جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اتوبوس‌هایی که فرسوده‌تر می‌شوند؛ هوایی که آلوده‌تر می‌شود/ متولی نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی کیست؟

[ad_1] اتوبوس‌هایی که فرسوده‌تر می‌شوند؛ هوایی که آلوده‌تر می‌شود/ متولی نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی کیست؟ سرویس اجتماعی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با انتقاد از عملکرد شهرداری و شورای شهر در خروج وسایل حمل ونقل عمومی فرسوده، گفت: درحالیکه مسئولان سوخت وخودروهای غیراستاندارد را عامل اصلی آلودگی هوای پایتخت می‌دانند اما خودروهای فرسوده نقش بیشتری

اختصاصی کرونا

کد خبر : 23257
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۴۸ - ۳:۳۰

کرونا :

اتوبوس‌هایی که فرسوده‌تر می‌شوند؛ هوایی که آلوده‌تر می‌شود/ متولی نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی کیست؟

[ad_1]

اتوبوس‌هایی که فرسوده‌تر می‌شوند؛ هوایی که آلوده‌تر می‌شود/ متولی نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی کیست؟

سرویس اجتماعی
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با انتقاد از عملکرد شهرداری و شورای شهر در خروج وسایل حمل ونقل عمومی فرسوده، گفت: درحالیکه مسئولان سوخت وخودروهای غیراستاندارد را عامل اصلی آلودگی هوای پایتخت می‌دانند اما خودروهای فرسوده نقش بیشتری در آلودگی هوای پایتخت دارند.

چهارشنبه 1 اردیبهشت 1395 ساعت 15:32

اتوبوس‌هایی که فرسوده‌تر می‌شوند؛ هوایی که آلوده‌تر می‌شود/ متولی نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی کیست؟

عباس صلاحی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اظهارات عضو شورای شهر تهران مبنی بر اینکه ناوگان اتوبوسرانی در تهران به شدت فرسوده و حتی در مواردی غیرقابل استفاده است، افزود: شورای شهر و شهرداری  باید در این زمینه پاسخگو بوده و شفاف سازی کنند که تاکنون چه برنامه‌ها و اقداماتی در راستای خروج اتوبوس‌های فرسوده در پایتخت داشته اند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی،  ادامه داد: البته با اظهاراتی که مسئولان شهری پایتخت در مورد شدت بالای فرسودگی خودروها مطرح می کنند در واقع عملکرد خود را زیر سوال می برند زیرا تجهیز و بهبود ناوگان حمل و نقل عمومی بر عهده شهرداری است؛ البته قصور شورای شهر در این زمینه از شهرداری بیشتر است زیرا وظیفه اصلی شورای شهر انتخاب شهردار، تصویب بودجه و نظارت بر عملکرد شهرداری است.

وی با بیان اینکه شورای شهر و شهرداری تهران در زمینه عدم خروج خودروها و به ویژه اتوبوس‌های فرسوده قصور دارند و باید پاسخگو باشند، تصریح کرد: اگرچه مسئولان شهری به راحتی از پس تامین منابع خروج وسایل حمل و نقل عمومی فرسوده برمی‌آیند ولی متاسفانه در این کار تعلل می کنند در حالی که با استفاده از منابع تحت اختیار خود می توانند تسهیلات لازم را برای جایگزین کردن اتوبوس های نو با فرسوده تامین کنند.

۲۶ پروژه عمرانی با حضور دکترمحمدی درشهرستان بهمئی افتتاح و کلنگ زنی شد
دنبال کنید

صلاحی با تاکید بر اینکه مسئولان شهری پایتخت در بحث خودروهای فرسوده باید شعار را کنار بگذارند، تصریح کرد: متاسفانه مسئولان شهری به جای فراهم سازی زیرساخت ها و امکانات حمل و نقل عمومی فقط به شعار اکتفا می کنند و از کمبود بودجه انتقاد می‌کنند در حالی که وظیفه آنها برنامه ریزی برای خروج وسایل حمل و نقل عمومی فرسوده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه برای غلبه بر بحران آلودگی هوای تهران،  شهرداری و شورای شهر باید به صورت جدی از تردد خودروهای فرسوده در سطح شهر جلوگیری کنند، یادآور شد: از دغدغه های مسئولان شهری باید خروج  اتوبوس های فرسوده و همچنین تجهیز و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی باشد.

وی آلودگی هوا و ترافیک را از معضلات مهم کلانشهر تهران برشمرد و گفت: روان شدن ترافیک و کاهش آلودگی هوای پایتخت مستلزم برنامه ریزی برای خروج خودروهای فرسوده و در راس آن نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی است.

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس نهم، با بیان اینکه با نوسازی و گسترش ناوگان حمل ونقل عمومی می توان مردم را به استفاده از اتوبوس و تاکسی تشویق کرد، ادامه داد: اگر درصدد رفع مشکلات حوزه شهری و رسیدن به استانداردهای لازم هستیم باید در راستای توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی به ویژه مترو گام های اساسی برداشت و اعتبارات بیشتری به این حوزه اختصاص داد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از اینکه در تجهیز و تقویت ناوگان حمل ونقل عمومی پایتخت کوتاهی شده است، افزود: متاسفانه اکثر مسئولان صورت مساله را پاک کرده و سوخت و خودروهای غیراستاندارد را عامل اصلی آلودگی هوای پایتخت معرفی می‌کنند در حالی که تردد خودروهای فرسوده نقش بیشتری در آلودگی هوای پایتخت ایفا می کند.

ارسلان عباسی : بازار پر رونق و در وضعیت فعلی مطلوب است
دنبال کنید

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه همه سازمان ها در آلودگی هوای تهران نقش دارند، تصریح کرد: البته در زمینه بی توجهی به خروج تاکسی های فرسوده و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت تنها شهرداری و شورای شهر قصور دارند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت شفاف سازی هزینه و درآمدهای شهرداری پایتخت تاکید کرد وگفت: باید به صورت جامع درآمد و هزینه های شهرداری و شواری شهر شفاف سازی شود تا بر اساس اولویت ها نیازهای پایتخت رفع شود.

به گزارش خبرگزای خانه ملت؛ غلامرضا انصاری، عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شبکه اتوبوسرانی شدیدا دچار مشکل است، افزود: اتوبوس‌های ما به شدت فرسوده و در مواردی غیرقابل استفاده هستند.

پایان پیام

[ad_2]

لینک منبع

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi