جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جوابیه بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج درباره ادعای جابه‌جایی نوزاد/ نوزاد دختری که پسر شد

در پی انتشار خبری با عنوان «اتفاق نادر در بیمارستان امام سجاد یاسوج/نوزاد دختری که پسر شد» در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی، روابط عمومی بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج توضیحاتی ارائه داد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کهگیلویه و بویراحمد متن کامل این توضیحات به شرح زیر است: «۱-هیچ کدام از سونوگرافی های مورد

اختصاصی کرونا

کد خبر : 24654
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸

کرونا :

جوابیه بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج درباره ادعای جابه‌جایی نوزاد/ نوزاد دختری که پسر شد

در پی انتشار خبری با عنوان «اتفاق نادر در بیمارستان امام سجاد یاسوج/نوزاد دختری که پسر شد» در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی، روابط عمومی بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کهگیلویه و بویراحمد متن کامل این توضیحات به شرح زیر است:

«۱-هیچ کدام از سونوگرافی های مورد ادعای مادر نوزاد به بیمارستان ارائه نشده است و حتی در صورت انجام سونوگرافی بسته به سن حاملگی در هنگام سونوگرافی امکان خطای حدودا” ۲۰ درصدی برای تعیین جنسیت جنین وجود دارد.

۲- به علت وضعیت اورژانس مادر باردار و جنین که ناشی از افت شدید ضربان قلب نوزاد بوده (که از ساعتی قبل در رحم شروع شده و ادامه پیدا کرده بود) عمل سزارین برای مادر باردار انجام شده و بعد از به دنیا آمدن نوزاد نیز عملیات احیاء برای وی انجام و از مرگ وی جلوگیری شده است و پس از آن نیز توسط پزشک متخصص زنان و نوزادان در دستکاه انکوباتور نگهداری نوزدان بدحال و به بخش مراقبتهای ویژه نوزادان انتقال داده شد.

لازم به ذکر است که در هر چهار گزارش ثبت شده توسط جراح زنان، رزیدنت نوزادان و مامای مستقر در اتاق عمل و پرستار تحویل گیرنده نوزاد در بخش مراقبتهای ویژه نوزادان (NICU)جنسیت نوزاد پسر بوده است.

۳- برخلاف مطالب درج شده در برخی رسانه ها از زمان بستری نوزاد در بخش مراقبتهای ویژه، به مدت پنج روز هیچ کدام از والدین به این بخش مراجعه نکردند و پس از پنج روز با تماس پرسنل بخش برای انجام مراقبت هم آغوشی مادر و نوزاد (KMC )، مادرنوزاد به بخش مراجعه کرده و نوزاد را مشاهده و در آغوش گرفته است؛ بنابراین می توانسته جنسیت نوزاد خود را نیز مشاهده کند که دلیل عدم مشاهده جنسیت نوزاد توسط مادر بر ما نیز پوشیده است.

ابراز نگرانی ایران از درگیری‌های مرزی تاجیکستان و قرقیزستان
دنبال کنید

۴- پدر نوزاد هنگام مراجعه به واحد ثبت احوال با پر کردن فرم اطلاعات والدین و نوزاد، جنسیت نوزاد را براساس ذهنیت خود که برگرفته از سونوگرافی ابهام برانگیز و مورد ادعای والدین بوده، دختر عنوان کرده و حتی نام “حدیث ” را نیز بر همین اساس برای نوزاد خود انتخاب کرده است و واحد ثبت احوال نیز براساس اعتماد به والدین و فرم دریافتی از آنها جنسیت را دختر اعلام کرده است.

۵- لازم است برای رفع شبهه اعلام کنیم که سزارین دیگری که در همان روز انجام شده از نظر ساعت انجام و اتمام با این عمل سزارین هم پوشانی نداشته و نوزاد مورد بحث حداقل ۷۰ دقیقه بعد از تولد نوزاد قبلی به دنیا آمده است(نوزاد قبلی به دلیل داشتن شرایط جسمی نرمال بلافاصله به خانواده اش تحویل داده شده است)

لازم به ذکر است که در پرونده مادر این نوزاد نیز دو عدد سونوگرافی موجود بوده که جنسیت را دختر اعلام کرده است.

۶- والدین نوزاد مورد بحث تاکنون شکایتی نداشته اند اما متاسفانه برخی رسانه ها با مراجعه به آنها و بدون بررسی صحت و سقم موضوع مطالب را به صورت کاملا” هدفمند منتشر کرده که بازتابی وسیع در سراسر کشور داشته است بنابراین بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج حق قانونی خود می داند که این موضوع را به جهت حساسیت مسأله تحت عنوان نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی از طریق مراجع قضایی و قانونی پیگیری کند.

۷-در پایان پیشنهاد می شود در صورت تمایل والدین و جهت تنویرکامل افکار عمومی آزمایش پیشرفته DNA برای نوزاد مورد بحث و والدین محترم آنها در آزمایشگاههای معتبر ژنتیک کشور انجام شود تا هرگونه شک و شبهه در این خصوص برطرف شود.»

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi