چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

کاهش بارش؛ افزایش سیلاب‌ها! / رد پای برخی صاحب‌نفوذان در تخریب جنگل و واگذاری‌ غیرقانونی اراضی جنگلی

[ad_1] لاهوتی مطرح کرد: کاهش بارش؛ افزایش سیلاب‌ها! / رد پای برخی صاحب‌نفوذان در تخریب جنگل و واگذاری‌ غیرقانونی اراضی جنگلی سرویس اجتماعی نایب رئیس فراکسیون محیط‌زیست و توسعه پایدار مجلس ضمن انتقاد از افزایش تخریب بسیار جنگل، گفت: افراد صاحب نفوذ در سازمان جنگل‌ها در ایجاد شرایط تصرف به اراضی جنگلی و جنگل خواری

اختصاصی کرونا

کد خبر : 23359
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۴۸ - ۳:۳۰

کرونا :

کاهش بارش؛ افزایش سیلاب‌ها! / رد پای برخی صاحب‌نفوذان در تخریب جنگل و واگذاری‌ غیرقانونی اراضی جنگلی

[ad_1]

لاهوتی مطرح کرد:

کاهش بارش؛ افزایش سیلاب‌ها! / رد پای برخی صاحب‌نفوذان در تخریب جنگل و واگذاری‌ غیرقانونی اراضی جنگلی

سرویس اجتماعی
نایب رئیس فراکسیون محیط‌زیست و توسعه پایدار مجلس ضمن انتقاد از افزایش تخریب بسیار جنگل، گفت: افراد صاحب نفوذ در سازمان جنگل‌ها در ایجاد شرایط تصرف به اراضی جنگلی و جنگل خواری سهم بسزایی دارند.

دوشنبه 6 اردیبهشت 1395 ساعت 16:18

کاهش بارش؛ افزایش سیلاب‌ها! / رد پای برخی صاحب‌نفوذان در تخریب جنگل و واگذاری‌ غیرقانونی اراضی جنگلی

مهرداد بائوج لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ ملت در واکنش به تخریب سالانه 3 هزار هکتار از جنگل‌های کشور، گفت: تخریب جنگل‌ها به دلایل مختلف از جمله آتش سوزی‌های عمدی و غیر عمدی در سال‌های گذشته رقم خورده، اما رسیدگی به این مشکلات با کندی پیش می‌رود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جنگل‌خواری و تصرف‌های غیرمجاز نیز از دیگر عوامل تخریب جنگل‌ها‌ست، تصریح کرد: طرح سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در خصوص احیای جنگل نیز صرفا موجب واگذاری بخشی از جنگل به تعاونی‌ها شد که این رویه موجبات تخریب را فراهم کرد.

وی ادامه داد: بروز سیلاب‌های آسیب‌زای اخیر نیز حاکی از تخریب درختان و جنگل‌هایی است که در سال‌های گذشته مانع جاری شدن سیلاب‌ها و بروز آسیب بسیار می شد؛ این در حالی است که میزان بارش‌ها نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده است.

لاهوتی تخریب 3 هزار هکتار جنگل‌ را تایید نکرد و گفت: سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور باید با فرهنگ سازی، از وجود مردم به عنوان حافظان منابع طبیعی بهره برده و به ماموران اندک خود اکتفا کند چراکه از این راه به موفقیت دست نخواهد یافت.

این نماینده مردم در مجلس نهم از وجود صاحبان نفوذ در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور خبر داد و گفت: میزان تخریب‌ سالیانه جنگل‌های کشور بسیار بالاست در حالیکه برای این سازمان در بودجه سالانه کشور نیز مبلغ کافی و وافی در نظر گرفته شده؛ در حقیقت باید باور کرد که برای محافظت از جنگل نیاز به منابع مالی نیست.

خبرنگاران برتر حوزه شهری یاسوج تجلیل می شوند
دنبال کنید

وی ضمن تاکید بر فرهنگ‌سازی جهت حفاظت از جنگل‌ها، گفت: سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور باید جنگل‌ها را از دست افراد صاحب نفوذ در امان نگاه‌دارد در غیر این صورت تخریب ‌ها ادامه خواهد داشت.

نایب رئیس فراکسیون محیط‌زیست و توسعه پایدار در مجلس تصریح کرد: تاخیر در رسیدگی به جنگل‌های آتش گرفته به دلیل وجود همین افراد صاحب نفوذ در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور است، این افراد در تخریب و تصرف جنگل و حتی واگذاری‌های غیرقانونی اراضی جنگلی سهیم هستند، البته سازمان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در یک سال اخیر در حفاظت از جنگل کوشاتر شده است.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ علی عامری سیاهویی معاون بیولوژیک سازمان حفظ نباتات از بین رفتن سالانه 1.5 درصد از سطح جنگلی ایران خبر داد و این میزان را معادلتخریب به طور متوسط سالی سه هزار هکتار جنگل دانست./

پایان پیام

[ad_2]

لینک منبع

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi