسوب می شود و اضافه شدن ویژگی های جدید مانند تماس صوتی، پیام های رمز گذاری شده و نسخه تجاری که

پیام رسان محبوب واتس اپ، به تازگی تغییراتی را در موافقت نامه استفاده از خدمات خود ایجاد کرده است. البته این مدارک اشاره می کند که واتس اپ اکنون یکی از دارایی های فیسبوک محسوب می شود و اضافه شدن ویژگی های جدید مانند تماس صوتی، پیام های رمز گذاری شده و نسخه تجاری که به زودی عرضه می شود نیز به واسطه سیاست گذاری های فیسبوک بوده است.

همان طور که در ابتدای سال اشاره کردیم ما قصد داریم تعامل شما با کسب و کارهایی که به آن ها علاقه مند هستید را تسهیل کنیم. و قصد داریم این کار را بدون استفاده از بنر های تبلیغاتی آزار دهنده و مزاحم انجام دهیم. به هر حال چیزهایی مثل اطلاع از حساب های جدید بانکی و یا اطلاعیه یک شرکت هواپیمایی در صورت تاخیر پروازها می تواند بسیار مفید باشد و ما هر روزه این اعلانیه ها را از شرکت هایی که با آن ها کار می کنیم به صورت پیام کوتاه یا تماس دریافت می کنیم. ما قصد داریم امکاناتی را برای این گونه کارها در نرم افزار خود تا چند ماه آینده قرار دهیم. البته نیاز هست که قبل از آن موافقت نامه استفاده از خدمات و محصولات خود را به روز کنیم.

به وضوح قرار است واتس اپ نیز مانند پیام رسان فیسبوک به محلی برای تبلیغات تجاری تبدیل شود. اما نکته مهم تر این است که واتس اپ به زودی اطلاعات شما از جمله شماره تلفن تان را در اختیار فیسبوک قرار خواهد داد. طبق اظهارات بیان شده در وبلاگ این شرکت، این اقدامات جهت بهبود تجربه کاری شما صورت می گیرد:

معاون وزیر کشور: نرخ بیکاری کشور در دولت یازدهم دو درصد کاهش می یابد
دنبال کنید

با همکاری و تبادل اطلاعات با فیسبوک، ما امکان این را داریم تا خدمات مناسب تری را به شما ارائه داده و از اسپم ها و تبلیغات آزار دهنده جلوگیری به عمل آوریم. با اتصال شماره همراه شما به فیسبوک، می توان پیشنهاد دوستان را به شما ارائه داد و همچنین تبلیغات مرتبط و مورد پسند شما را به نمایش گذاشت. به عنوان مثال به جای این که از شرکت هایی که هرگز با آن ها کاری ندارید تبلیغات دریافت کنید، می توان تبلیغات شرکت هایی که هم اکنون از خدماتشان استفاده می کنید را به نمایش گذاشت.

هنوز مشخص نیست که واتس اپ و فیسبوک چگونه اطلاعات شما در مورد دو هویت متفاوت در هر حساب را می خواهند اتصال دهند. اگر شما از واتس اپ استفاده می کنید اما حساب کاربری فیسبوک ندارید، پس نیازی به نگرانی نیست و می توانید طبق روال گذشته به استفاده از اپلیکیشن ادامه دهید. به هر حال امکان دارد بسیاری از کاربران که از هر دو سرویس استفاده می کنند به این که اطلاعات آن ها با فیسبوک به اشتراک گذاشته شود، نظر مثبتی نداشته باشند. آیا واقعاً ما به پیشنهاد دوستان مرتبط و تبلیغات هدف دار، مانند آن چیزی که در فیسبوک اتفاق می افتد، نیاز داریم؟

البته در این میان واتس اپ می گوید که آن ها به هیچ عنوان اطلاعات شما را در فیسبوک پست نمی کنند و همچنین این اطلاعات نزد آنها محفوظ مانده و در اختیار شرکت های تبلیغاتی قرار نخواهد گرفت و به آن ها فروخته نمی شود. اگر شما در حال حاضر از هر دو سرویس استفاده می کنید، نکته خوشحال کننده این است که می توانید از به اشتراک درآمدن اطلاعات و شماره تلفن خود در واتس اپ با فیسبوک جلوگیری کنید:

پسری که در پورشه قلعه نویی درگذشت
دنبال کنید

قبل از موافقت با توافقنامه جدید، بر روی “Read”، لمس کرده و به پایین صفحه توافقنامه بروید. در اینجا تیک گزینه “Share my Whatsapp information with Facebook” را بردارید. (این همان دلیلی است که همیشه توصیه می کنیم موافقتنامه استفاده از محصولات را بخوانید!)
اگر در حال حاضر این موافقتنامه را بدون خواندن تایید کرده اید، به شما ۳۰ روز فرصت داده شده است تا نظر خود را تغییر دهید بنابراین به مسیر Settings” > “Account” > “Share my account info بروید و از آن جا تغییر را انجام دهید.

واتس اپ در پلتفرم ویندوز موبایل پیام رسان بسیار محبوبی محسوب می شود. پس اگر در تنظیمات حریم شخصی و توافقنامه ها دقت کنید نیازی به نگرانی وجود ندارد. به نظر می رسید امروز، بیش از همیشه مشخص شد که واتس اپ یک شرکت وابسته به فیسبوک است و اینگونه پیام رسان ها تمایلات و اهداف متفاوتی از پیام رسان های غیر وابسته مانند تلگرام و یا کیک دارند.

آیا با این تغییرات هنوز تصمیم دارید از واتس اپ استفاده کند؟ اگر اینگونه است، چرا؟

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 26946 توسط تنظیم خبر : امین کائیدی شادگان و در روز یکشنبه 7 شهریور 1395 ساعت ۰۰:۵۶:۰۶
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر