پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تشریح نحوه حمایت از محیط‌بانان/ تعیین تکلیف پرونده‌های قضایی علیه محیط‌بانان در دستگاه قضا

شاعری با یادآوری برگزاری نخستین نشست مشترک با مسئولان محیط‌زیست؛ تشریح نحوه حمایت از محیط‌بانان/ تعیین تکلیف پرونده‌های قضایی علیه محیط‌بانان در دستگاه قضا سرویس اجتماعی رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس ضمن یادآوری برگزاری نخستین نشست مشترک با مسئولان محیط‌زیست، گفت: در این نشست نحوه حمایت از محیط‌بانان برای تدوین لایحه حمایت از محیط‌بانان مورد بحث

اختصاصی کرونا

کد خبر : 26692
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۴۸ - ۳:۳۰

کرونا :

تشریح نحوه حمایت از محیط‌بانان/ تعیین تکلیف پرونده‌های قضایی علیه محیط‌بانان در دستگاه قضا
شاعری با یادآوری برگزاری نخستین نشست مشترک با مسئولان محیط‌زیست؛

تشریح نحوه حمایت از محیط‌بانان/ تعیین تکلیف پرونده‌های قضایی علیه محیط‌بانان در دستگاه قضا

سرویس اجتماعی
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس ضمن یادآوری برگزاری نخستین نشست مشترک با مسئولان محیط‌زیست، گفت: در این نشست نحوه حمایت از محیط‌بانان برای تدوین لایحه حمایت از محیط‌بانان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۱۶

تشریح نحوه حمایت از محیط‌بانان/ تعیین تکلیف پرونده‌های قضایی علیه محیط‌بانان در دستگاه قضا

علی محمد شاعری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در خصوص کارگروه مشترک کمیسیون کشاورزی مجلس با سازمان حفاظت محیط‌زیست برای تدوین لایحه حمایت از محیط‌بانان، گفت:  نخستین جلسه با رئیس و معاونان مربوطه سازمان حفاظت محیط‌زیست برای تهیه لایحه حمایت از محیط‌بانان کشور تشکیل شد.

نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لایحه مذکور تهیه و در کمیسیون‌های دولت در دست بررسی است، گفت: در جلسه با مسئولان این سازمان در مورد نحوه حمایت از محیط‌بانان، مشکلات و چالش های آنان بحث و بررسی صورت گرفت. همچنین مشکلات بر اساس شرایط حقوقی و معیشتی از یکدیگر تفکیک و برای هرکدام راه حل‌هایی ارائه شد.

وی در خصوص نحوه حمایت از خانواده شهدای محیط‌بانان در لایحه مذکور، افزود: پیشنهاد بهره‌مندیخانواده شهدای محیط‌بان هم از مزایای خانواده شهدا مطرح شد تا در لایحه حمایت از محیط‌بانان این موضوع به تصویب برسد.

شاعری یادآور شد: چگونگی دفاع محیط‌بانان از خود و مقابله با شکار غیرمجاز هم در این لایحه تعیین می‌شود، محیط‌بانان باید به نحو شایسته حق دفاع از خود و محیط‌زیست تحت حفاظت خود را دارند، همچنین تاکید شد تا بسیاری از پرونده‌ها علیه محیط‌بانان در دستگاه قضایی نیز تعیین تکلیف شود.

شادگان قطعه بهشت ایران و ایرانی در بی آبی می سوزد
دنبال کنید

این نماینده مردم در مجلس دهم معتقد است: محیط‌بانان در مواجه با شکارچیان غیرمجاز باید امکان از اختیار لازم برخوردار باشند، در این نشست مشترک مقرر شد تا تجهیزات محیط‌بانی‌های سازمان حفاظت محیط‌ و تجهیزات اطفای حریق نیز به روز شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: پیشنهادات خود را از سوی کمیسیون کشاورزی مجلس به مسئولان سازمان حفاظت محیط‌زیست داده‌ایم، البته جلسات و نشست‌های مشترک ادامه خواهد داشت، در کارگروه‌های برنامه ششم توسعه نیز فعالیت در این زمینه ادامه دارد./

پایان پیام

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi