جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

لزوم ارائه وام‌های کم‌بهره به دارندگان خودروهای فرسوده به منظور تسریع در روند جایگزینی آنها

[ad_1] عزیزی عنوان کرد: لزوم ارائه وام‌های کم‌بهره به دارندگان خودروهای فرسوده به منظور تسریع در روند جایگزینی آنها سرویس اجتماعی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، کیفیت خودروهای وارداتی به منظور جایگزین برای تاکسی های فرسوده را مناسب ارزیابی کرد و گفت: باید برای تسریع در روند از رده خارج کردن تاکسی های فرسوده، وام های

اختصاصی کرونا

کد خبر : 23769
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۴۸ - ۳:۳۰

کرونا :

لزوم ارائه وام‌های کم‌بهره به دارندگان خودروهای فرسوده به منظور تسریع در روند جایگزینی آنها

[ad_1]

عزیزی عنوان کرد:

لزوم ارائه وام‌های کم‌بهره به دارندگان خودروهای فرسوده به منظور تسریع در روند جایگزینی آنها

سرویس اجتماعی
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، کیفیت خودروهای وارداتی به منظور جایگزین برای تاکسی های فرسوده را مناسب ارزیابی کرد و گفت: باید برای تسریع در روند از رده خارج کردن تاکسی های فرسوده، وام های کم بهره بانکی به صاحبان این خودروها اختصاص یابد.

سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۵۷

لزوم ارائه وام‌های کم‌بهره به دارندگان خودروهای فرسوده به منظور تسریع در روند جایگزینی آنها

عبدالرضا عزیزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به طرح سراسری جایگزینی تاکسی های فرسوده با خودروی ون هایس و آریو، گفت: هر چند از رده خارج کردن تاکسی های فرسوده در راستای کاهش آلودگی هوا اقدامی بسیار ضروری و حائز اهمیت است اما نرخ بالای تسهیلات بانکی موجب شده رانندگان نسبت به خروج خودروی فرسوده خود تعلل کنند؛ بنابراین بهتر است برای سریعتر از رده خارج کردن تاکسی های فرسوده،  وام های کم بهره بانکی به صاحبان این خودروها اختصاص یابد.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از کند بودن روند خروج تاکسی‌های فرسوده، گفت: اقدامات انجام گرفته از سوی مسئولان در خروج تاکسی‌های فرسوده از ناوگان حمل ونقل عمومی پیشرفت چندانی نداشته است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه خودروهای وارداتی جایگزین مناسبی برای تاکسی های فرسوده است، تصریح کرد: اگر چه قیمت این خودروها نسبت به خودروهای داخلی بیشتر است اما از لحاظ کیفیت، زیبایی و مقاومت گزینه مناسبی هستند.

عزیزی با بیان اینکه خروج تاکسی های فرسوده نقش بسزائی در کاهش آلودگی هوا، هزینه ها و افزایش حفظ امنیت مسافر دارد، تصریح کرد: خودروهای فرسوده علاوه بر بروز مشکلاتی مانند آلودگی هوا، بالا رفتن میزان تصادفات و زشت جلوه دادن چهره شهر، تبعات دیگری مانند افزایش هزینه نگهداری و تعمیرات خودرو و سردرگمی رانندگان را به همراه دارد.

دستگاه‌های برتر استان در جذب اعتبارات متفرقه قانون بودجه ۹۳ معرفی شدند
دنبال کنید

نماینده مردم شیروان در مجلس، ضمن اشاره به اینکه با افزایش تعداد خودروهای فرسوده مشکلات ناشی از آن نیز افزایش می یابد، یادآور شد: در راستای بهبود وضعیت تاکسی های درون شهری پایتخت بهتر است سیاست های جدیدی از سوی مسئولان اعمال تا معضل تاکسی های فرسوده رفع شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، با یادآوری اینکه درصد بالایی از تصادفات کشور مربوط به خودروهای فرسوده است، افزود: با حذف خودروهای فرسوده آمار تصادفات نیز کاهش می یابد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ بر اساس طرح سراسری جایگزینی تاکسی های فرسوده با خودروی ون هایس و آریو شرکت سایپا، حداقل آورده متقاضیان خودروی آریو شش میلیون تومان است و با پرداخت آن می توانند خودروی فرسوده خود را به خودرویی به روز با امکانات گارانتی و خدمات گسترده در کشور تبدیل کنند. البته قیمت خودروی آریو ۴۰ میلیون تومان است ولی دارندگان خودروهای مدل ۱۳۸۵ به بعد می توانند با اسقاط خودروهای فرسوده خود خودروی جدید جایگزین کنند.

همچنین آورده اولیه متقاضیان ون هایس نیز ۳۵ میلیون تومان است و کف و سقف تسهیلات پرداختی برای خرید ون هایس، ۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۷۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است که با نرخ بهره ۱۸ درصد و بازپرداخت ۴۸ ماهه توزیع می شود./

پایان پیام

[ad_2]

لینک منبع

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi