شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کمبود اعتبارات دستگاه قضا نادیده گرفته شد/ لزوم تعیین شاخصی برای جذب قاضی و اعتبارات در برنامه ششم

[ad_1] تجری: کمبود اعتبارات دستگاه قضا نادیده گرفته شد/ لزوم تعیین شاخصی برای جذب قاضی و اعتبارات در برنامه ششم سرویس اجتماعی نماینده مردم قصرشیرین در مجلس دهم ضمن تاکید بر تعیین شاخصی برای جذب قاضی و اعتبارات این قوه در برنامه ششم توسعه، گفت: قوه قضاییه دستگاهی حاکمیتی‌ است که به هیچ عنوان نمی‌تواند

اختصاصی کرونا

کد خبر : 24718
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۴۸ - ۳:۳۰

کرونا :

کمبود اعتبارات دستگاه قضا نادیده گرفته شد/ لزوم تعیین شاخصی برای جذب قاضی و اعتبارات در برنامه ششم

[ad_1]

تجری:

کمبود اعتبارات دستگاه قضا نادیده گرفته شد/ لزوم تعیین شاخصی برای جذب قاضی و اعتبارات در برنامه ششم

سرویس اجتماعی
نماینده مردم قصرشیرین در مجلس دهم ضمن تاکید بر تعیین شاخصی برای جذب قاضی و اعتبارات این قوه در برنامه ششم توسعه، گفت: قوه قضاییه دستگاهی حاکمیتی‌ است که به هیچ عنوان نمی‌تواند اختیارت خود را به سازمانی دیگر واگذار یا نادیده بگیرد.

چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۰

کمبود اعتبارات دستگاه قضا نادیده گرفته شد/ لزوم تعیین شاخصی برای جذب قاضی و اعتبارات در برنامه ششم

فرهاد تجری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در واکنش به انتقاد رئیس دستگاه قضا مبنی بر پایین بودن اعتبارات قوه قضاییه گفت: با توجه به اینکه قوه قضاییه در طراحی و تدوین بودجه سالانه و قوانین مالی و همچنین در تصویب آنها نقشی ندارد، می توان گفت به نوعی مظلوم واقع شده و نیازمند یاری سایر قواست.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه امکانات و نیازمندی‌های قوه قضاییه باید توسط دو قوه دیگر یعنی مقننه و مجریه تامین شود، تصریح کرد: در این مسیر دولت نیازمندی‌های خود را ارجح‌تر می‌داند لذا کمترین توجه را به نیازمندی‌های دستگاه قضا دارد.

وی ادامه داد: در این فرایند، کمبود اعتبارات و حقوق دستگاه قضایی نادید گرفته شده و این در حالی است که قوه قضاییه دستگاهی حاکمیتی است که به هیچ عنوان نمی‌تواند اختیارت خود را به سازمانی دیگر واگذار کند یا نادیده بگیرد.

تجری ضمن بیان اینکه نمی‌توان از مردم خواست دادخواست یا شکایت خود را به دستگاه قضایی به دلیل کمبود قاضی و اعتبارات ندهند، گفت: با این شرایط که قوه قضاییه مجبور به ارائه خدمات است، دولت و مجلس می‌توانند گام بلندی را برای کمک به این نهاد بردارند.

حسین قدیانی: برای انتقاداتم از وضع موجود، فقط ۲ خط قرمز دارم؛
دنبال کنید

این نماینده مردم در مجلس دهم برنامه ششم توسعه را یادآور شد و گفت: این برنامه به گونه‌ای باید طراحی شود که بتوان حداقل اعتبارات لازم و نیروی انسانی مورد نیاز را تعبیه کرد،

وی افزود: در قانون برنامه پنجم توسعه مجوز جذب ۵ هزار نفری قضات به قوه قضاییه داده شد که گره گشا نیز بود ازاین رو در برنامه ششم نیز باید این موضوع تکرار شود.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب درمجلس دهم، تصریح کرد: شاخصی برای جذب قضات یا درصدی به صورت جهشی جهت افزایش بودجه قوه قضاییه باید در برنامه ششم توسعه ذکر شود که بر مبنای آن بودجه ریزی سالانه نیز انجام گیرد./

پایان پیام

[ad_2]

لینک منبع

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi