پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

غلامرضا تاجگردون : گزارش، هفته دوم تعطیلات را به موکلین عزیزم گزارش می‌دهم

در گزارش قبلی به موکلینم، گزارش هفته اول تعطیلات مجلس تا شب جمعه که در گچساران بودم را ارائه دادم و در این گزارش، هفته دوم تعطیلات را به موکلین عزیزم گزارش می‌دهم. شنبه ۹ مرداد؛ پرواز به تهران از فرودگاه گچساران صبح قرار شد با پرواز گچساران به تهران بیام. قبل از پرواز یکی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 26438
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۲

کرونا :

غلامرضا تاجگردون : گزارش، هفته دوم تعطیلات را به موکلین عزیزم گزارش می‌دهم

در گزارش قبلی به موکلینم، گزارش هفته اول تعطیلات مجلس تا شب جمعه که در گچساران بودم را ارائه دادم و در این گزارش، هفته دوم تعطیلات را به موکلین عزیزم گزارش می‌دهم.

شنبه ۹ مرداد؛

پرواز به تهران از فرودگاه گچساران

صبح قرار شد با پرواز گچساران به تهران بیام. قبل از پرواز یکی دو نفر را دیدم و عازم فرودگاه شدم. طبق معمول در فرودگاه تعدادی از همشهریان منتظر بودند تا نامه بدهند و فرمایششان را مطرح کنند. البته به‌جز یک نفر تقریباً بقیه‌شان را حداقل ده با زیارت کرده و مطالبشان را شنیده بودم و معمولاً هم قابل انجام نیست ولی اصرارشان ادامه دارد و معمولاً هم چون تکراری هستند نمیشه بحثی کرد و باید گذشت. پرواز به‌موقع انجام شد و خوشبختانه پرواز خوبی بود و شهروندان و مسافرین راضی از این کار خوب دولت در برقراری این پرواز که امیدوارم پایدار و توسعه یابد. شنبه عصر به استراحت و امور شخصی گذشت چون حدود ۱۰ روز کار نسبتاً فشرده در منطقه داشتم.

یکشنبه ۱۰ مرداد؛

جلسه هماهنگی سفر رئیس‌جمهور؛ یک جلسه برای رونق اقتصاد استان

صبح زود یکشنبه بازدید از دیوان محاسبات داشتم. رئیس جدید دیوان که معرفی‌شده توسط کمیسیون تحت مدیریت من بود هفته پیش معرفی‌شده بود و من به دلیل اینکه در شهرستان بودم نتوانستم در جلسه معارفه شرکت کنم و کمی عدم حضورم شبهه‌ناک شده بود و لازم بود در اولین حضورم در دیوان حضور پیدا کنم. فکر کنم به امید خدا آقای دکتر عادل آذر رئیس جدید در کارش موفق خواهد شد.

از ساعت ۱۰ صبح جلسه هماهنگی سفر رئیس‌جمهور در ریاست جمهوری را داشتیم. جلسه به ریاست دکتر شریعتمداری معاون رئیس‌جمهور و با حضور مسئولین بنگاه‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط تشکیل شد. این جلسه تقریباً به روال همیشگی تشکیل می‌شد و بستگی به بحث و اصرار می‌شود کارهایی کرد. استاندار، نمایندگان و تعدادی از مسئولین صحبت کردند و مشکلات را مطرح کردند. ضمن اینکه مطالب خوب مطرح شد برحسب اصرار که این جلسه فایده نداره و باید یک جلسه ویژه با بانک‌ها تشکیل بشه و این مأموریت به دکتر پرویزیان مدیرعامل بانک پاسارگاد و هم استانی‌مان محول شد و من از ایشان درخواست کردم جلسه در دفتر دکتر سیف تشکیل بشه و قرار شد من هم از ایشان بخوام تا بتوانیم بهتر تصمیم بگیریم.

جلسه بعدازظهر هم در همان محل تشکیل شد و یکی‌یکی دستگاه‌ها بحث طرح‌ها و پروژه‌ها را مطرح و جمع‌بندی کردند. جلسه تا ساعت حدود شش طول کشید و البته از این منظر که مدیران محلی هم حضور داشتند خوب بود. چون باید مصوبات در انتها توسط دولت اعلام شود معذورم از بیان طرح‌ها و مصوبات…

اعضاء کمیسیون بودجه در قالب یک سفر رسمی روز قبل به چهارمحال پرواز داشتند و من به خاطر جلسات استان مجبور بودم با یک روز تأخیر بروم و آن شب ساعت ۹ شب با پرواز به اصفهان به شهرکرد رفتم و حدود ۱۲ و نیم شب به شهرکرد رسیدم.

اعلام آمادگی مجلس برای همکاری با دولت به جهت بازگرداندن پول‌های بلوکه شده در کره جنوبی
دنبال کنید

دوشنبه ۱۱ مرداد؛

از چهارمحال و بختیاری تا اصفهان

روز دوشنبه تا عصر در استان چهارمحال و بختیاری بودیم. جلسه ویژه با استاندار و نمایندگان، جلسه با فعالین اقتصادی، جلسه با شورای برنامه‌ریزی، شرکت در برنامه صداوسیما، دیدار با فعالین اجتماعی و عصر هم در مسیر بازدید از بروجن و جلسه‌ای با مسئولین شهرستان داشتیم و بسیار خسته غروب به اصفهان رسیدیم.

بدو ورود با استقبال استاندار محترم اصفهان و بازدید از چاهای فلمن اصفهان که آب شرب مردم را تأمین می‌کرد آغاز شد. چاهای فلمن ۴۰۰۰ لیتر در ثانیه آب را تأمین می‌کرد و اکنون با توجه به خشک‌سالی حدود ۱۰۰ لیتر در ثانیه آب تأمین می‌کند. دیدن حضوری نشان میده اوضاع اصفهان خیلی خراب است و یک جلسه خوبی همان شب مسئولین آب در خصوص آب منطقه دادند. نشان میده نظام می‌بایست هر چه سریع‌تر فکری تعاملی برای بالادست و پایین‌دست در حوضه‌های آبریز کند.

آن شب بسیار خسته خوابیدیم و صبح زود فردا بازدید ما آغاز شد…

 

سه‌شنبه ۱۲ مرداد؛

آب؛ شاه‌بیت همه حرف‌ها…

بازدید از شهرستان‌های برخوار، شاهین‌شهر و برگزاری جلسه با مسئولین دو شهرستان در شاهین‌شهر و دولت‌آباد، بازدید از هواپیماسازی هسا که بسیار بازدید خوب و جالبی بود در این روز انجام شد. نکته بسیار بارز این بازدید این بود که یک ظرفیت مهم کشور نیمه تعطیل و معطل است. خیلی ناراحت‌کننده و در عین خال خوشحال‌کننده که توان خوبی در کشور است.

بعد از بازدید با حضور در استانداری در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان شرکت کردیم. جلسه مفید و خوبی بود. بازهم شاه‌بیت همه حرف‌ها آب بود و آب!

بعد از جلسه استانداری به اتاق بازرگانی رفتیم و در جلسه فعالین اقتصادی شرکت کردیم. جلسه خیلی ارزشمندی بود. فعالین اقتصادی اصفهان طبق معمول حرف‌های ملی خوبی داشتند و واقعاً استفاده کردیم.

از حاشیه‌های این نشست صحبت‌های بسیار احساسی شهردار اصفهان بود که منجر شد من هم فی‌البداهه شعری بسرایم که مورد تشویق جمع و البته سپس خبرنگاران قرار گرفت.

بعد از جلسه که همه قرار شد تشریف ببرند هتل و آماده شوند برای فرودگاه من با نماینده محترم فلاورجان که تمایل داشت به شهرستان بروم عازم فلاورجان شدم تا بعضی از مشکلات را ببینم. فلاورجان شهرستان ۱۳۰ هزارنفری چسبیده به اصفهان بود. شاید باورش سخت بود ولی چندین مدرسه کانکسی در شهر و لم‌یزرع شدن حدود ۸ هزار هکتار زمین حاصلخیز در این شهرستان که در همان یک ساعت بازدید داشتم و چند نکته دیگر از نکات قابل‌توجه بود.

خسته به اصفهان برگشته و به فرودگاه رفته و با تأخیر نسبتاً طولانی حدود ۲ و نیم شب به تهران رسیدیم. حدود ۱۹ ساعت کار و بازدید فشرده در اصفهان و البته کسب اطلاعات مفید از گوشه‌ای از ایران ما…

از این دولت حمایت می کنم، البته چک سفید امضا هم به کسی نمی دهم
دنبال کنید

 

چهارشنبه ۱۳ مرداد؛

انجام کارهای عقب‌مانده…

پیرو جلسه ریاست جمهوری قرار شد پنج‌شنبه جلسه مدیران عامل بانک‌ها در بانک مرکزی تشکیل بشه. برای مقدمات و توجیه رئیس‌کل محترم بانک مرکزی و معاونین ایشان حدود ده صبح به بانک مرکزی رفتم و تقریباً موضوع را توجیه کردیم و حدود دو سه ساعت قرارم در بانک مرکزی طول کشید. با بازگشت به دفترم انجام کارهای عقب‌مانده، دیدار با یکی از صاحبان اصلی سهام پتروشیمی گچساران برای مرور طرح و مشکلات و… پرداختم و غروب بسیار خسته به منزل رفتم.

پنجشنبه ۱۴ مرداد؛

جلسه ویژه با وزیر نفت…

صبح پنج‌شنبه با آماده کردن برخی از نامه‌ها ساعت ۹ صبح با وزیر محترم نفت جلسه داشتم. علاوه بر بررسی مسائل ملی، بعضی از دیگر مسائل را نیز بحث کردیم:

  • موضوع جلوگیری از اخراج نیروهای حجمی شرکت نفت گچساران و در طول سال‌های گذشته بدون مجوز توسط برخی وارد شرکت شدند و حال مصیبت و مشکلات اخراجشان نصیب من شده…
  • موضوع همسان‌سازی و جلوگیری از تبعیض در صنعت نفت که وزیر هم قبول دارد ولی هنوز به نسخه واحد نرسیدیم (نسخه‌ای که می‌بایستی مشکل صد هزار نفر را حل کند)
  • طرح‌های نیمه‌تمام در گچساران
  • موضوع ایثارگران و فرزندان شهدا
  • موضوع پتروشیمی دوم و تأمین خوراک برای بروجن که بعدازآن بتوان پلی‌اتیلن را در گچساران ساخت
  • و چندین موضوع دیگر…

قبل از جلسه بانک مرکزی نشست کوچکی با استاندار داشتیم و سپس در جلسه بانک مرکزی شرکت کردیم. انصافاً جلسه بسیار وزینی بود که لازم است از دکتر پرویزیان و شخص دکتر سیف تشکر کرد. حداقل ۱۴ مدیرعامل بانک و سه معاون بانک مرکزی در جلسه حضور داشتند. در سطح بسیار عالی بحث‌ها انجام شد و تصمیمات خوبی گرفته شد و فکر کنم اگر بتوانیم موضوعات جلسه را نهایی کنیم سفر رئیس‌جمهور سفر خاصی خواهد شد و می‌شود کارهای اقتصادی خوبی کرد. من امیدوارم…

از نکات حاشیه جلسه؛ شوخی بود که در انتها یکی از مدیران کرد و اینکه در بالای میز جلسه، هلال لر نشسته بودند… پرویزیان، تاج گردون، سیف، فرشاد حیدری، پورمحمدی، تقوی نژاد و شهید زاده همگی لر بودند که با عشق و تعصب کار استان را انجام و پیگیری می‌کردند. جلسه تا ساعت شش عصر به طول انجامید.

جمعه ۱۵ مرداد؛

پاسخ‌های مردمی…

جمعه من هم به تنظیم یادداشت‌ها، تنظیم چند نامه، چک کردن ایمیل‌ها و رؤیت و تا حدودی پاسخ به حدود ۱۰۰۰ پیامک. به امید خدا هفته دیگری آغاز خواهد شد و امیدوارم موکلینم بخوانند و عذر مرا بخواهند از اینکه نمی‌توانم پاسخگوی یکایک آنان باشم و بدانند این مسیر برای زندگی آنان بهتر است…

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi