پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

دفاتر اسنادرسمی تنها مرجع ثبت‌سند مالکیت‌خودرو/ دخالت نیروی‌انتظامی عدم‌تمکین به قانون است

کاظمی مطرح کرد: دفاتر اسنادرسمی تنها مرجع ثبت‌سند مالکیت‌خودرو/ دخالت نیروی‌انتظامی عدم‌تمکین به قانون است سرویس اجتماعی نایب رئیس کمیسیون قضایی‌و‌حقوقی مجلس دخالت نیروی‌انتظامی در ثبت‌ سند مالکیت خودرو را عدم‌تمکین به قانون دانست‌ وگفت: تنها مرجع ثبت‌سند مالکیت‌خودرو دفاتر اسنادرسمی است وهر وسیله نقلیه منقول‌و غیرمنقول باید در این دفاتر ثبت سند شود. چهارشنبه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 25336
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۴۸ - ۳:۳۰

کرونا :

دفاتر اسنادرسمی تنها مرجع ثبت‌سند مالکیت‌خودرو/ دخالت نیروی‌انتظامی عدم‌تمکین به قانون است
کاظمی مطرح کرد:

دفاتر اسنادرسمی تنها مرجع ثبت‌سند مالکیت‌خودرو/ دخالت نیروی‌انتظامی عدم‌تمکین به قانون است

سرویس اجتماعی
نایب رئیس کمیسیون قضایی‌و‌حقوقی مجلس دخالت نیروی‌انتظامی در ثبت‌ سند مالکیت خودرو را عدم‌تمکین به قانون دانست‌ وگفت: تنها مرجع ثبت‌سند مالکیت‌خودرو دفاتر اسنادرسمی است وهر وسیله نقلیه منقول‌و غیرمنقول باید در این دفاتر ثبت سند شود.

چهارشنبه ۹ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۷

دفاتر اسنادرسمی تنها مرجع ثبت‌سند مالکیت‌خودرو/ دخالت نیروی‌انتظامی عدم‌تمکین به قانون است

محمد کاظمی در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در توضیح روند قانون ثبت سند مالکیت خودرو، گفت: تهیه و تنظیم سند مالکیت باید در دفاتر ثبت اسناد رسمی انجام گیرد بنابراین سندی که سابقه ثبت نداشته باشد غیرمعتبر است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نیروی انتظامی باید به ساز و کار ثبت قانونی سند خودرو پایبند باشد، افزود: برگ سبز خودرو شاید برای دارنده خودرو سند مالکیت محسوب شود اما مراجعه مردم برای انتقال سند مالکیت خودرو به دفاتر اسناد رسمی ضروری است از این رو دخالت نیروی انتظامی در این خصوص عدم تمکین به قانون محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ثبت هر وسیله نقلیه منقول و غیر منقول باید در دفاتر ثبت اسناد رسمی انجام گیرد، افزود: در خصوص ثبت اسناد مالکیت خودرو بلاتکلیفی ایجاد شده، به گونه‌ای که نیروی انتظامی خود را مرجع ثبت سند مالکیت خودرو می‌داند این در حالی است که قانون تکلیف را روشن کرده و این وظیفه را بر عهده دفاتر ثبت اسناد رسمی قرار داده است.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: قانون ثبت اسناد و املاک تکلیف همه را مشخص کرده، در حقیقت شرایط ذاتی دفاتر اسناد رسمی برای انتقال مالکیت است لذا در خصوص ثبت مالکیت خودرو هم برای ایجاد نظم اجتماعی مردم باید تنها به یک مرجع یعنی دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند.

افشای راز قلم جادویی غلام رضا تاجگردون/راز قلم را از خودش بپرسید
دنبال کنید

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ در ماده ۲۹ قانون راهنمایی و رانندگی آمده است: نقل و انتقال خودرو به موجب سند رسمی انجام می‌شود، دارندگان وسیله نقلیه مکلفند قبل از هرگونه نقل وانتقال وسایل مذکور در دفاتر اسناد رسمی، ابتدا به ادارات راهنمایی و رانندگی یا مراکز تعیین شده از سوی راهنمایی و رانندگی برای بررسی اصالت وسیله نقلیه، هویت مالکیت، پرداخت جریمه‌ها و دیون معوق و تعویض پلاک به نام مالک جدید مراجعه کنند.

گفتنی است در ماده ۴۷ قانون ثبت اسناد و املاک تاکید شده که در نقاطی که اداره ثبت اسناد و املاک و دفا‌تر اسناد رسمی موجود بوده و وزارت عدلیه مقتضی بداند ثبت اسناد ذیل اجباری است: ۱- کلیه عقود و معاملات راجعه به عین یا منافع اموال غیرمنقوله که در دفتر املاک ثبت نشده. ۲- صلحنامه و هبه‌نامه و شرکتنامه./

پایان پیام

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi