چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

ضرورت تعامل مجلس و قوه قضاییه در اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر/باید در مجازات اعدام بازنگری شود

کاظمی مطرح کرد: ضرورت تعامل مجلس و قوه قضاییه در اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر/باید در مجازات اعدام بازنگری شود سرویس اجتماعی نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تاکید بر تعامل قوه مقننه و قضاییه در اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر، گفت: با توجه به اینکه مجازات اعدام قاچاقچیان مواد مخدر

اختصاصی کرونا

کد خبر : 26897
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۴۸ - ۳:۳۰

کرونا :

ضرورت تعامل مجلس و قوه قضاییه در اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر/باید در مجازات اعدام بازنگری شود
کاظمی مطرح کرد:

ضرورت تعامل مجلس و قوه قضاییه در اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر/باید در مجازات اعدام بازنگری شود

سرویس اجتماعی
نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تاکید بر تعامل قوه مقننه و قضاییه در اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر، گفت: با توجه به اینکه مجازات اعدام قاچاقچیان مواد مخدر کارساز نبوده بنابراین نیازمند بازنگری در آن هستیم.

جمعه ۵ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۹

ضرورت تعامل مجلس و قوه قضاییه در اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر/باید در مجازات اعدام بازنگری شود

محمد کاظمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره اظهارات دادستان کل کشور مبنی بر اینکه برخی مواد در قانون آیین درسی کیفری مبارزه با مواد مخدر را دچار مشکل کرده است، گفت: برخی مواد قانون آیین دادرسی کیفری طی دو سال گذشته دربحث نحوه رسیدگی به پرونده ها اصلاح شد و درحال حاضر هیچ مشکلی در این قانون وجود ندارد.

نماینده مردم ملایر درمجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه درقانون آیین درسی کیفری هیچ مشکلی درنحوه رسیدگی به پرونده های مواد مخدر وجود ندارد، افزود: آنچه درقانون آیین دادرسی کیفری آمده است مطرح می کند که پرونده های دارای احکام سنگین مواد مخدر در شعب دیوان عالی کشور با حضور ۳ قاضی رسیدگی شود که این شیوه بسیار خوب و قابل قبول است.

وی با تاکید بر ضرورت تغییر در مجازات قاچاقچیان و حاملان مواد مخدر، افزود: به دلیل ضرورت این مبحث درحال حاضر کمیته هایی برای بازنگری در مجازات های مقرر در قانون مبارزه با مواد  مخدر برای قاچاقچیان تشکیل شده، همچنین یکی از کمیته های فرعی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس نیز رسیدگی به این موضوع را در دستور کار دارد.

کاظمی با اشاره به اینکه در رسیدگی به پرونده‌های مواد مخدر مجازات ها باید مورد بازنگری قرار گیرد، تصریح کرد: به طورحتم شیوه دادرسی درپرونده های مواد مخدر نیازمند تغییر نیست، اما از آنجا که دربحث اعدام قاچاقچیان نتیجه قابل قبولی دربحث کنترل مواد مخدر حاصل نشده بنابراین دربحث مجازات های اعدام درمواد مخدر یک بازنگری اساسی باید صورت گیرد.

وی درخصوص ضرورت حضور نمایندگانی از مجلس درهیات دادستانی کل برای بازنگری درقوانین مبارزه با مواد مخدر، تصریح کرد: به طورحتم میان مجلس و دستگاه قضایی و دادستانی دراین خصوص باید همفکری هایی وجود داشته باشد یا اینکه نمایندگانی از مجلس درهیات دادستانی حضور پیدا کنند.

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه مواد مخدر دارای مشتقات جدیدی است، گفت: این مشتقات جدید درقانون مطرح نشده است، بنابراین درمقررات جدید باید به این موضوع نیز توجه کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، دادستان کل کشور درحاشیه جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: قانون مبارزه با مواد مخدر مشکلاتی دارد و از طرفی قانون آیین دادرسی کیفری مشکلاتی را در عمل و اجرا برای مبارزه با مواد مخدر به وجود آورده است و در دادستانی کل بررسی این مسئله را در دستور کار قرار داده‌ایم.

منتطری درخصوص اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر، افزود: در دادستانی کل کشور هیاتی تشکیل شده و از دستگاه‌های ذیربط دعوت کرده‌ایم، در این زمینه مشغول کار هستیم و امیدواریم نتیجه آن را از طریق دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال کنیم./

پایان پیام

سازمان تامین اجتماعی در تحقق شعار امسال رهبری تاثیر گذار است
دنبال کنید

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi