چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

آلبوم گنجینه هنر و موسیقی منتشر شد

«گنجینه هنر و موسیقی ایران» مجموعه ای از بداهه نوازی های برخی از استادان بزرگ موسیقی ایران در دهه ۴۰ و ۵۰ است. خلاقیت در اجرای ضربی های دلنشین و بیانی نو در کوک ساز «جلیل شهناز»، نغمه پردازی و سوال و جواب سازی «همایون خرم»، و ریتم نوازی «امیر ناصح افتتاح» در توالی و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 26130
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۴:۵۱

کرونا :

آلبوم گنجینه هنر و موسیقی منتشر شد

«گنجینه هنر و موسیقی ایران» مجموعه ای از بداهه نوازی های برخی از استادان بزرگ موسیقی ایران در دهه ۴۰ و ۵۰ است. خلاقیت در اجرای ضربی های دلنشین و بیانی نو در کوک ساز «جلیل شهناز»، نغمه پردازی و سوال و جواب سازی «همایون خرم»، و ریتم نوازی «امیر ناصح افتتاح» در توالی و نگه داشتن تمپوی قطعات از جذابیت های فوق العاده این مجموعه است.

این گونه آثار موسیقی یادآور دوره خاصی از موسیقی ایران است که در آن تک نوازی خلاقانه و آفرینش موسیقی بیشتر مورد توجه بوده.

«گنجینه هنر و  موسیقی ایران» نه فقط یک مجموعه موسیقایی است، بلکه یک تلنگر به همه موسیقیدانان و ناشران ایرانی است. چه در راستای بازآفرینی و بازپخش آثار فاخر ایرانی به شیوه ای درست و درخور توجه و چه در راستای الگو گرفتن از بزرگان موسیقی ایرانی برای ایجاد موسیقی مدرن اما ریشه تنیده در سنت.

همچنین نوع بسته بندی این مجموعه و قیمت بالای آن نیز نگاهی به مخاطبان دارد. مخاطبانی که مدتی است به آلبوم های موسیقی با قیمت بسیار پایین عادت کرده اند، حال باید برای دریافت این مجموعه کامل مبلغ بالایی را پرداخت کنند. حتی در سایت بیپتونز www.beeptunes.com هم که آثار به صورت دیجیتال و با قیمت کمتری ارایه می شوند، مجموعه این آثار با قیمت قابل توجهی ارایه شده اند.

هدف از ارایه اینگونه  آثار به گفته بابک چمن آرا مدیر موسسه بتهوون، فراهم کردن فضایی برای کالای ارزشمند و فاخر موسیقی بوده تا بتواند به صورتی شایسته معرف فرهنگ و هنر گران قیمت این سرزمین باشد.

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi