شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

نرخ رشد جمعیت کشور؛ ۱٫۳ درصد/۲۰درصد زوج های کشور نابارور هستند

[ad_1] رستمیان: نرخ رشد جمعیت کشور؛ ۱٫۳ درصد/۲۰درصد زوج های کشور نابارور هستند سرویس اجتماعی نایب رییس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با بیان اینکه ۲۰ درصد زوج های ایرانی نابارور هستند، نرخ رشد جمعیت کشور را ۱٫۳ درصد عنوان کرد. چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۲۸ عبدالرحمان رستمیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 23614
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۴۸ - ۳:۳۰

کرونا :

نرخ رشد جمعیت کشور؛ ۱٫۳ درصد/۲۰درصد زوج های کشور نابارور هستند

[ad_1]

رستمیان:

نرخ رشد جمعیت کشور؛ ۱٫۳ درصد/۲۰درصد زوج های کشور نابارور هستند

سرویس اجتماعی
نایب رییس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با بیان اینکه ۲۰ درصد زوج های ایرانی نابارور هستند، نرخ رشد جمعیت کشور را ۱٫۳ درصد عنوان کرد.

چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۲۸

نرخ رشد جمعیت کشور؛ 1.3 درصد/20درصد زوج های کشور نابارور هستند

عبدالرحمان رستمیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر اینکه سیاست‌های حمایتی از زوجین نابارور باید افزایش یابد، افزود:  هر چند سال گذشته حمایت‌هایی از زوجین نابارور صورت گرفت ولی به دلیل پرهزینه بودن درمان ناباوری این حمایت‌ها کافی نبوده  و نیاز است افزایش یابد.

 

موانع موجود در راه فرزندآوری زوجین باید مرتفع شود

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه موانع موجود در فرزندآوری زوجین باید رفع و حمایت‌های بیمه‌ای از آنها افزایش یابد، یادآور شد: از آنجایی که برخی زوجین قادر به پرداخت هزینه بالای درمان ناباوری نیستند ضرورت دارد حمایت بیشتری از آنها در حوزه درمان صورت گیرد؛ البته در صورت عملیاتی شدن طرح جمعیت و تعالی خانواده پوشش بیمه‌ای و دیگر حمایت‌ها از زوجین بیشتر می شود.

رستمیان با بیان اینکه برای افزایش نرخ جمعیت کشور طرح‌های تشویقی در زمینه حمایت از زوجین نابارور  باید سریعتر تعیین تکلیف شوند، تصریح کرد: از آنجایی که ناباروری قابل پیشگیری است بنابراین زوجین باید از عواملی که ممکن است منجر به نازایی شود پیشگیری کنند که مجبور به پرداخت هزینه‌های هنگفت درمان ناباروری نشوند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با یادآوری مصوبه مجلس مبنی بر ایجاد تکلیف برای دولت در زمینه تدوین لایحه سند جامعه سبک زندگی ایرانی- اسلامی، گفت: بر اساس این مصوبه مجلس، دولت موظف است لایحه سند جامع سبک زندگی اسلامی- ایرانی را با لحاظ شاخص های کمی و کیفی به مجلس ارائه نماید که دو بند از لایحه مذکور مربوط به پوشش بیمه ای زایمان و درمان ناباروری است؛ البته احکام دائمی می تواند احکام فرابرنامه ای نیز باشد.

قاسمی: این اقدامات تلاشی برای تاثیر بر فرآیند تعامل اروپا و ایران است
دنبال کنید

 

اختصاص اعتبار 600 میلیارد تومانی به وزارت بهداشت برای افزایش باروری

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اشاره به اختصاص اعتبار 600 میلیارد تومانی به وزارت بهداشت برای ترویج زایمان طبیعی در سال گذشته، ادامه داد: با توجه به اینکه هزینه های ناباروری در کشور بالا است بنابراین در سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان برای افزایش باروری اختصاص داده شد که البته قسمتی از این مبلغ برای ترویج بحث زایمان طبیعی، درمان ناباروری و کاهش هزینه های آن پرداخت می شد.

رستمیان شاخص رشد جمعیت کشور را ۱٫۳ درصد عنوان کرد و یادآور شد: مهاجرت های داخلی مشکلات بسیاری را به لحاظ شاخص رشد جمعیت در کشور به وجود آورده به طوری که در برخی استان های کشور نرخ جمعیت منفی و در برخی مثبت بوده است؛ البته به نظر می رسد فرهنگ سازی و تاکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه کارساز بوده و شاخص رشد جمعیت کشور نسبت به سال های گذشته بهتر شده است.

وی با یادآوری طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده، گفت: این طرح در حال حاضر در دستور کار مجلس قرار دارد و به دلیل داشتن بار مالی، نیاز به بررسی بیشتر دارد و نیاز است که بخشی از موارد آن اولویت بندی و هدف گذاری شود؛ البته این طرح طرحی جامع است که تمامی سنین از نوزادی تا سالمندی را شامل می شود و برای اینکه بتواند شاخص موالید را به جهت کیفی از جمله افزایش موالید، بهداشت، رفاه و اشتغال ارتقاء دهد یکسری مشوق هایی در نظر گرفته که این مشوق ها شامل لغو برخی محدودیت‌ها نظیر لغو محرومیت فرزند چهارم از دفترچه بیمه و افزایش مرخصی بعد از زایمان از ۶ به ۹ ماه بود که هنوز در برخی از سازمان ها به دلیل کمبود بودجه این قانون اجرایی نشده است.

افزایش تعدادتاکسی بی سیم باید با نظارت شورای ترافیک انجام شود
دنبال کنید

 

افزایش مرخصی زایمان، راهکاری موثر برای ترغیب زوجین به فرزندآوری

رستمیان افزایش مرخصی زایمان را راهکاری موثر برای ترغیب زوجین به فرزندآوری دانست و افزود: از جمله سیاست های تشویقی که به تصویب مجلس رسیده اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان است که متاسفانه دستگاه های اجرایی به بهانه های مختلف نسبت به اجرای کامل آن بی توجهی می کنند در حالی که برای افزایش نرخ جمعیت باید به اجرای قوانین پایبند بود و آنها را به طور کامل اجرا کرد.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی،  با تاکید بر اینکه برای بهتر اجرایی شدن طرح های حوزه سلامت منابع تخصیص داده شده باید اولویت بندی شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه بودجه وزارت بهداشت جوابگوی رفع مشکلات آنها نیست و همچنین ۱۰ درصد از سهم اعتبارات حاصل از هدفمندی یارانه ها به طور کامل به حوزه سلامت اختصاص پیدا نکرد بنابراین مسئولان حوزه سلامت باید فرآیندهای راهبردی را در این خصوص اتخاذ و با توجه به محدودیت منابع طرح ها را بر حسب اولویت و اهمیت اجرایی کنند.

نائب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۲۰ درصد زوج های ایرانی نابارور هستند، گفت:  برای درمان زوجین نابارور باید سیاست های حمایتی در بخش بیمه ای در دستور کار قرار گیرد./

پایان پیام

[ad_2]

لینک منبع

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi