جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تلاش برای بهبود وضعیت زندان‌ها در برنامه ششم/پیشنهادات با حضور کارشناسان بررسی می‌شود

طاهرخانی: تلاش برای بهبود وضعیت زندان‌ها در برنامه ششم/پیشنهادات با حضور کارشناسان بررسی می‌شود سرویس اجتماعی عضو کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس از آمادگی این کمیسیون برای بررسی پیشنهادات در لایحه برنامه ششم برای بهبود وضعیت زندان‌ها خبر داد. شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۱ بهمن طاهرخانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره

اختصاصی کرونا

کد خبر : 26737
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۴۸ - ۳:۳۰

کرونا :

تلاش برای بهبود وضعیت زندان‌ها در برنامه ششم/پیشنهادات با حضور کارشناسان بررسی می‌شود
طاهرخانی:

تلاش برای بهبود وضعیت زندان‌ها در برنامه ششم/پیشنهادات با حضور کارشناسان بررسی می‌شود

سرویس اجتماعی
عضو کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس از آمادگی این کمیسیون برای بررسی پیشنهادات در لایحه برنامه ششم برای بهبود وضعیت زندان‌ها خبر داد.

شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۱

تلاش برای بهبود وضعیت زندان‌ها در برنامه ششم/پیشنهادات با حضور کارشناسان بررسی می‌شود

بهمن طاهرخانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره توجه به بهبود وضعیت زندان ها و بازداشتگاه ها در بررسی لایحه برنامه ششم توسعه، افزود: اگرچه طی چند سال اخیر در برخی از استان‌ها تحولات عظیمی در زندان‌ها ایجاد شده است اما با توجه به ضرورت این امر، در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس نیز لایحه برنامه ششم توسعه مورد بررسی قرار گرفت تا شرایطی فراهم شود که وضعیت زندان ها به استانداردهای لازم برسد.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته ممکن است وضعیت اعتباری به گونه‌ای باشد که زمینه برای ایجاد شرایط ایده‌آل در زندان‌ها فراهم نشود اما بدون شک در برنامه ششم توسعه با همت دولت و مجلس به این موضوع پرداخته خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: هم‌اکنون مکانیزم‌هایی که برای بهبود وضعیت زندان‌ها به کار برده می‌شود متناسب با وضعیت اقتصادی ومالی کشور است که در مجلس تلاش خواهیم کرد با تصویب یا اصلاح قوانین و درنظرگرفتن اعتبارات مشخص از محل فروش زندان‌ها، این مراکز به مکان‌های دیگری منتقل شده و زندان‌هایی با استانداردهای لازم تاسیس شود.

وی یادآور شد: ناگفته نماند که جامعه باید از نظر رشد و بالندگی به حدی برسد که نیاز چندانی به زندان نداشته باشیم اما به هرحال لازم است قوانین به گونه ای تدوین شود تا نیازهای زندان را برآورده کند؛ از سویی دیگر باید فرهنگ عمومی جامعه از لحاظ گرایش به سمت قانون مداری نیز تقویت شود تا مردم بیشتر در مسیر اجرای قانون حرکت کنند.

سیاست خارجی و اقتصاد کشور را به مذاکرات برجام گره نمی‌زنیم
دنبال کنید

طاهرخانی بر ضرورت کاهش عناوین مجرمانه برای کاهش تعداد زندانیان در زندان‌ها تاکید کرد وافزود: بخشی از جرایم جنبه جزایی ندارد بنابراین باید از حیطه جرایم خارج شوند.

نماینده مردم تاکستان در مجلس دهم، ادامه داد: اگر جامعه از لحاظ انسجام اقتصادی، ایجاد اشتغال، درآمدهای لازم جهت گذراندن معیشت خانواده‌ها به گونه ای مدیریت شود تا تنگناهای اقتصادی برطرف شود، بخشی قابل توجهی از جرایمی که در جامعه به وقوع می پیوندد مرتفع شده و جمعیت زندانیان در کشور کاهش پیدا می‌کند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، گفت: این کمیسیون آمادگی دارد تا هرگونه مباحثی در مورد قوی تر شدن لایحه برنامه ششم توسعه در زمینه بهبود بخشیدن به وضعیت زندان ها را لحاظ کرده و آن را با حضور کارشناسان مورد بررسی قرار دهد./

پایان پیام

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi