سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

بازار فروش اعضای بدن و نبود نظارتی که به جولان دلالان دامن زده است

[ad_1] آریایی نژاد: بازار فروش اعضای بدن و نبود نظارتی که به جولان دلالان دامن زده است سرویس اجتماعی عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر ضرورت ترویج فرهنگ اهدای عضو در کشور تاکید کرد و افزود: با گسترش فرهنگ اهدای عضو معضل فروش اعضای بدن و جولان دلالان به حداقل می رسد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 23725
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۴۸ - ۳:۳۰

کرونا :

بازار فروش اعضای بدن و نبود نظارتی که به جولان دلالان دامن زده است

[ad_1]

آریایی نژاد:

بازار فروش اعضای بدن و نبود نظارتی که به جولان دلالان دامن زده است

سرویس اجتماعی
عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر ضرورت ترویج فرهنگ اهدای عضو در کشور تاکید کرد و افزود: با گسترش فرهنگ اهدای عضو معضل فروش اعضای بدن و جولان دلالان به حداقل می رسد.

دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۵۹

بازار فروش اعضای بدن و نبود نظارتی که به جولان دلالان دامن زده است

احمد آریایی نژاد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره آمارهای ارایه شده مبنی بر اینکه هر ۲ ساعت یک ایرانی در انتظار عضو می میرد، گفت: اگر خانواده بیماران مرگ مغزی اقدام به اهدای عضو کنند دیگر هیچ بیمار نیازمندی سال ها در صف انتظار دریافت عضو جان خود را از دست نمی دهد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت گسترش فرهنگ اهدای عضو بیماران مرگ مغزی از سوی رسانه ها تاکید کرد و گفت: بی توجهی نسبت به اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی موجب شده تعداد زیادی از این افراد بدون اهدای عضو به خاک سپرده  شوند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با هشدار نسبت به فروش اعضای بدن در کشور بر ضرورت ارائه راهکارهای موثر برای جلوگیری از این معضل تاکید کرد و گفت: علل فروش اعضای بدن در  کشور از سوی مسئولان باید ریشه یابی شود.

وی با تاکید بر اینکه فروش اعضای بدن در کشور ریشه در مشکلات اقتصادی و فقر دارد، افزود: بی توجهی به بحث تولید داخل، اشتغال و  فاصله طبقاتی نیز مزید بر علت شده است؛  البته برخی از کسانی که به فروش اعضای بدن روی می آورند افرادی هستند که کار برای آنها افتخار نیست و دنبال پول های یک شبه هستند اگر چه برخی دیگر نیز از روی ناچاری به فروش اعضای بدن روی می آورند.

بیکاری در همه شهرهای کشور بوده ولی چرا در گچساران بیشتر است
دنبال کنید

آریایی نژاد ادامه داد: بهتر است دولت افرادی که برای گذران  زندگی اقدام به فروش اعضای بدن خود می کنند را شناسایی و مورد حمایت قرار دهد تا این معضل  به طور کامل در کشور برچیده و به یک روند و عادت تبدیل نشود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت شناسایی و برخورد جدی با دلالان اعضای بدن تاکید کرد و افزود: متاسفانه دلالی در همه جای کشور رخنه کرده و به نوعی درآمد بدون زحمت در کشور باب شده است؛ اکثر دلالان واسطه‌هایی هستند که بدون تولید، پول بیشتری کسب می‌کنند و در واقع این معضل درحال حاضر در کشور از آفت های بزرگ کسب و کار محسوب می شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، ادامه داد: نیاز است که دولت با اهتمام ویژه ریشه فقر اقتصادی و دلالی را در تمامی زمینه ها در کشور بخشکاند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ دکتر امید قبادی، قائم مقام مدیرعامل اهدای عضو ایرانیان طی روزهای اخیر با بیان اینکه تعداد اعضا با قابلیت اهدای مرگ مغزی در ایران زیاد است، گفت: اما این اهدا انجام نمی شود و هر ۲ ساعت یک بیمار در فهرست انتظار عضو می‌میرد.

پایان پیام

[ad_2]

لینک منبع

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi