سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

افزایش ۶۰سانتی‌متری آب دریاچه‌ارومیه/ تغییر نوع‌کشت و عدم صدور مجوز حفرچاه در اولویت قرار گیرد

[ad_1] پزشکیان مطرح کرد: افزایش ۶۰سانتی‌متری آب دریاچه‌ارومیه/ تغییر نوع‌کشت و عدم صدور مجوز حفرچاه در اولویت قرار گیرد سرویس اجتماعی نماینده مردم تبریز در مجلس از افزایش ۶۰ سانتی‌متری سطح آب دریاچه‌ارومیه خبرداد و گفت: جلوگیری از افزایش سطح‌کشت، عدم‌ صدور مجوز حفر چاه، مکانیزه‌کردن آبیاری و انتقال‌آب از رود زاب به دریاچه‌ارومیه باید

اختصاصی کرونا

کد خبر : 23694
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۴۸ - ۳:۳۰

کرونا :

افزایش ۶۰سانتی‌متری آب دریاچه‌ارومیه/ تغییر نوع‌کشت و عدم صدور مجوز حفرچاه در اولویت قرار گیرد

[ad_1]

پزشکیان مطرح کرد:

افزایش ۶۰سانتی‌متری آب دریاچه‌ارومیه/ تغییر نوع‌کشت و عدم صدور مجوز حفرچاه در اولویت قرار گیرد

سرویس اجتماعی
نماینده مردم تبریز در مجلس از افزایش ۶۰ سانتی‌متری سطح آب دریاچه‌ارومیه خبرداد و گفت: جلوگیری از افزایش سطح‌کشت، عدم‌ صدور مجوز حفر چاه، مکانیزه‌کردن آبیاری و انتقال‌آب از رود زاب به دریاچه‌ارومیه باید در اولویت قرار‌گیرد.

یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۲۱

افزایش 60سانتی‌متری آب دریاچه‌ارومیه/ تغییر نوع‌کشت و عدم صدور مجوز حفرچاه در اولویت قرار گیرد

مسعود پزشکیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص آخرین وضعیت دریاچه ارومیه، گفت: اگرچه مسئولان تاکنون نتوانستند وضعیت دریاچه ارومیه را بهبود بخشند اما بارش‌های اخیر تا حدودی شرایط را از بحران دور کرده است، با این وضعیت تغییر کشت و جابه‌جایی آب باید در دستور ستاد احیای دریاچه ارومیه قرار گیرد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بارش‌های اخیر موجب افزایش ۶۰ تا ۷۰ سانتی‌متری سطح آب دریاچه شده است، تصریح کرد: افزایش سطح آب نسبت به سال گذشته تغییر چشمگیری داشته اما باید تاکید کرد که هنوز آب از سدهای بالا دست روی دریاچه باز نشده و افزایش‌ها تنها حاصل بارش های جوی و سرریز شدن آب سدها بوده است.

وی ادامه داد: عدم افزایش سطح کشت، اصلاح نوع کشت، عدم صدور مجوز جهت حفر چاه، مکانیزه کردن آبیاری و انتقال آب از رودهایی چون زاب به دریاچه ارومیه در شرایط فعلی باید در اولویت قرار گیرد.

پزشکیان از اتمام مطالعات انتقال آب رود زاب به دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: اقداماتی برای انتخاب مسیر انتقال آب و چگونگی انتقال انجام شده، در این خصوص انتقادات بسیاری هم مطرح است اما باید بین خشکی دریاچه و هزینه انتقال آب یکی را انتخاب کرد که یقینا انتقال آب به صرفه است.

ارتباط ریزگردها با حفاری نفت
دنبال کنید

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذر شهر در مجلس شورای اسلامی بر نگهداشت آب موجود در دریاچه ارومیه تاکید کرد وگفت: دریاچه ارومیه منبع ملی است که باید حفظ و از نابودی آن جلوگیری کرد./

پایان پیام

 

 

[ad_2]

لینک منبع

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi