شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

انتقاد از بی توجهی مسئولان به اجرای سیاست‌های جمعیتی رهبری/ دولت نازایی را تحت پوشش بیمه قراردهد

[ad_1] عباسی مطرح کرد: انتقاد از بی توجهی مسئولان به اجرای سیاست‌های جمعیتی رهبری/ دولت نازایی را تحت پوشش بیمه قراردهد سرویس اجتماعی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه نازایی باید تحت پوشش بیمه درمانی قرار گیرد، گفت: تاکنون هیچ تدبیری برای اجرای سیاست های جمعیتی ابلاغی رهبری از سوی مسئولان

اختصاصی کرونا

کد خبر : 23823
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۴۸ - ۳:۳۰

کرونا :

انتقاد از بی توجهی مسئولان به اجرای سیاست‌های جمعیتی رهبری/ دولت نازایی را تحت پوشش بیمه قراردهد

[ad_1]

عباسی مطرح کرد:

انتقاد از بی توجهی مسئولان به اجرای سیاست‌های جمعیتی رهبری/ دولت نازایی را تحت پوشش بیمه قراردهد

سرویس اجتماعی
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه نازایی باید تحت پوشش بیمه درمانی قرار گیرد، گفت: تاکنون هیچ تدبیری برای اجرای سیاست های جمعیتی ابلاغی رهبری از سوی مسئولان اتخاذ نشده است.

چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۶

 انتقاد از بی توجهی مسئولان به اجرای سیاست‌های جمعیتی رهبری/ دولت نازایی را تحت پوشش بیمه قراردهد

سلیمان عباسی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص رشد ۲۲ درصدی سالخوردگی درایران درطول ۴۵ سال اخیر، گفت: از مسائل مهم در هر کشوری تناسب میان گروه‌های مختلف جمعیتی و تعادل میان گروه‌های سنی است، در جمهوری اسلامی ایران براساس قانون باید هر چهار سال یکبار سرشماری عمومی صورت گیرد تا براساس اطلاعات به دست آمده شرایط جمعیتی کشور متعادل سازی شود.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی، افزود: با اطلاعات به دست آمده از آخرین سرشماری درایران جمعیت کشور روبه سالمندی پیش می رود، بنابراین اگر این رویه ادامه پیدا کند، به طور حتم از هر ۱۰ نفر در کشور ۷ نفر سالمند خواهیم داشت که ۳ نفر جوان باید کشور را اداره کرده و از این تعداد سالمند نیز مراقبت کنند.

وی با تاکید بر اینکه جامعه طی چند سال آینده نیروی جوان خود را از دست می دهد، تصریح کرد: متاسفانه کاهش تعداد جوانان در کشور سرعت توسعه و پیشرفت در همه حوزه ها را کاهش می دهد، البته برای افزایش جمعیت و نیل به جوان‌گرایی در جامعه باید شرایط یک زندگی متعادل برای مردم فراهم شود زیرا بسیاری از مردم به لحاظ وجود مشکلات مالی و نداشتن شغل و حرفه مناسب تمایلی به فرزندآوری ندارند.

برگزاری اردوی زیارتی و سیاحتی بسیجیان بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران
دنبال کنید

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه تعامل و همکاری نهادهایی چون وزارت بهداشت، وزارت اقتصاد و وزارت کار در اجرای سیاست‌های جمعیتی ضروری است، افزود: مهم ترین موضوع در خصوص توجه به افزایش جمعیت بحث فرهنگ سازی است، همچنین برای اجرای سیاست های جمعیتی باید از افزایش آمار طلاق و جدایی جلوگیری کرد؛ از سوی دیگر باید شرایط را برای ازدواج و کسب درآمد افراد مهیا کرد؛ متاسفانه پس از ابلاغ سیاست های جمعیتی تا کنون هیچ تدبیری دراین زمینه ها اتخاذ نشده است.

عباسی درباره اقدامات مجلس برای اجرای سیاست‌های جمعیتی، ادامه داد: از زمان ابلاغ سیاست‌های جمعیتی، کمیسیون‌های تخصصی مجلس وارد عمل شدند تا راهکارهای لازم برای اجرای این سیاست ها را ارایه کنند؛ بنابراین پس از برگزاری جلسات مختلف موانع و قوانین مزاحم برای افزایش جمعیت  مانند عدم پرداخت حق مهدکودک به مادرو عدم بیمه فرزند چهارم برداشته شد؛ همچنین دراین راستا مرخصی زایمان از ۶ ماه به ۹ ماه افزایش پیدا کرد.

وی با اشاره به برخی مشکلات درمانی و بیمه‌ای در جهت افزایش جمعیت، گفت: متاسفانه برخی افراد به دلیل نداشتن بیمه نتوانستند بیماری های خود نظیر نازایی را درمان کنند، بنابراین می توان با تحت پوشش قرار دادن هزینه های نازایی به افزایش جمعیت کمک کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح مجلس درخصوص افزایش نرخ باروری و جلوگیری از کاهش جمعیت، تاکید کرد: متاسفانه زمان بررسی این طرح درمجلس نهم بسیارطولانی شد و نمایندگان مجلس بسیار جزیی به بحث افزایش جمعیت ورود کردند، بنابراین برای اتمام بررسی این طرح زمان ازدست رفت و امیدواریم نمایندگان مجلس دهم در نخستین دستور کاری خود بحث تعیین تکلیف این طرح را مورد بررسی قرار دهند.

امیدهای فوتبال نفت و گاز گچساران به مصاف اردل می رود
دنبال کنید

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، طبق آمارهای اعلام شده براساس سرشماری‌ سال ۴۵ به‌عنوان رسمی‌ترین سرشماری، با ٢۵‌میلیون نفر جمعیت،  تعداد افراد ۶٠ سال و بالاتر،  یک‌میلیون و ۶٣٨‌هزار نفر و افراد ٨٠‌سال به بالا،  ١٨٣‌هزار نفر بود. در آن سال، شاخص سالخوردگی هم ۱۳٫۸ بود که نشان می‌دهد میزان سالخوردگی در ۴۵سال ،  ٢٢‌درصد افزایش داشته است./

پایان پیام

[ad_2]

لینک منبع

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi